ERC - Catalunya Central

Amb aquesta elecció, l’alcalde de Jorba també formarà part de l’Executiva Nacional d’ERC

Aquest dissabte s'ha celebrat a Igualada el congrés regional de la Catalunya Central d'ERC, que engloba les federacions del Bages, Osona, Anoia, Berguedà i Solsonès que agrupen uns 800 militants. El rodenc Jordi Serra, el fins ara president de la regional integrada per aquestes cinc comarques, ha deixat pas a l'anoienc, Josep Maria Palau, de fet l'única candidatura que es presentava.

Pel que fa els osonencs que s'integren a la permanent regional s'hi troben: com a secretari d'Organització, el lluçanenc Joan Mill; Jordi Bertran, secretari de Formació; Rosa Altimiras, ocuparà la secretaria per la dona; i Gràcia Ferrer, responsable de polítiques sectorials.

Del Bages, s'integren com a vicepresident Agustí Lleyda, regidor de Fonollosa, com a vicepresident; Miquel León, de Manresa en serà el secretari de finances i Albert Mulero, de Castellbell i el Vilar, secretari d'Acció Interna.

Pel que fa als anoiencs, s'incorporen Xavier Bermúdez, com a secretari d'Imatge i Comunicació, Enric Asensio, secretari de política municipal, i Carles Casanovas com a responsable de polítiques en xarxa.

De la comarca del Berguedà s'incorporen Toni Pérez, sense atribució concreta i Mònica Grandia. Així mateix, del Solsonès, s'integren l'excap de llista per Lleida a les passades espanyoles, Xavier Castellana, i com a secretari de consells comarcals, David Rodríguez, alcalde de Solsona.

El nou president regional, Josep Maria Palau en la presentació del seu programa de treball per als propers quatre anys, ha volgut destacar “aportem experiència i compromís amb la bona gestió als municipis, posant-los al servei de la gent i fent-los més amables, oberts i participatius, millorant allò que és de tots i aportant un nivell de serveis raonable en funció dels recursos”. A més a més, Palau ha ressaltat que “amb l’arribada de l’Oriol Junqueras i el seu equip a la presidència d’ERC, el partit està canviant molt. Amb la unitat interna, ara tota l’energia es destina al treball cap a enfora. Tothom treballa amb plena sensibilitat i proximitat als problemes que tots estem patint en el moment actual, intentem proposar les millors alternatives per a resoldre’ls, i no hi ha altre dedicació de temps que no sigui a ajudar a tothom a superar aquesta difícil situació”.

Segons el alcalde jorbenc, ERC torna a ser un partit plenament obert a la societat i al seu servei per a contribuir a millorar-la: “estic content perquè ara tenim una direcció renovada que es dedica a sumar i a treballar per ser l’instrument de participació política d’una majoria de catalans i catalanes, treballant poble a poble, barri a barri, comptant amb totes les persones humils, amables i atentes envers el demès, persones que tinguin esperit d’iniciativa i interès per millorar el seu poble o ciutat. Només és així que podem aconseguir formar una sòlida i duradora xarxa d’independentistes que fan política des de l’àmbit local i des dels ajuntaments. Només així podem reforçar la cadena humana de consciència nacional que contribuirà a que algun dia aquest país sigui independent i lliure. Per això em fa il.lusió de participar-hi, i per això m’hi he compromès.”

A aquest Congrés Regional també hi van assistir secretaria general d’ERC i militant de la regió, Marta Rovira, i el president del partit. Aquest darrer va fer un breu parlament de cloenda. Oriol Junqueras va alertar de que “quan proclamem la independència hi haurà dificultats. Ens hem de preparar. Podem fer-ho sols o junt amb altres. El país passa moments difícils i hem d’estar disposats a ajudar. Treballant, aportant credibilitat. Hem de donar alternatives al govern de CIU. Les enquestes ens situen com al segon partit que millor defensa el país. I tercer millor per a contribuir a la millora econòmica. Això és un bon senyal.” L’alcalde de Sant Vicens dels Horts, va animar als militants a aglutinar més gent, a sumar a tothom qui estigui al voltant o proper a ERC, a construir un partit útil i gran: “tenim dues vies per arribar a la independència nacional: arrossegar els altres o fer-ho sols. Hem de ser forts i saber sumar. I ser modestos, generosos, tenir empatia, ser pacients, treballadors. Necessitem equips per aconseguir-ho. Hem de fer un salt endavant. Quan la societat pensi que ERC som els més preparats i que comptem amb tothom, aquell dia estarem preparats per fer el gran salt.”, va concloure el president republicà.

(noticia extreta de osona.com i esquerra anoia)