ERC - Catalunya Central

Lluís Oliveras, nou president de la federació regional de la Catalunya Central

El dissabte 4 de juliol va tenir lloc al complex Cal Sitjes d'Artés el congrés regional d'ERC-Catalunya Central per a renovar la seva executiva tal i com estableix els estatuts de la formació. L'única candidatura que es va presentar va ser l'encapçalada per l'actual president d'ERC-Bages, Lluís Oliveras, que va rebre el suport dels presents al congrés i liderarà la federació regional durant els propers quatre anys.

En la seva presentació, Oliveras va manifestar el repte que suposa agafar la direcció regional en un moment com aquest i va felicitar al seu predecessor, l'anoienc Josep Maria Palau, per deixar la formació com a segona força política a nivell de la Catalunya Central. El nou líder regional va plantejar com a principal objectiu ser útils a la societat que vol representar i, a nivell intern, coordinar la tasca de les federacions comarcals i de suport a les seccions locals per tal d'encarar amb èxit les properes cites electorals, en especial la decisiva del 27S.

El congrés ha comptat també amb l'assistència de la secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, que va iniciar la seva intervenció agraint la tasca del president regional sortint i desitjant bona feina i encerts al nou president. Rovira va animar als presents a treballar intensament les properes setmanes i mesos tot recordant que “el nostre objectiu és el nou país que hem de construir i per això posarem tota l'estructura del partit a disposició per assolir-ho”. I va continuar avisant que “no guanyarem les plebiscitàries discutint del 'com' ens presentem, sinó sortint al carrer i convencent a la gent”. “Tenim l'oportunitat de guanyar i no la podem desaprofitar”, va concloure.

El nou equip regional

El nou president regional estarà acompanyat per una nova executiva regional que està integrada per Agustí Lleyda, com a secretari d'Organització; Miquel Leon, com a secretari de Finances; Maria Sayavera, com a secretària d'Imatge i Comunicació; Marie Kapretz, com a secretària d'Acció Política i de les Dones; Xavier Pérez, com a secretari de Política Municipal; Laura Vilagrà, com a secretària de Política Parlamentària i Institucional; i Adrià Tuneu, com a secretari de Formació.