ERC - Catalunya Central

ERC fa un salt espectacular aquest 20-D i es consolida com a segona força en la majoria de comarques

Esquerra Republicana de Catalunya ha tret uns molt bons resultats arreu del país en les darreres eleccions al Congrés dels Diputats, i a la Catalunya Central no ha estat una excepció.

Malgrat la victòria de En Comú Podem en molts municipis de la regió central, ERC ha crescut de manera espectacular, quedant entre la segona i tercera força en les sis comarques de la Catalunya Central, Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Solsonès i Osona.

En el cas del Moianès, ERC es va imposar en tots els municipis, exceptuant-ne quatre, on Democràcia i Llibertat va ser la primera força. Pel que fa al Bages, el partit republicà va obtenir la majoria de vots en cinc municipis, sent la força que al Bages repeteix més en segona posició, fins a 15 vegades, per davant de DiL.

A l’Anoia, Esquerra ha crescut de manera espectacular, tot i haver quedat tercera. El 2011 va treure poc més de 4.400 vots, que en aquestes darreres eleccions van augmentar fins a 10569.

En el cas d’Osona, Democràcia i Llibertat guanya als grans municipis de la comarca, tot i que amb retrocés respecte el 2011, i és ERC qui creix en molts municipis, com el cas de la comarca del Solsonès, en què Esquerra es va imposar a la capital, com a primera força.