ERC - Catalunya Central

Junqueras: 'El Moianès i el Lluçanès són dos models comarcals que milloren l’eficiència de recursos públics perquè acosten les decisions al territori'

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, s’ha reunit avui amb el president del consell comarcal del Moianès, vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i alcalde de Moià, Dionís Guiteras, i el president del consorci del Lluçanès i alcalde de Prats de Lluçanès, Isaac Peraire. Els responsables de les darreres unitats comarcals formades l’any passat, després de sengles processos participatius, han exposat al vicepresident els reptes de finançament i organització de serveis públics futurs.

Junqueras ha afirmat un cop acabada la reunió que 'es tracta de dos models comarcals que no només no comporten cap despesa pública afegida, sinó que milloren l’eficiència de recursos públics perquè acosten les decisions en uns àmbits territorials molt cohesionats a nivell econòmic i social. Són un model a seguir en la nova república catalana, per millorar l’eficiència de les estructures públiques i al servei dels ciutadans i del teixit productiu'. El titular de la conselleria d’Economia i Hisenda ha reconegut que la comarca del Moianès està creada, però no compta amb els recursos que li pertoquen. 'Des de l’actual Govern, aquest és un fet que s’ha de corregir immediatament. Aquesta correcció s’haurà d’aplicar també en el naixement de la nova comarca del Lluçanès', ha afegit.

La trobada, realitzada a la seu de la conselleria d’Economia i Hisenda, ha fet visible la voluntat del Govern català d’apropar el màxim possible la gestió de l’administració al ciutadà. En aquest context, els consells comarcals s’han convertit en un engranatge indispensable pel bon funcionament dels governs locals. L’interès del vicepresident també s’emmarca en la nova organització del Departament iniciada en la present legislatura, que per primera vegada incorpora les delegacions territorials al seu organigrama, amb l’objectiu de potenciar la seva funció com a elements vertebradors del país.

Per la seva banda, Dionís Guiteras, ha afirmat que 'hem vingut a buscar aquesta complicitat per superar una ineficiència del 2015. Es va crear la comarca, però no es va poder dotar pressupostàriament. Ara tenim la certesa que comptem amb el suport del Govern, el que vol dir que podem començar a pressupostar el 2016, que podem fer la relació de llocs de treball i que es pot iniciar el desplegament de les polítiques al territori. Una altra cosa és quan podrà venir l’ingrés, perquè entenem la situació del país”. Guiteras ha concretat que el pressupost que distribueix el Departament de Governació hauria d’arribar als 800.000 euros.

Finalment, Isaac Peraire ha explicat que 'hem parlat del procés que encara falta per crear la comarca del Lluçanès. I per això era molt important poder compartir la part econòmica, que és clau per poder oferir els serveis a la ciutadania. La setmana que ve tenim una reunió important amb tots els grups parlamentaris'.