ERC - Catalunya Central

La Dona al món rural del segle XXI

Des d’Esquerra estem convençuts de que els coneixements i les experiències de les dones pageses són imprescindibles per a la cohesió social i el desenvolupament sostenible en el món rural. En els últims anys s’han endegat diversos projectes adreçats a fomentar la transmissió dels sabers tradicionals de les dones rurals, reconèixer i fer visible la seva contribució al manteniment de les explotacions familiars i fomentar les xarxes de proximitat per aconseguir garantir a aquest col1lectiu els seus drets com a dones. Ningú ha dit mai que assolir drets sigui fàcil i encara menys, aconseguir la desitjada paritat en un món encara masculinitzat com és el rural.

Per aquest motiu, em plau convidar- te a la Jornada de dona i món rural el proper 18 d’abril a les 11h al Local Polivalent de l’Ajuntament de Muntanyola (C/ Serrarrica, al costat de la piscina municipal).Comarca d'Osona

El programa de la jornada és el següent:

11h Benvinguda a càrrec de Bruna Ferrer, Secretària de la dona d'Esquerra-Osona

11.10h Presentació de la Jornada a càrrec de Marevelles Gonzàlez, Secretària de la dona d'Esquerra -Catalunya Central

11.10h Conferència: LA DONA AL MÓN RURAL DEL SEGLE XXI. EL PAPER DELS SINDICATS a càrrec de Maria Rovira, responsable de Política Territorial i de la Comissió permanent de les Dones d'Unió de Pagesos. Creu Sant Jordi 2005 per la seva tasca social al món rural.

11.40h Conferència: EL PROJECTE RUDONA, EN MARXA a càrrec de Teresa Reñé, responsable de l'Àrea de Documentació i Serveis d'Informació de la Fundació Maria Aurèlia Capmany i coordinadora tècnica del Projecte Rudona del Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya.
12.10h DEBAT. Modera Bruna Ferrer, Secretària de la dona d'Esquerra - Osona.

12.40h Cloenda a càrrec de la regidora d'Esquerra - Muntanyola, Sra. Isabel Gonzàlez.

Al final de la Jornada es servirà un refrigeri pel públic assistent.

La jornada disposarà d'un servei de guarderia prèvia petició (Cal avisar abans del dia 15 d'abril a osona@esquerra.org o al tel. 93 889 56 28).

Esperant poder trobar-nos per debatre sobre la situació actual de les dones pageses al segle XXI.