ERC - Catalunya Central

Ens cal creure en una nova manera de fer política per fer-la realitat!

Alba Vergés, diputada al Parlament de Catalunya

El descrèdit per la política és evident, només cal sentir les converses de la gent i només cal veure la seva cara quan dius que ara, més que mai, la major part del teu temps la dediques a fer política.

Però tot i així, som moltes persones les que sempre hem cregut que de política en fa falta encara més. Amb totes les lletres de la paraula política, com a tot procés de reflexió i presa de decisions dins un grup per tirar endavant allò millor per aquell col.lectiu. Política a casa, deixant l’autoritarisme de banda, política al poble perquè tothom estigui informat i pugui prendre les millors decisions, política amb els amics per debatre sobre allò comú i que ens afecta, política a les escoles per aprendre a decidir, política a les entitats per créixer i millorar en la seva tasca, política a tot arreu. Ara bé, aquesta és la nostra manera d’entendre la política.
Entenem que la gent estigui farta de tot. Sovint s’ha confós política amb poder, cadires, càrrecs i amb fer coses de dubtós interès general i sobretot també s’ha confós política amb valors enlloc de fer-la segons uns valors.

No gosaríem apropiar-nos dels valors d’una ciutat, de la gent d’una ciutat, d’Igualada. L’essència d’una ciutat és la seva gent, la seva història i la seva perspectiva de futur.
Hem de situar Igualada al món? Si! Ara bé, sense oblidar mai que la ciutat no som nosaltres, ni és una marca. Igualada ho és tot, és tota la seva gent, la que pot mirar endavant i la que només pot mirar de cara a final de mes.

Ens creiem una nova manera de fer política, que mira les persones i les seves necessitats. A Igualada hi ha una problema important, l’atur. Les persones hem de poder viure a Igualada i també treballar a Igualada. El treball dignifica diuen. El que és segur, és que tenir feina ajuda a que puguis portar una vida digne. I en aquest camí ha de treballar l’Ajuntament. Pels que no en tinguin, necessiten també tenir un Ajuntament al seu costat, amb tot allò que calgui.

Sent barri a barri escoltant a la gent, fent taules informatives al carrer parlant amb les persones que passen, anant a veure clubs esportius, escoles, empresaris i entitats de tots els àmbits s’aprèn molt. Podríem fer un llibre de tot el que hem après i aprendrem amb la gent que estima Igualada tant com nosaltres. No es tracta de vendre-ho, sinó de creure-s’ho.

Per això des d’ERC Igualada estem treballant amb aquest procés participatiu des del 2013, del qual n’estic profundament orgullosa. En el nou país, tindrem noves ciutats perquè podem fer des d’avui nova política.