Catalunya del Nord

Totes les notícies

Perpinyà, Catalunya Nord, uns referents en el camí cap a la llibertat del nostre territori

Tenim lloc, data i hora: el 29 de febrer, a les 12h al Palau de les exposicions a Perpinyà, a Catalunya Nord. El Consell per la República Catalana -i especialment la delegació nord-catalana del Consell-, les entitats ANC i Òmnium, convoquen  un esdeveniment històric. Serà la primera reunió del Consell en terres catalanes i serà a casa nostra. Serà la primera vegada que els representants del govern català, forçats a l'exili d'ençà més de dos anys, Carles Puigdemont, Toni Comin, Clara Ponsatí, tornaran a trepitjar junts terres catalanes i serà a casa nostra a Catalunya Nord. Com a nord-catalans ningú hi pot faltar; com a representants d'Esquerra Republicana de Catalunya Nord apel·lem tothom, demòcrates, militants i simpatitzants a respondre a la convocatòria i participar en l'organització d'aquest esdeveniment major. Per la independència de Catalunya, per reconeixement del paper de Catalunya Nord i del conjunt dels Països Catalans en aquest camí cap a la independència d'una part del nostre territori, i per deixar clar que injustament no hi hi haurà tothom: hi faltaran totes les persones preses i exiliades, representants polítics legítims de Catalunya  que encara pateixen el joc brut de la injustícia espanyola i de la vergonyosa Europa que li fa costat.

L'Alternativa per canviar Perpinyà amb veu catalana

L'any 2020 comença a Catalunya Nord en clau electoral amb el tret de sortida de la precampanya per les eleccions municipals. Esquerra Republicana de Catalunya Nord hi serem acompanyant i donant suport a la candidatura "L'Alternativa Perpinyà 2020", una llista ciutadana i plural que reagrupa persones i formacions polítiques de les esquerres compromeses amb una voluntat de canvi. Aquesta primera setmana de gener la candidatura "L'Alternativa" ha estrenat local de campanya  i l'acte ha servit per sentir les declaracions d'intencions dels caps de llista, Caroline Forgues i Jean Bernard Mathon i dels partits polítics que donem suport a aquest projecte: Françoise Fiter (PCF), Michael Idrac (LFI), Salima Baaziz (Génération.s), Anthony Caverrivière (NPA) i Emma Soler (ERC). "Treballarem per una transformació social, econòmica, democrática de la nostra vila i perquè puguem viure en català desacomplexadament i sense por" diu Emma Soler. Clic aquí per veure el video de les intervencions

Més menester de lluita per les pensions a Catalunya Nord

Desprès de l'èxit de les manifestacions del 5 de desembre a tot l’estat francès i a Catalunya-Nord, davant del discurs ple de fum del ministre Philippe, Esquerra Republicana de Catalunya Nord cridem a seguir manifestant-nos, amb els sindicats nord-catalans CFE-CGC, CGT, FO, FSU i SOLIDAIRES, per que es retiri el projecte de reforma de les pensions de jubilació.Les reivindicacions: apujar els mínims socials, una veritable igualtat salarial dones-homes, la valoració de les penibilitats, la plena ocupació que és la clau pel finançament de la protecció social. Tothom al carrer dimarts 17 de desembre a les10,30h, plaça de Catalunya a Perpinyà. Sem a prop de la victorià.

Catalanitat i eleccions municipals a Perpinyà

"Una catalanitat transversal: de la llengua a les relacions amb el sud, un repte local major, cultural i econòmic"; aquest és el punt de partida d'un dels tallers participatius organitzats per  la llista Alternativa 2020 Perpinyà, dedicat a la catalanitat i que tindrà lloc aquest dimarts 17 de desembre a les 18.30h, a la Sala de les Lllibertats de Perpinyà (3, carrer Edmond Bartissol). S'hi debatrà amb universitaris del paper de la llengua catalana al nostre territori. Saludem l'atenció a la "catalanitat" de la candidatura i desitgem la més gran participació per aquest taller. Des d'Esquerra Republicana a Catalunya Nord i com a part integrant de la candidatura, creiem que ens convindria un enfocament polític de la situació dels Països Catalans, i en particular tractar la necessitat d'afegir la candidatura a la reivindicació dels batlles de Catalunya Nord per la llibertat dels presos polítics catalans.

Mobilització en defensa de la retreta, a Perpinyà el 5 de desembre

El govern de l’estat francès, els senyors Macron, Philippe i demés, d’acord amb les organitzacions patronals i bancaries, volen imposar una reforma dràstica de les retretes per obligar la gent a treballar més temps per cobrir pensions més febles, desmantellar els serveis públics per obrir els mercats dels transports, de la salut, de l'educació a interessos privats i doncs lucratius. Esquerra Republicana de Catalunya Nord crida a participar a la mobilització per defensar i ampliar els drets a una jubilació digna i a serveis públics eficients que cobreixin els menesters de la població. Ens traparem, amb les organitzacions sindicals aquest 5 de desembre, plaça de Catalunya a Perpinyà a les 10,30h, per la concentració de denúncia d’aquesta política.   Esquerra Republicana de Catalunya Nord Perpinyà, el 3 de desembre del 2019

Trenta-dos feminicidis als Països Catalans aquest any

El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per l'erradicació de la violència envers les dones. A Perpinyà com a moltes altres ciutats els actes s'han avançat a aquest passat dissabte amb una marxa per rebutjar aquesta violència quotidiana: cal recordar i repetir que Catalunya Nord està batent un trist record a l’estat francès amb cinc feminicidis en sis mesos. En aquesta lluita tampoc hi ha fronteres: aquest any s’han produït trenta-dos feminicidis als Països Catalans. A Catalunya Nord i arreu del territori, la República que volem, els governs que volem, han de prioritzar acabar amb les violències envers les dones, i no només els casos més visibles, com els assassinats i les violacions, sinó també les violències quotidianes que passen més desapercebudes i que són més difícils d’atacar però que legitimen i reforcen un sistema discriminatori. Llegeix aquí  el manifest 2019 Dones d'Esquerra