Catalunya del Nord

Una victòria del moviment nord-català mobilitzat

Els poders estatals francesos han renunciat a la supressió del CAPES de català -concurs de reclutament de professors de català-. Un diputat de dreta, Romain Grau i l'incombustible aliat seu, Jordi Vera, es vanaglorien que és gracies a ells que ha passat, quan van ser les mobilitzacions i manifestacions de l'Associació Per l’Ensenyament del Català (Aplec), dels sindicat de l’ensenyament, de la CGT, del SNES, Sud, del Col·lectiu de Professors, que van obligar els poders a renunciar a aquesta agressió contra la nostra llengua. Encara que ja hagin sortit els representants i partits polítics de torn que volen escombrar cap a casa -hi ha eleccions municipals l'any que ve-, hem de tenir clar que aquesta ésuna victòria deguda a la mobilització del moviment nord-català, ciutadans i associacions. Benvinguts tots els partits que hi han donat suport, els que hi vam donar suport des del primer moment i els que s'hi van apuntar perquè hi van veure una oportunitat de fer un rentat de cara. Benvingut al consens que ha permès una resposta unànime des de Catalunya Nord en defensa de la nostra llengua i que ha fet rectificar l'estat francès. L'única lliçó positiva d'aquest gir és que la mobilització paga i que una concentració davant de la prefectura dóna resultats, encara que tot no sigui resolt (llegir el comunicat de l'Aplec aquí),

Llegeix aquí el butlletí d'Esquerra Republicana a Catalunya Nord