Catalunya del Nord

D'Esquerra i dels Països Catalans

Entre tres i quatre mil persones van manifestar pels carrers de Perpinyà aquest dissabte en la Diada de Catalunya Nord que commemora el Tractat dels Pirineus. Més que el tractat, commemorem que en 360 anys els estats francès i espanyol no se n'han pas sortit en els seus intents de trossejar i fer desaparèixer la nació catalana. En aquesta manifestació hi érem la gent d'Esquerra Republicana i de Jovent, militants i simpatitzants del nord i del sud, amb una representació del nostre partit encapçalada per la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta. Hi érem perquè a banda i banda de la ratlla ens uneix la denúncia de la injustícia que pateixen els presos i exiliats polítics catalans. Hi érem perquè fem nostre el manifest del Col·lectiu 7 de Novembre, entitat que coordina aquesta Diada. Un manifest que interpel·la les institucions i administracions nord-catalanes i franceses per què assumeixin d'una vegada l'ensenyament de la nostra llengua a les escoles de Catalunya Nord;  que vol institucions nord-catalanes que assumeixin la nostra catalanitat quan comuniquen enlloc d'enviar-nos a la quarta dimensió; hi érem perquè volem, com recull aquest manifest, una societat justa i solidària, sense exclusions de cap tipus i que sigui terra d'acollida; una Catalunya Nord on es garanteixi els drets laborals i socials, que tingui serveis i transports públics de qualitat; fem nostre un manifest que reivindica una societat feminista, lliure de feminicidis i del llast del patriarcat. La Diada de Catalunya Nord als mitjans de comunicació: TV3 - Vilaweb - El Punt - L'Indépendant

El butlletí d'Esquerra Republicana a Catalunya Nord