Catalunya del Nord

Trenta-dos feminicidis als Països Catalans aquest any

El 25 de novembre es commemora el Dia Internacional per l'erradicació de la violència envers les dones. A Perpinyà com a moltes altres ciutats els actes s'han avançat a aquest passat dissabte amb una marxa per rebutjar aquesta violència quotidiana: cal recordar i repetir que Catalunya Nord està batent un trist record a l’estat francès amb cinc feminicidis en sis mesos. En aquesta lluita tampoc hi ha fronteres: aquest any s’han produït trenta-dos feminicidis als Països Catalans. A Catalunya Nord i arreu del territori, la República que volem, els governs que volem, han de prioritzar acabar amb les violències envers les dones, i no només els casos més visibles, com els assassinats i les violacions, sinó també les violències quotidianes que passen més desapercebudes i que són més difícils d’atacar però que legitimen i reforcen un sistema discriminatori. Llegeix aquí  el manifest 2019 Dones d'Esquerra