Catalunya del Nord

La feina d'associacions i les mancances de les institucions de Catalunya Nord

Contents però emprenyats. Contents perquè gràcies a la iniciativa de la Plataforma per la Llengua i el Casal del Conflent els habitants de la comarca del Conflent podran rebre la televisió i la radio en català (notícia a Radio Arrels). Emprenyats perquè un cop més cal denunciar que és la societat civil, les associacions que han de cobrir les mancances de les nostres institucions, nord-catalanes i franceses. El cas és més greu encara sabent que existeixen normatives europees i entre els estats francès i espanyol per garantir la reciprocitat de l'accés als mitjans de comunicació en zones frontereres i en defensa de lengües amenaçades com la nostra a Catalunya Nord. On són i que fan els diputats nord-catalans que suposadament han de vetllar per garantir els nostres drets? Aquesta mateixa setmana a l'Assemblée National es debatia un projecte de llei sobre la protecció de les "llengües regionals" (notícia a France Ouest). Només hi assistien una quinzena de diputats (de 577) però van ser suficients per carregar-se qualsevol proposta de dignificació per l'aprenentatge de les llengües dites regionals. Tampoc notícies d'on eren ni que hagin intervingut els elegits nord-catalans.