Catalunya del Nord

30 llocs de treball i l'edició feta a Perpinyà en perill

L'anunci d'un pla social a “L'Indépendant”, que comporta l'acomiadament d'una trentena d'assalariats de diferents serveis és, encara, una molt mala notícia a la Catalunya Nord.
El grup “Sud-Ouest”, propietari actual de L'Indépendant” ha decidit que per eixugar pèrdues i augmentar els beneficis dels seus accionaris calia acomiadar el 20% de la plantilla de Perpinyà, oblidant que durant anys han estat els beneficis d'aquest el que els ha permès de cobrir els dèficits econòmics de d'altres publicacions del seu grup. Això implica, entre d'altres conseqüències, que “le journal d'ici” deixarà de ser fet a la Catalunya-Nord per passar a Montpeller.
Catalunya Nord necessita un diari de proximitat fet aquí, per i per a la gent d'aquí, des de una òptica catalana desacomplexada i amb voluntat de servir a la societat de la qual forma part. Cal, i més encara en un moment de forta crisi, dotar-nos de totes les eines, (médias, universitat, teixit productiu, cultural, etc,) arrelades al territori per a teixir una societat dinàmica que ens permeti de superar uns moments crítics per a moltes famílies de casa nostra i evitar que els nostres joves hagin de tornar a abandonar el país per tenir una feina.
Malgrat la distància ideològica que ens separa amb la seua línia editorial, Esquerra Republicana de Catalunya a la Catalunya Nord expressa el seu rebuig a la voluntat del grup “Sud-Ouest” i manifesta, com ja han fet un grup de militants del nostre partit aquest divendres mateix, davant la seu del diari, la nostra total solidaritat amb el conjunt de treballadors i les seues famílies.
El constant degoteig d'anuncis de supressió de llocs de treball a la Catalunya Nord en favor de la capital regional empobreix la nostra societat i hipoteca el nostre futur, demostra que en aquesta regió els catalans no hi tenim cabuda.