Catalunya del Nord

ERC diposita al Parlament una bateria de preguntes davant la vaga de la major part de treballadors de La Casa de la Generalitat.

A iniciativa de la Federació Territorial d'Esquerra Republicana de Catalunya de Catalunya Nord, el nostre grup parlamentari ha dipositat una bateria de preguntes adreçades al govern català referents a la situació de conflicte laboral que viu la Casa de la Generalitat de Perpinyà.
Malauradament aquesta és ja la segona vegada que ERC es veu obligada a qüestionar al govern català sobre el funcionament mateix de la Casa de la Generalitat. Trobareu les preguntes d'ara així com les dipositades el mes d'abril a l'apartat “documents” de la nostra web.
La transparència en la gestió i funcionament d'una administració pública, i la Casa de la Generalitat és administració pública, és un pilar bàsic de la democràcia. Desgraciadament sembla que aquest principi és oblidat per l'actual direcció i el seu partit, a Perpinyà i a Barcelona.
ERC deplora el fet d'una evident discriminació en el tracte laboral en funció de la possessió del carnet de militant d'un determinat partit. Com qualificar altrament sinó la realitat que si cal una reducció salarial, aquesta no concerneixi al conjunt de treballadors, començant per els més fortament remunerats?
Finalment, volem recordar que ningú ens pot acusar, i menys encara dir que estem fora de la llei, pel fet de recordar la militància política de tots els nous assalariats contractats per la nova direcció. Tots tres són notoris militants de CDC que fins i tot en un cas fou el mateix partit que va comunicar i felicitar-se de la seva contractació i un altre era candidat de CDC en les passades eleccions cantonals i europees. Així doncs, menys escarafalls que no sem pas nosaltres qui hem desvetllat qui és qui ni hem divulgat cap secret d'estat.
ERC Catalunya Nord reitera la seva solidaritat amb els treballadors mobilitzats en defensa dels seus llocs de treball i de la seva dignitat personal i laboral.