Catalunya del Nord

ERC primera força d'esquerres i cap de l'oposició.

Composició del nou Parlament de Catalunya

Els resultats de les eleccions al Parlament de Catalunya d'aquest 25 de novembre, amb una altíssima participació de més del 70% del cens electoral, han parlat clar. Amb el seu vot els ciutadans del Principat han manifestat democràticament, malgrat els insults i amenaces del govern espanyol i de bona part dels mitjans de comunicació de Madrid, que el poble català ni té por ni té aturador en la seva marxa cap a la llibertat.
Així ho ha reconegut tota la premsa internacional, excepte els mitjans espanyols i el president de la Regió Llenguadoc Rosselló, Christian Bourquin, que tancats en les seves mentalitats jacobines es neguen a veure allò que a ulls de tothom és evident, que els diputats partidaris a exercir el dret a decidir han augmentat i que els contraris a les polítiques d'austeritat també.

En aquest nou Parlament tan sols 28 diputats sobre 135 (20 del PP i 9 Ciudadanos) són partidaris de mantenir les actuals relacions Catalunya/Espanya. 20 proposen d'avançar cap un estat federal (PSC) i 87 (50 CiU, 21 ERC, 13 ICV i 3 CUP) aposten oberta i clarament per la convocatòria d'un referèndum per la independència. Mai abans el Parlament de Catalunya havia tingut una tan àmplia majoria sobiranista. Lluny queden els temps en què tan sols un grapat de diputats d'ERC mantenien la flama de la llibertat encesa.
Cal destacar també la maduresa dels electors en no caure en la trampa de CiU, que pretenia amagar la seva política de retallades de caire neoliberal, amb l'escut d'una agenda nacional. Avui són 11 diputats més que en l'anterior legislatura els que no comparteixen la doctrina del BCE i del FMI d'imposar mesures d'austeritat indiscriminades contra les classes populars mentre es protegeixen les grans fortunes.
I finalment els catalans i les catalanes també han dit alt i fort que no creuen ni en líders ni cabdills. La ciutadania ha expressat que la independència del poble català no serà mai un projecte personal malgrat les demandes de majories excepcionals. El camí cap a la llibertat ha de ser, i serà, un projecte col·lectiu, transversal i compartit i que aquesta diversitat és la seva virtut i força, garantia del seu èxit.
Tampoc volem oblidar que mai com ara el conjunt dels Països Catalans tindran tantes veus al Parlament de Catalunya. Un mínim de 24 diputats hi portaran la veu i l'esperança d'una Nació complerta.
Esquerra Republicana de Catalunya vol agrair a tots aquells i aquelles que, amb el seu vot i confiança han fet d'ERC, per primera vegada en els temps moderns, la segona força del Parlament de Catalunya i primera força de les esquerres. L'estratègia que el nostre partit es va marcar ja fa molts anys comença a donar fruits i avui l'esquerra nacional catalana substitueix un PSC debilitat per la seva obediència espanyola.
Amb la responsabilitat que assumim i la humilitat necessària, ens comprometem a seguir treballant per assolir, tan aviat com sigui possible, la plena llibertat nacional i avançar constantment cap a la justícia social.