Catalunya del Nord

Resolució del Consell Nacional i propera interpel·lació al Govern de la Generalitat.

Per una TV3 d'àmbit nacional!

El Consell Nacional d'Esquerra Republicana, màxim òrgan del partit entre congressos, ha adoptat per unanimitat aquest dissabte 2 de març, una proposta de resolució en defensa del model i servei públic de la CCMA i contra el tancament de delegacions de TV3.
En aquesta resolució (text integre en el fitxer adjunt) Esquerra Republicana recorda que
“Durant gairebé tres dècades TVC i Catalunya ràdio ha estat un model d’èxit i de cohesió social, a través d’una informació acurada, completa, plural i veraç. Han estat normalitzadors de la llengua i la qualitat democràtica del país. Han garantit accés a totes les opinions, creences i sensibilitats amb estricta neutralitat i rigor periodístic.”.
Per Esquerra Republicana, amb la decisió
de tancar les delegacions de la Catalunya Nord, Alt Pirineu i Terres de l'Ebre, la CCMA “recupera l’estructuració territorial de les províncies, marca un retrocés en l’objectiu de fer de TV3 la TV pública nacional catalana per esdevenir una TV regional.” I alerta: “Si permetem el desmantellament de la TVC ara, potser no hi serem a temps de recuperar1la. Perdrem llocs de treball, però també es perdrà en llengua, cultura, identitat, indústria audiovisual i cultural i la possibilitat d’avançar cap al nostre coneixement i alliberament com a país.”
Finalment, el Consell Nacional d’ER referma, un cop més, el seu compromís en la defensa del sistema públic audiovisual català i demana, al Govern de la Generalitat i a la direcció de la CCMA a comprometre’s en el manteniment del servei públic dels mitjans de comunicació públics catalans, assumir que la baixada de la dotació pressupostària ha portat al límit el model de televisió nacional i aturar les mesures que puguin fer irreversible aquesta situació.”
Així mateix, Esquerra Republicana ha anunciat la seua voluntat de fer una interpel·lació al Govern de la Generalitat, durant el primer Ple del Parlament, per instar al Govern català a mantenir les delegacions actuals de TV3.