Catalunya del Nord

ERC Catalunya-Nord crida a participar a les mobilitzacions del 5 de març.

L'Acord Nacional Interprofessional de l'11 de Gener firmat per la patronal i sindicats minoritaris és nefast per a l'ocupació i perillós pels drets dels assalariats.
Si aquest acord es transformat en llei, els acomiadaments seran facilitats pels amos i el recursos jurídics dels assalariats esdevindrien molt més difícils.
Si una empresa argüeix dificultats econòmiques, reals o suposades, utilitzant el xantatge al lloc de treball, podria obligar a un acord d'empresa decidint de baixes de salari, amb llibertat d'acomiadar els que no acceptarien veure modificat els seus contractes individuals, això sense justificar la causa real i seriosa de l'acomiadament; podria imposar el canvi del lloc de l'execució de la feina o de la qualificació.
Amb una gairebé total possibilitat de modificar els horaris o la seva repartició dels contractes a temps parcials, les dones, primeres obligades a firmar contractes parcials, serien les primeres víctimes.
Tot això, i encara més atacs contra els assalariats, quan el mateix acord preveu atorgar, una vegada mes, 20 miliards d'euros d'ajuts públics a la patronal.
La Federació de Catalunya-Nord d'Esquerra Republicana de Catalunya crida a participar als moviments amb vagues del 5 de Mars 2013 i a unir-se al reagrupament de les 11h al Castellet de Perpinyà, i també davant de la seu del MEDEF a les 12.