Catalunya del Nord

Les mateixes exigències que ja teníem per les presidencials

Per la primera volta de l'elecció presidencial francesa Esquerra Republicana a Catalunya Nord va fer una crida a votar per aturar la dreta. Vam dir que els nostres vots anirien als candidats que es comprometrien amb aquestes polítiques que considerem irrenunciables: en el terreny social i econòmic, abrogació de les lleis Macron i el Khomri; reforçament dels drets socials, seguretat social generalitzada sense necessitat d'assegurança extra, al·locacions familiars des de la primera criatura, accés a un allotjament digne per a tots, millora de les pensions d'invaliditat i de vellesa, salari mínim a 1600 euros net, setmana de treball de 32 hores, indemnitats de xomatge a 80% del salari net.
En el terreny de l'ecologia i medi ambient: acabar amb el nuclear, engegant de seguit el desmantellament de les centrals; desenvolupar sistemàticament les energies renovables tan al nivell del servei públic com d'iniciativa particular; un estatut pel pagès que li garanteixi el treball, uns ingressos, la successió l’activitat i que el defensi  en la lluita contra l'acaparament de les terres. En polítiques europees necessitem una harmonització, per anar cap a la unificació de les polítiques socials i fiscals; la reducció de la burocràcia europea per anar cap a una Europa dels pobles i no de la finança i dels estats.
Volem un suport clar de l’estat francès als «Artesans de la Pau» i al procés de pau a Iparralde. Pel nostre territori, demanem compromisos per un estatut polític particular per Catalunya Nord; pel reconeixement del dret a l'autodeterminació, un estatut oficial per la protecció i promoció de la llengua catalana, i per que es desencalli la creació de l’Eurodistricte de l’Espai Català Transfronterer.
 Macron ha esdevingut el president aglutinador de les dretes ultra liberals i anti populars, projectant clarament la destrucció dels drets dels treballadors, dels drets a una veritable seguretat social, dels drets a una retreta digna, i mantenint la perpetuació de l'estat d'urgència liberticida; un president elegit per menys de 40% dels electors inscrits. Per aquestes eleccions legislatives reiterem les mateixes exigències. Encara necessitem arrestar la dreta extrema i l'extrema dreta, lamentant que les forces autoproclamades de les esquerres estatals hagin pas fer cap esforç d'unitat.
Com a partit català independentista, Esquerra Republicana a Catalunya Nord rebutja les posicions dretanes dels oportunistes de «Oui au pays catalan» i denuncia el racisme de la candidatura de «Resistència» que predica la lluita contra la immigració tal l'extrema dreta francesa. ERCN rebutja també la pseudo esquerrana «France Insoumise» jacobina i ultra nacionalista franxullarda.