Catalunya del Nord

ERC enforteix lligams entre Catalunya Nord i les comarques de Girona

La Federació Regional de Girona i la Federació Regional de Catalunya Nord han mantingut aquesta setmana  una reunió de treball a la seu gironina d'ERC. Des de Catalunya Nord van assistir  a la trobada  Enric Vilanova,  president d'ERC a Catalunya Nord, Francesc Pougault,  i Alícia Ey Nomdedeu. Per part de la Federació Regional a Girona hi assistien  David Mascort, president Federació Regional de Girona, Agnès Fàbregas, presidenta Federació Comarcal de l'Alt Empordà,  Agnès Lladó, portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Figueres, Lluís Valero, president de la secció local de Figueres i Laia Cañigueral, de coordinació institucional.
Després d'un intercanvi de presentació de la situació i del context del partit a cada costat de l'Albera, s'han posat sobre la taula els diferents àmbits en els quals les dues regionals poden i han de treballar per enfortir la nostra feina d'un costat i de l'altre. Els projectes transfronterers que es poden desenvolupar en el marc de l'Euroregió i de l''Eurodistricte de l'Espai Català Transfronterer són un primera base de treball.També s'ha acordat treballar possibles actuacions conjuntes en problemàtiques socials, en l'àmbit universitari, i en qüestions que afecten directament la ciutadania com les mancances de transport (bus i tren), entre l'Empordà i el Rosselló o a la Cerdanya. L'actualitat immediata serà marcada per la campanya pel referèndum que tindrà lloc a Catalunya l'1octubre i les dues regionals han acordat portar un acte de campanya a Catalunya Nord. S'establirà un calendari de trobades trimestrals entre les dues regionals per concretar totes aquestes línies de treball.