Catalunya del Nord

La república catalana en construcció, parlem-ne des de Perpinyà

El procés cap a la independència de Catalunya i la creació d'un nou estat és un dels esdeveniments polítics de major importància en l'Europa del segle XXI. Aquest procés culminarà l'1 d'octubre amb la celebració d'un referèndum. Una part del territori català és a punt de constituir-se en un nou estat d'Europa, però des de Catalunya Nord encara hi ha molt de desconeixement i desinformació sobre el que s'està jugant a 30km de Perpinyà. És per això que Esquerra Republicana a Catalunya Nord organitzem el dijous 7 a Perpinyà un acte informatiu amb Jordi Martí, senador al senat espanyol i Teresa Jordà, diputada al congrés espanyol, que ens explicaran de primera ma que està passant al sud de l'Albera. També hi participarà Nicolas Garcia, secretari departamental del Partit Comunista Francès a Catalunya Nord; perquè encara que el procés cap a la independència sigui un projecte transversal on coincideix tot l'espectre polític (des de les posicions més conservadores fins a l'esquerra anti capitalista), ERC sem en aquest procés des de la perspectiva de les forces polítiques progressistes, que aposten per construir una nova república social i de progrés. I perquè mentre no tenim encara el resultat del referèndum de l'1 d'octubre,  el que hi ha en joc avui a Catalunya és la democràcia, el dret de vot i el dret dels ciutadans a decidir del seu destí, uns drets que el govern i l'estat espanyol s'entesten a negar. Per tot això és important que les forces de progrés del sud i del nord de l'Albera debatin i intercanviïn. Volem parlar-ne des de Perpinyà, perquè volem parlar de les repercussions que tindrà la independència de Catalunya per la llengua, la cultura i l'economia de Catalunya Nord; volem parlar i debatre de com pot Catalunya Nord participar en el procés constituent d'aquesta nova república amb la qual tots els catalans ens voldrem sentir identificats. En parlarem el dijous 7 de setembre al cinema Castillet, a les 19.30h, amb un acte al qual convidem tots els nord-catalans que vulguin posar-se al dia del repte democràtic que és en marxa a Catalunya.