Catalunya del Nord

Homenatge reivindicatiu al president Lluís Companys al coll de Manrella

Aquest diumenge 15 d'octubre arreu del territori català s'han celebrat homenatges al president Lluís Companys assassinat ara 77 anys. Des d'Esquerra Republicana a Catalunya Nord en destacarem un, al qual ens adherim cada any, per caràcter simbòlic del lloc on es fa:  al coll de Manrella entre Vallespir i Empordà, davant d'un monument dedicat a Companys, a la retirada i a l'exili. Un lloc simbòlic perquè s'hi retroben ciutadans i alcaldes de cada costa de la carena, la Vajol, Agullana i Morellàs-Les Illes. Andreu Bordaneil, batlle de Morellàs hi ha parlat inequívocament com un batlle català, perquè tal com ho ha dit "de Catalunya només n'hi ha una". Felicitem l'organització, la comissió d'actes Lluís Companys que té molt present cada any de comptar amb Catalunya Nord, però més encara aquests any puix que s'ha lliurat merescudament el Guardó Memorial Coll de Manrella, a l'escriptora rossellonesa Renada Laura Portet, que s'auto anomena "filla del Canigó". Enguany hi havia més gent que mai al coll de Manrella, vinguda d'un costat de l'Albera, però també ha sigut una de les edicions més reivindicatives d'aquesta trobada. Els parlaments del diputat Lluís Llach, el senador Jordi Martí, l'economista Elisenda Paluzie, van tots en el mateix sentit: tots han subratllat que la nostra força és el poble, sem nosaltres. Confiança, fermesa i independència; per dignitat del combat actual i per la memòria del president Companys.