Catalunya del Nord

Proposa la supressió dels estudis de psicologia, sociologia o geologia.

• F. Siré, l'amic dels estudis universitaris.

El batlle de Sant Llorenç de la Salanca Fernand Siré és, dels quatre diputats nord catalans, segurament de qui menys activitat parlamentaria se li coneix. Semblaria que el diputat Siré ha decidit de trencar aquest anonimat amb unes recents declaracions fetes en el marc d'una reunió de la Comissió dels Afers Socials de l'Assemblea Nacional dedicada a les universitats en les que defensava que “seria millor racionalitzar les despeses suprimint de les universitats els ensenyaments que no condueixen enlloc, per exemple la psicologia, la sociologia ...” i, belleu per fer recordar que és vicepresident del grup d'estudis sobre les inundacions, els riscos naturals i les calamitats agrícoles, afegia “...o la geologia”.
Esquerra Republicana de Catalunya considera escandalosa aquesta manera de pensar que basa els estudis i la formació dels joves d'avui únicament des de una òptica de rendiment material immediat,conseqüència d'una visió de la societat basada en uns principis neoliberals i en l'aplicació del Pla Bolonya fins a l'extrem més perniciós.
En un context econòmic com l'actual, amb deslocalitzacions del mercat laboral sempre a la recerca de mà d'obra menys costosa i drets laborals més laxes la formació és una eina bàsica i imprescindible no tan sols pels joves sinó pel conjunt de tota la nostra societat. Esquerra Republicana de Catalunya manifesta la seva preocupació pel fet de què gent amb aqueixes idees i plantejaments puguin ocupar càrrecs públics d'aquesta importància i que davant d'aquestes declaracions encara ningú ni del seu partit ni del govern hagin fet cap desmentit. O tal vegada és la voluntat de la dreta francesa d'abocar els joves a l'atur i la ignorància per així tenir una població més dòcil i manipulable?