Catalunya del Nord

Rajoy vol exportar el seu odi pel català a l'estat francès?

Des de Catalunya Nord esperem la resposta del govern de Rajoy a les preguntes que li ha fet el diputat d'ERC al congrés de Madrid, Joan Tardà, pels fets que s'han produït les últimes setmanes a Catalunya Nord: la policia espanyola va obligar ciutadans nord-catalans a arrancar adhesius amb la senyera catalana dels seus cotxes immatriculats a l'estat francès, quan passaven la frontera del Pertús. També es van controlar cotxes en territori de l'estat francès, a la frontera de Prats de Molló, quan suposadament buscaven el president de Catalunya a l'exili. Joan Tardà ha registrat per escrit oficialment al congrés espanyol, una quinzena de preguntes que caldrà que el govern espanyol respongui també per escrit: Quin problema té la policia espanyola amb la bandera catalana als cotxes? Per quin motiu no es pot circular amb la bandera catalana al cotxe si és perfectament legal allà on s'ha immatriculat el cotxe? Considera l'estat espanyol que pot obligar a modificar les matricules estrangeres quan entren a Espanya? També obliguen a retirar banderes de Còrsega o Occitània als cotxes que passen la frontera? Qui és el responsable d'aquestes actuacions i qui ha donat aquestes ordres? Hi ha hagut queixes de l'estat francès per aquests fets, i es demanarà disculpes? Com a nord-catalans no podem felicitar els nostres diputats nord-catalans que no tenen el coratge de fer les mateixes preguntes al govern de la república francesa; només algun batlle ha tingut la dignitat de reaccionar. Per això agraïm encara més la intervenció del diputat d'ERC Joan Tardà. Esperem les respostes del govern espanyol i que ens diguin si pretén exportar el seu odi pel català a l'estat francès.

Esquerra Republicana de Catalunya Nord
Perpinyà, el 18 de febrer del 2018