Catalunya del Nord

A Perpinyà ERC i JERC donen suport a les manifestacions pels drets dels jubilats i treballadors mèdics

Esquerra Republicana (ERC) i Joventuts d’Esquerra Republicana (JERC), de Catalunya Nord donem suport a les dues mobilitzacions convocades el dijous 15 de març a Perpinyà :
 D’una banda la manifestació sindical unitària dels retretats d’aquest dijous a les 10h al Palau dels Congressos de Perpinyà. Les decisions del govern Macron amb l’aval dels diputats de «La République en Marche» porten els retretats a veure les seves pensions netes a la baixa. A més s’anuncia el gel de les pensions de base i complementàries fins a l’any que ve. Perquè cal fer pagar als pobres quan se regala als rics la supressió de l’Impost sus la Fortuna i se limita a 30% la taxa sus dels dividends dels accionistes (ja sabeu, els que cobren tot dormint). Només aquest dos regals als rics arriben a 4,5 miliars d’euros.. Les nostres retretes ja les hem pagades amb els nostres treballs de tota la vida laboral.
 També donem  suport a la manifestació dels assalariats dels Establiments Hospitalers per Persones Dependents, aquest 15 de març a les 10.30h, plaça de Catalunya a Perpinyà. Cal saber que la mitjana de les retretes és d’entre 1200 i 1300 euros mensuals, que un EHPAD públic costa 2000 euros mensuals i un privat 3000 euros, que a comptar de 802,93 euros mensuals d’ingressos, l’ancià ha de pagar l’Ajut Personalitzat d’Autonomia: al final són els familiars que han de pagar.
Aquest dèficit de finançament porta a reduir les prestacions de menjar, atenció personal i mèdica, animacions. Manca d’efectius, amb 0,6 treballador per un ancià quan per ho fer bé cal un treballador per un ancià. La precarietat laboral esdevé la regla, els accidents del treball són el doble de la mitjana estatal. Com que n’hi ha pas prou, el govern vol reduir de 200 milions d’euros el pressupost dels EHPAD públics, obrint la porta a l’extensió del sector privat lucratiu.
 La manifestació dels retretats es trobarà amb la dels EHPAD, plaça de Catalunya

Esquerra Republicana de Catalunya Nord
Perpinyà, el 15 de març de 2018