Catalunya del Nord

Ni amb repressió ni amb enganyifes Macron sap aturar els Gilets Jaunes

Esquerra Republicana de Catalunya Nord  sempre ha participat i donat suport a les mobilitzacions socials i polítiques en defensa del dret a viure dignament. És per això que des del mes de novembre passat, ERCN ha subratllat el fonament del moviment dels Gilets Jaunes, com a moviment de protesta contra el cost de la vida, els baixos salaris i els ajuts socials escassos que condueixen a marginalitzar un conglomerat d’individus de més en més nombrosos, exclosos, que la sociologia denomina sota-proletariat.
Una característica d'aquest moviment és de no tenir referents polítics o sindicals i de desconfiar amb tot el que els hi sembla participar, d’una manera o d’una altra, a l'organització social vigent, partits de dreta o d’esquerra, sindicats diversos, associacions, administracions ...
És remarcable que, fins ara, els Gilets Jaunes, tot i expressant el seu odi als cossos esmentats, mai encausen la gran patronal, els grans grups empresarials i financers, val a dir el capitalisme?
ERCN, als inicis d’aquest moviment, en va denunciar l'expressió ultra dretana, amb l'abundància de cants de «La Marseillaise» («qu’un sang impur abreuve nos sillons»), de banderes franceses, de crits i pancartes contra els immigrats. Podem notar que ara, aquest signes d'obediència espontània a l’extrema dreta semblen un poc minvar.
No es pot negar que un moviment mobilitzant desenes o centenars de millers de persones, amb condicions hivernals i una repressió policíaca de més a més violenta, iniciat al final de tardor, s'està revifant al mig del mal temps, de la pluja, de la fred, sense que l’acostumada treva dels dolços de fi d’any hagi tingut efecte desmobilitzador. Ens trapem davant els Gilet Jaunes -o uns Gilets Jaunes-, que el govern es revela impotent per fer los tornar a casa, ni per la força ni amb les enganyifes de les engrunes macronesques.
ERCN ha decidit d'ajuntar-se amb altres organitzacions polítiques  i socials de Catalunya-Nord per posar- se a l’escolta i a disposició d’aquest moviment: un primer projecte és de formular uns quaderns de queixes explicitant  les misèries que pateixen els que s’expressen,  siguin Gilets Jaunes o no.