Catalunya del Nord

Eleccions europees des de Catalunya Nord

En aquesta Europa encara en construcció les circumscripcions electorals són les dels estats i no corresponen als pobles i nacions que componen Europa. Des d'ERCN, tenim clar que pels nord-catalans que puguin votar al sud  només tenim una llista i un candidat que ens representen: Oriol Junqueras. Pels nord-catalans que hauran de triar entre les 32 candidatures de l'estat francès donarem el nostre suport a la llista «Pour l’Europe des gens, contre l’Europe de l’argent». Perquè dóna prioritat al desenvolupament social i a la transició  ecològica: moratori de les privatitzacions, inversions als hospitals, transports, educació, allotjament; harmonització dels salaris europeus i entre dones i homes. Perquè defensa posar el diner al servei de l’humà i deixar de regalar cada mes 30 miliards d’euros als bancs pel BCE.  Perquè defensa el principi d’una unió de pobles i nacions lluïres, sobirans i associats. Els caps de llista i els partits d'aquesta candidatura han expressat mantes vegades el dret del poble català a l'autodeterminació i exigit l’alliberament de tots els nostres presos polítics sense condicions. Perquè defensa el concepte de  pau i hospitalitat contra la mundialització, la sortida de l’OTAN i l'acollida dels migrants amb dignitat, respectant els seus drets.