Esquerra CatNord
Catalunya Nord
19.10.2012 . Número 17
actualitat
Oriol Junqueras és proclamat candidat d'ERC a la presidència de la Generalitat
L'Esquerra d'un nou país, el lema de precampanya

Oriol Junqueras ha estat proclamat candidat d'Esquerra Republicana de Catalunya a la presidència de la Generalitat. El Consell Nacional ha ratificat aquest dissabte les llistes pels propers comicis. La llista de Barcelona l'encapçala el mateix Junqueras i Marta Rovira. La gran novetat és la incorporació de fins a cinc independents significatius o simbòlics. És el cas de la jurista Gemma Calvet, que ocuparà el quart lloc per Barcelona; la periodista Eva Piquer, en setè lloc; el periodista especialitzat en cinema, Àlex Gorina; l'escriptor Jordi Llavina i el filòsof Josep Maria Terricabras, que tancarà la llista gironina. Joan Puigcercós ocupa el simbòlic últim lloc per Barcelona.

Oriol Junqueras, candidat d'Esquerra a la presidència de la Generalitat
XXXIV Trobada Coll de Manrella
En homenatge a Lluís Companys i a tots els que estimen la llibertat.

Diumenge, 21 d'octubre, organitzat per la Comissió d'Actes Lluís Companys, tindrà lloc la XXXIV Trobada Coll de Manrella en homenatge a Lluís Companys i a tots els que estimen la llibertat. Aquest acte, entre polític i festiu, és també un acte d'afirmació nacional i superació de fronteres amb la trobada dels catalans de banda i banda de l'Albera.
Enguany els parlaments i les diferents intervencions vindran marcats per l'impuls del món municipal en el procés sobiranista que es viu al Principat, amb les intervencions dels alcaldes d'Esquerra Republicana de Catalunya Laura Vilagrà, de Santpedor, Jordi Fàbrega de Sant Pere de Torelló i el batlle d'Arenys de Munt Josep Manuel Ximenis (CUP). Clourà l'acte la presidenta de l'ANC, Carme Forcadell.

Cartell de la XXXIV Trobada Coll de Manrella
Més FR3 en català i des de Catalunya Nord
Per Esquerra Republicana no s'han de suprimir horaris de desconexió, al contrari, cal major presència d'informacions d'aquí en la llengua d'aquí.

Catalunya Nord necessita una televisió de proximitat, feta aquí, per i per a la gent d'aquí, des de una òptica catalana desacomplexada i amb voluntat de servir a la societat de la qual forma part.
La televisió pública ha de donar un servei als ciutadans als que va adreçada, i això inclou, primer, una informació de proximitat permanentment ignorada per les grans cadenes estatals, i també l'ús de la llengua del territori, el català, absent en tots els grans mitjans de comunicació. Cal, i més encara en un moment de forta crisi, dotar-nos de totes les eines, (médias, universitat, teixit productiu, cultural, etc,) arrelades al

France 3 País Català
Com fer per votar en les eleccions al Parlament de Catalunya?
Que no es perdi cap vot nord català per la independència i la cohesió social.

En les eleccions del 25 de novembre al Parlament de Catalunya es decidirà molt més que el govern autònom dels propers quatre anys. Per aquesta raó, i com que cada vot serà importantíssim i que hi ha a la Catalunya Nord un bon nombre de ciutadans que poden votar en aquestes eleccions, us fem un petit recordatori del procediment a seguir per a exercir el dret a vot.
Si esteu inscrit en el Cens d'electors absents a l'estranger (CERA), heu de formular la sol·licitud de vot, adreçada a la delegació provincial corresponent de l'Oficina del Cens Electoral, mitjançant els impresos oficials que us ha tramès

campanyes

Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana de Catalunya a la Catalunya Nord