Esquerra Cat Nord
Catalunya Nord
07.04.2014 . Número 24
actualitat
Jean Marc Pujol, qui malament comença, malament acaba!
Senyor Pujol, no era pas aquest el canvi que esperàvem els vostres conciutadans.

El recentment elegit batlle de Perpinyà, Jean Marc Pujol sembla decidit, a la vista de les seves primeres decisions, a decebre fins i tot als seus votants.
En efecte, a les poques hores de resultar elegit per defecte com a batlle de Perpinyà, feia gala d'una ceguesa política remarcable en declarar, dilluns 30 de març, que no hi hauria cap canvi en la vida municipal de la Vila i que seguiria en la mateixa línia que els anys anteriors. De tota evidència ni ell ni el seu equip no han estat capaços d'entendre el sentit del vot dels perpinyanesos en aquestes eleccions. Amnèsics, han ignorat que el seu programa i el seu candidat no va obtenir el suport en la primera volta de més del 80% del

Jean Marc Pujol, alcalde per defecte, de Perpinyà
Esquerra Republicana assoleix dues regidores a les eleccions municipals de la Catalunya Nord
Esquerra Republicana tindrà dues regidores a la Catalunya Nord, després de les eleccions municipals.

Alícia Ey-Nomdedeu ha estat escollida a Banyuls dels Aspres. La candidatura de la qual en formava part, 'Banyuls a tots - Banyuls per tots. Agir et reussir ensemble' (Actuar i triomfar junts), ha obtingut dos regidors, amb un suport electoral del 33,88% dels vots.
Per la seva banda, Joëlle Scheepmaker-Fabressó repeteix com a regidora a Vallestàvia, a la comarca del Conflent. Scheepmaker-Fabressó, que ja havia estat escollida com a regidora en les eleccions del 2008, formava part de l'única llista que participava en aquests comicis.
Alícia Ey Nomdedéu, nova regidora d'ERC a Banyuls dels Aspres
ERC, amb el teixit associatiu contra el FN
El teixit associatiu es mobilitza contra l'amenaça de l'extrema dreta en les eleccions municipals a Perpinyà

Aquest matí ERC Catalunya Nord ha participat, conjuntament amb representants del teixit associatiu nord català, en una conferència de premsa per alertar del perill que suposa per a la catalanitat una victòria del Front National en les eleccions municipals a Perpinyà,
Han participat, entre altres, Miquel Arnaudies, president de la Federació d'Entitats en Defensa de la Llengua i la Cultura Catalana, que ha actuat com a portaveu, i representants de

M. Arnaudies durant la conferència de premsa
Tot, excepte el FN! Barrem el pas a l'extrema dreta!
Esquerra Republicana de Catalunya va fer una crida a barrar el pas a l'extrema dreta, no només el diumenge, sinó en el dia a dia.

Els resultats del primer torn de les eleccions municipals a Perpinyà ens deixen un resultat desolador: els propers 6 anys el consell municipal de la capital de la Catalunya Nord estarà format, independentment dels resultats de la segona volta, únicament per representants de l'extrema dreta i de la dreta extrema, amb la presència de destacats anticatalans en ambdues llistes. Quina actitud prendre, doncs, de cares a diumenge proper, per tots aquells ciutadans amb sensibilitat catalana i d'esquerres, obligats a triar el mal menor?

Per Esquerra Republicana de Catalunya Nord la combinació d'una llei electoral francesa que prima l'estabilitat per sobre de la representativitat i la democràcia, sumada a la natura del

8 de Març, Dia Internacional de les Dones
Contra aquells que ens volen imposar la seva visió ideològica-religiosa de la societat, construïm l'Estat Català!

Com cada 8 de març, celebrem el Dia Internacional de les Dones, una data d'homenatge al moviment a favor dels drets de les dones i reivindicació que ens permet manifestar les desigualtats encara existents. Fruit del combat que van menar les nostres àvies i mares, hem avançat vers una paritat política i professional, així com en els drets sobre el nostre propi cos.Avui, però, no ens podem relaxar, doncs constatem que tots aquests avenços són fràgils i en perill. Ni podem ni volem amagar que hem de seguir lluitant perquè:

- Persisteix la violència contra les dones. Recordem que l'Agència dels Drets Fonamentals de la Unió Europea acaba de publicar un informe on, a partir d'una enquesta de més de

Defensar el Vallespir avui per defensar la Catalunya Nord de demà!
ERC va participar a la mobilització el 15 de febrer a Portvendres

La decisió de l'Agència Regional de Salut (ARS) de suspendre, temporalment, les deslocalitzacions previstes concernint els centres de Cervera, Banyuls i Arles no han de confondre ni enganyar a ningú. i no implica, en cap cas, un abandonament del projecte. La voluntat de deslocalització dels centres de salut del Vallespir segueix ben viva, representant una amenaça per tot el teixit econòmic i social d'aquesta part de la Costa Vermella..
Si ja en altres comarques la pèrdua de llocs de treball és greu,

El centre Bouffard-Vercelli
Conferència debat: Viabilitat econòmica del futur Estat Català. Una mirada externa.
Divendres 14 de febrer el Cafè de la Dona d'Esquerra Republicana Catalunya Nord us va proposar una conferència sobre el tema de la viabilitat econòmica d'un estat català independent.
La conferència amb títol "Escenaris econòmics del futur Estat Català: reptes i viabilitat"va ser impartida per Eder Etxebarria, economista basc, llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses per la Universitat del País Basc i Assessor Financer Europeu.
El conferenciant va fer una breu explicació de la situació econòmica de la Catalunya actual, per després analitzar els reptes econòmics i descriure les estructures de les quals el nou Estat s'hauria de bastir, fent especial incidència en els diferents possibles escenaris d'aquest nou estat: serà dins l'UE o bé fora, dins l'Eurozona o no, dins l'Associació de Lliure Comerç Europeu (EFTA)? Dins el Tractat de Schenguen o fora, ...
Tant si vau assistir a la conferència com si no, podeu consultar clicant aquí http://prezi.com/erafg9wrb96s/la-viabilitat-economica-de-catalunya/ el resum de la seua exposició.
Eder Etxeberria

opinió
Josep Vall.
»
Director de la Fundació Josep Irla
Primus inter pares
En uns moments de descrèdit de la polític provocat en bona part per polítics mediocres que prioritzen interessos personals o de partit al bé comú, així com, com ens recorda l'autor, "La seva deslegitimització, propiciada pels poders fàctics, que ningú ha votat, i que són els majors responsables de l'actual crisi econòmica", us recomanem aquest article d'en Josep Vall, Director de la Fundació Josep Irla,en el nostre apartat d'Opinió.
Perquè com ell, nosaltres també creiem que "des d'una perspectiva d'esquerres hem de defensar sempre la política, la bona política, la bondat de l'acció política, una activitat que, en paraules de Bernard Crick, és la diària preocupació dels homes lliures"

campanyes

Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana de Catalunya