Esquerra CatNord
Catalunya Nord
17.03.2012 . Número 14
actualitat
Esquerra Republicana de Catalunya lamenta el tancament de l'escola La Bressola de Càldegues i presenta un seguit d'iniciatives al Parlament de Catalunya.
Joan Ridaura, president d'ERC Catalunya Nord, considera que la noticia del tancament de l'escola La Bressola de Càldegues el proper curs és una pèssima notícia per la Cerdanya, la Catalunya Nord i el conjunt dels Països Catalans. Després d'un any d'incertesa coneguda per tothom i únicament superat gràcies a aportacions personals, la manca de resposta de la major part de les administracions locals de proximitat afegit a les continuades rebaixes en les subvencions de la Generalitat de Catalunya, que recordem que han passat de 625.000€ fa dos anys, amb ERC al govern, als 405.000€ actuals, han abocat a La Bressola a haver de prendre tan dolorosa decisió.

La Bressola de Càldegues
L'Armand Samsó ens ha deixat
Impulsor de la Porta dels Països Catalans i militant d'ERC, va morir als 92 anys
El nostre company Armand Samsó, militant d'ERC Catalunya Nord, ha mort aquest dissabte 10 de març a l'edat de 92 anys. L'Armand, i la seva dóna Janina, amics i militants tots dos, han contribuït a fer millor conèixer arreu dels Països Catalans la nostra Catalunya Nord amb la gran tasca que han fet amb la Porta dels Països Catalans a Salses. Tots dos formen parts d'aquests nord-catalans entre els més coneguts arreu de les terres catalanes perquè durant 20 anys van recórrer tot el territori buscant suport per a la construcció d'aquest monument al seu poble de Salses, el més septentrional del territori català. L'Armand no va baixar els braços malgrat els
El nostre company Armand Samsó
Dia de la Dona,
En motiu del Dia de la Dona, la Secretaria de la Dona d'Esquerra Republicana Catalunya Nord va organitzar un acte al Casal Jaume 1er de Perpinyà, sota el lema"El procès de Pau a Euskal Herria, el paper de les dones".
El 9 de març es va rebre Mertxe Colina, militant d'Abertzsaleen Batasuna i d'Ahotzac (moviment de dones de totes ideologies per la Pau), que vingué a parlar del procés de pau, explicant que ella fa una diferència entre procés de pau i procés de normalització, cami per arribar a una pau duradora i sólida, un cop els estats reconeguin els origens del conflicte.
El públic nombros i interessat va descobrir una visió diferent del conflicte basc de la que s'acostuma donar als mitjans de
Mertxe Colina, envoltada per un grup d'assistents a la reunió
M. Carol
Esquerra participa en la manifestació del 29 de febrer
Contra la política d'austeritat i la precarietat

La Federació d'Esquerra Republicana de Catalunya- Nord ha participat a la manifestació convocada pels sindicats europeus del 29 de febrer en contra de l'austeritat i de les retallades socials programades per la cimera europea.
Com el conjunt del món sindical, i de bona part d'economistes de reconeguda solvència molts d'ells gens sospitosos de tendències esquerranoses, coincidim a valorar que s'ha demostrat que la política d'austeritat no tan sols no funciona sinó que representen un engany i una trampa pel conjunt de les classes populars i treballadores.
Els efectes de la crisi econòmica i social han assolit uns nivells insostenibles per a milions d'europeus. Les mesures d'austeritat agreugen la situació mentre les desigualtats

campanyes

Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana de Catalunya a la Catalunya Nord