Esquerra CatNord
04.06.2012 . Número 15
actualitat
Esquerra Republicana de Catalunya i les eleccions legislatives franceses
Sense cap il·lusió sobre el sistema electoral francès i els plantejaments dels partits francesos, considerant que una continuació de les dretes al poder legislatiu pot ser només nefasta als interessos dels treballadors nord-catalans i del territori, la Federació de Catalunya-Nord d'ERC ha escollit dir el seu suport a la candidatura de Nicolas Garcia i Chantal Dubon a la quarta circumscripció - Vallespir, Aspres, Costa Vermella, vall del Tec.
No podem que fer nostres les proposicions de caire social i econòmic, real possibilitat de la jubilació als 60 anys, salari mínimum a 1700 euros mensuals , limitació dels ingressos patronals, refús de pagar el pretés deute...que Nicolas Garcia diu, entre altres, voler defensar al parlament.

N. Garcia, fent la crida a participar al LipDub de Perpinyà
Esquerra amb els xeminots a Ceret
El dissabte 2 de juny militants d'Esquerra Republicana van participar, a Ceret, a la mobilització convocada pels xeminots en defensa del servei public i en particular reivindicant el restabliment de la línia ferroviària, tan de mercaderies com de viatgers , de Perpinyà a Ceret.
Convidats en les preses de paraules Francesc Pougault, va expressar en nom d'ERC el nostre sosteniment a la reivindicació, afegint la proposta d'utilitzar les infraestructures ja existents per posar en marxa una línia barata i eficient de transport ferroviari de Perpinyà a Girona . Aquesta proposta passa per aprofitar la línia ja existent del Talgo, contribuint així
El Pont de la SNCF a Ceret
ERC Alt Empordà organitza una festa popular: "Propera parada, Independència"
La festa tindrà lloc al parc del riu de Sant Pere Pescador el proper diumenge dia 10 de juny

Esquerra Republicana de Catalunya de l'Alt Empordà organitza una festa popular sota el títol "propera parada, independència". Des d'ERC Catalunya Nord et convidem a participar en aquesta festa, una manera lúdica, però també política, d'esborrar i superar una frontera que tenim imposada. Ens agradaria comptar amb la teva assistència durant tota la jornada participant dels debats, de la festa i de la bona companyia en família en un entorn magnífic, el Parc del Riu, a Sant Pere Pescador.
Els companys de l'Alt Empordà s'han esmerçat de valent per aconseguir ponents de qualitat, transversals i referents en els seus àmbits. Visions diferents sobre la nació, la comarca i la dura situació que estem patint com a ciutadans d'aquesta terra.
Vine amb companys, amics i família. Tothom és benvingut i

Cartell de la Festa d'ERC a l'Alt Empordà
El Govern “respon” les preguntes d'Esquerra sobre la Bressola
Defuig les conseqüències de la seva política de retallades.

El passat mes de març Esquerra Republicana de Catalunya lamentava el tancament de l'escola La Bressola de Càldegues i mitjançant la portaveu del Grup Parlamentari d'ERC, Anna Simó, va presentar la segona bateria de preguntes en pocs dies sobre els ajuts a la Bressola perquè el Govern les respongui per escrit. Aquestes preguntes, consultables al nostre apartat "Documents / Preguntes al govern de la Generalitat", es podien resumir en dos punts: la necessitat de mantenir els ajuts econòmics a La Bressola i la d'establir un conveni estable amb el Departament d'Ensenyament que doni
Joan Gaubí ha respost en nom del Govern de la Generalitat
LipDub pel català: I en sem molts més de els que ells volen i diuen.
El dissabte 31 de març fou una jornada de mobilització, arreu de l'estat francès, en favor de les llengües regionals. Catalans, bascos, occitans, corsos, bretons, alsacians... sortiren al carrer reclamant drets i lleis per a les nostres llengües . Per primera vegada es mobilitzaven arreu de l'estat simultàniament els territoris amb llengua i cultura pròpies exigint un reconeixement a París dels drets culturals i lingüístics d'aquests pobles, provocant que, encara que només fos per un dia i malgrat la campanya presidencial, les llengües regionals tinguessin presència en els medis de comunicació francesos. És doncs en aquest marc que Perpinyà va viure una jornada memorable. Responent a la crida de La Federació en defensa de la llengua i cultura catalanes més de 7.000 persones participaren, en un ambient festiu i reivindicatiu, al LipDub per la llengua catalana, assolint també el record del món de participació en un acte d'aquest tipus.
Esquerra Republicana de Catalunya felicita als organitzadors,
El podeu espiar al nostre apartat

campanyes

Butlletí electrònic d'Esquerra Republicana de Catalunya a la Catalunya Nord