Esquerra CatNord 16
Catalunya Nord
07.07.2012 . Número 16
actualitat
El 14 de juliol, botifarra a les fronteres!
Les Federacions Territorial de la Catalunya Nord i la Comarcal de l'Alt Empordà d'Esquerra Republicana de Catalunya organitzen, el proper dissabte 14 de juliol, una botifarrada popular al Neulós. Amb aquest acte convidem a participar a tothom que creu i sent que sem un sol poble a dir prou a les fronteres: a les fronteres imposades pels estats, i també a aquelles fronteres mentals que contribueixen a separar els Països Catalans.
A les 9.45h sortida pels nord catalans des del Coll de l'Ullat cap al cim on ens retrobarem amb la gent provinent de l'Alt Empordà.. Plegats retornarem cap a la zona del refugi on hi
El Neulós des del Castell de Requesens
Per un ensenyament català sense traves!
Esquerra manifesta la seva solidaritat amb l'escola Arrels

Esquerra Republicana de Catalunya expressa el seu sosteniment als pares d'alumnes de l'escola Arrels, els seus mainatges, així com al conjunt de l'Associació Arrels, que han manifestat davant Inspecció d'Acadèmia de Perpinyà.
28nins i nines i les seues famílies viuen amb la inquietud de no saber si el curs vinent podran fer la seua escolarització en català com és la seua voluntat, a resultes del refús d'Inspecció d'Acadèmia de concedir un lloc de mestre necessari, a l'escola Arrels.

Pares i mainatges davant Inspecció d'Académia
Arrels
Carta oberta a François Hollande.
Joan Ridaura, president d'ERC Catalunya Nord, envia una carta oberta al nou president de la República francesa.

Joan Ridaura, en nom de la Federació Territorial de Catalunya Nord d'Esquerra Republicana de Catalunya, ha adreçat avui, un cop passades les eleccions presidencials i legislatives, una carta oberta al nou president de la república francesa.
Després felicitar al nou President i de recordar les raons que han portat a Esquerra Republicana a apostar pel canvi en la presidència de la República, així com de palesar l'absència de la Catalunya Nord en la campanya presidencial i també en la de les legislatives ("Cap referència a la nostra especificitat cultural, lingüística, econòmica o política; cap proposta concreta per el nostre desenvolupament, cap compromís d'impuls de les polítiques transfrontereres, cap menció a un Euro-districte que només espera de ser signat per Madrid, sí, però també per París"),

Joan Ridaura, President d'Esquerra Republicana de Catalunya Nord
El Principat no és una nació
és amb aquest títol clar i contundent que el manacorí Joan Lladó, Secretari de vertebració dels Països Catalans d'Esquerra, encapçala el seu article que obre el número 17 de la revista Eines per a l'esquerra nacional, la revista de reflexió política que edita la Fundació Josep Irla.
Sota el títol "Nosaltres, els fusterians", Eines17 ( http://www.irla.cat/documents/eines17-web.pdf ) dedica tot el seu contingut a repassar la vigència del pensament polític de l'assagista Joan Fuster, del qual enguany es commemoren els 90 anys del seu naixement, els 20 anys de la seva mort i els 50 anys de la publicació d'algunes de les seves obres més emblemàtiques, com "Nosaltres, els valencians" i "Qüestió de noms"

Èxit de la primera festa popular d'ERC Alt Empordà
Militants d'ERC Catalunya Nord va participar el passat diumenge, dia 10 de juny, al parc del riu de Sant Pere Pescador,a la primera festa popular del partit sota el títol "Propera parada: independència". A la festa varen assistir unes 200 persones entre militants, alcaldes i regidors del partit i, sobretot simpatitzants i amics que varen venir a passar una agradable vetllada en família.
La festa va començar a les 10 del matí, amb una xocolatada popular i una xerrada dels convidats, Teresa Jordà (diputada al congrés per ERC) i Jon Iñarritu (Diputat al congrés per AMAIUR). La xerrada va ser presentada per Jordi Martí, l'alcalde de Sant Pere.
A les 12 va tenir lloc la taula rodona amb personalitats destacades de la societat civil empordanesa. En el debat es va parlar dels principals temes que afecten a la comarca avui en dia i de quin ha de ser el model de futur que volem per a l'Alt Empordà.
En acabar el debat, i abans de començar a dinar, varen començar els balls populars per animar la vetllada, els quals varen tenir una gran participació per part del públic assistent.
Jon Inarritu i Joan Ridaura a la festa d'ERC de l'Alt Empordà

campanyes