Esquerra CatNord 19
Catalunya Nord
09.11.2012 . Número 19
actualitat
Per l'ensenyament del català! Esborrem el Tractat dels Pirineus!
Dissabte 10 de novembre, tothom a la commemoració del Tractat dels Pirineus
Aquest dissabte, 10 de novembre, tindrà lloc a Perpinyà a partir de les 15.00h, organitzat per la "Comissió 7 de Novembre", la commemoració dels 353 anys de la signatura del Tractat dels Pirineus i el subsegüent i constant intent de dividir Catalunya en dos.
Enguany la jornada tindrà una doble significació molt important.
Per l'ensenyament del català! Tot primer una denuncia de les agressions de tot tipus que pateix la llengua catalana a la Catalunya Nord i també arreu dels Països Catalans. Serà un crit en favor de la nostra llengua i pel seu reconeixement i impuls a l'espai públic en general i a les escoles en particular. Perquè volem un ensenyament del català i en català!
Esborrem el Tractat dels Pirineus! 353 més tard el poble català segueix ben viu i amb voluntat de continuar existint. En
10 de novembre, tothom a Perpinyà!
Espanya vol fer callar la veu dels catalans.
Només un 10,38% del total de catalans inscrits al CERA, podran votar en les eleccions del 25 de novembre.
Fa poc més de dos anys que el congrés espanyol va aprovar una reforma de la llei electoral, amb els vots de PP, PSOE i CiU i l'oposició d'ERC, ICV i BNG entre d'altres, que imposava l'anomenat 'vot pregat' ('voto rogado', en castellà), que implica que els electors catalans residents fora de l'estat espanyol s'hagin d'inscriure per poder 'pregar' el seu vot i que els enviïn després les butlletes.
El resultat d'aquesta reforma és una multiplicació dels tràmits necessaris per a poder exercir el dret democràtic a votar que, afegit a una manca de voluntat d'ambaixades, consolats i
Eleccions al Parlament 2012
14 de Novembre: per l'Europa dels treballadors i dels pobles.
A l'estat francès, pel setzè mes, el xomatge ha pujat amb 46 900 xomaires de més que al final de setembre. A Catalunya-Nord el xomatge ha passat de 14,1 % dels actius al primer trimestre 2012 a 14,4% al segon trimestre
La por dels plans socials, de les reestructuracions, la pressió patronal fan que molt sovint els assalariats demanen una ruptura convencional.
Les propostes de MEDEF són de facilitar els acomiadaments econòmics, impedir els recursos prud'homals, imposar reorientacions aleatòries;
El poder de compra va a la baixa. Les empreses volen estalviar sus del treball pujant la rendibilitat en nom de la pretesa crisi. És un xantatge sus dels treballadors amb les retallades de drets socials, amb la precarietat i inestabilitat laboral, sols remeis de la patronal.
Sem admirats quan la patronal vol fer"baixar el cost del
Mobilitzacions socials el 14 de Novembre

campanyes