Catalunya del Nord

Carta oberta als indignats

Agustí Cerdà i Argent. President d'Esquerra Republicana del País Valencià
Agustí Cerdà i Argent

No puc més que comprendre en aquests dies, en els que la gent jove esteu eixint als carrers i les places dels nostres pobles i ciutats, la vostra indignació.
Vivim en una societat que margina a aquells qui no pensen com ells, a aquelles persones que tenen una vida senzilla, de treball, d’il.lusions quotidianes, d’esforç. Fa anys que en el nostre partit, Esquerra, estem sentint això, creieu-me.

Comprenc la vostra indignació. Compartisc el malestar de la ciutadania perquè ens han privatitzat la sanitat., amb hospitals com el d’Alzira i el de Manises. Entenc el vostre desengany perquè ens han plenat les escoles de barracons. Us recolze perquè sou joves amb un futur negre, amb sous miserables tingueu una diplomatura, una llicenciatura, o mitja dotzena de màsters. Estic amb vosaltres, i així ho dic: clar i ras.
Em solidaritze amb els qui esteu passant les darreres nits al ras, perquè els bancs que s’han enriquit amb els prèstecs i l’especulació de les vostres vides, ara tenen tancades les portes als projectes que necessiteu per tirar endavant, mentre han venut les nostres caixes interessadament. Que poc s’estimen aquesta terra.

Sí, estic amb vosaltres, no ho amague. Però també vull dir-vos una cosa: no estem tots els polítics al mateix sac. Conec a molta gent, amics, companys, gent de molts pobles i comarques que porten molts anys treballant per tot allò que demaneu deixant-se la pell: llauradors, mestres, obrers, molta gent que comparteix el seu treball amb l’activisme polític des de fa molts anys. Aquestes persones no tenen res a vore amb la colla de corruptes que ens governa i de la que tant us queixeu. Tota eixa gent us recolza en aquests moments, però és just que vosaltres feu costat també a totes elles i ells. No us quedeu a casa, canalitzeu la vostra energia. La vostra indignació s’ha de traduir en vots, és el que més molesta als qui menys estimeu. No demane el vostre vot, i no el demane per al nostre partit. M’agradaria, no us dic que no, però us demane que aquest diumenge voteu a qui vulgueu, que pleneu de gom a gom les urnes amb les paperetes de la gent que respireu llibertat.

Agustí Cerdà i Argent