Cerdanya

Totes les notícies

Publicació de la convocatòria per a la concessió d'ajuts

S'ha publicat la convocatòria per a la concessió d’ajuts extraordinaris als sectors de la restauració, el comerç al detall i els serveis assimilats de les comarques del Ripollès i la Cerdanya afectats econòmicament per les mesures de salut publica ocasionades per la pandèmia de la COVID-19. A partir de demà es poden presentar les sol·licituds. Poden ser beneficiaris d’aquestes subvencions: - Les persones en règim d’autònoms i les empreses de restauració, comerç al detall i serveis assimilats de les comarques de la Cerdanya i del Ripollès. - Les fundacions que tenen com a objecte social l'atenció i/o inserció sociolaboral de persones en risc d'exclusió social, que explotin una activitat de restauració i tinguin la corresponent llicència d'activitat concedida. - Als efectes d’aquesta convocatòria s’entenen com empreses de serveis assimilats a la persona aquelles que presten les activitats empresarials que es relacionen a continuació: Tallers mecànics, Serveis fotogràfics, Copisteries i arts gràfiques, Serveis de reparacions, Tintoreria i bugaderies, Perruqueria i salons d’estètica i bellesa, Serveis de menjar preparat i càtering. - Als efectes d’aquestes bases s’entenen com empreses que presten activitats de restauració, els bars, restaurants i cafeteries, inclosos aquells que presten la seva activitat dins d’un establiment col·lectiu com poden ser centres comercials o mercats municipals.   https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=890778&language=ca_ES

Mostrem el condol i suport als familiars de la Roser Carré i Gonzalez

La família republicana lamentem comunicar-vos que la mare de la Roser Carré i Gonzalez regidora a l’ajuntament de Puigcerdà ens ha deixat. Quan el temps passi i tu m'oblidis, de manera silenciosa viuràs en mi, perquè en la mitja ombra dels meus pensaments, tots els records em parlaran de tu.  (G.A Béquer) Volem donar tot el nostre condol i força a la Roser Carré i Gonzalez i a tota la seva família.

Enquesta a la ciutadania pel model de transport terrestre a Cerdanya

La formació republicana a Cerdanya ens adherim a la campanya del Consell Comarcal de la Cerdanya on està impulsant un estudi per millorar el transport públic per carretera a la comarca, a través de la Direcció General de Transports i Mobilitat. L'objectiu és analitzar el transport a la demanda a la comarca i procurar que els municipis tinguin un servei de transport públic adequat a la seva demanda real. Per poder realitzar aquest estudi, és necessària l'opinió i les peticions de millora dels ceretans i ceretanes i les empreses dels municipis de la Cerdanya per poder adequar aquest transport.   Es pot votar a l’enllaç https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdESq1gkiguOc7kulos_fEXXBOlmNpMd0I9qtxZeiGHNPutaw/viewform?fbclid=IwAR31iDgicF0kDdW_oDuWcMGORispp6UiZEitwm1VgC5Lrc9VufXUu74rYFE

Apel·lem a la responsabilitat

La formació republicana de Cerdanya dona suport al pla elaborat per Empresarial Cerdanya juntament amb el sector de la neu i autoritats sanitàries Infografia COVID-19. On fa un recull de mesures de seguretat: Mascaretes, gel hidroalcohòlic, distància de seguretat, desinfecció de zones comunes, entre altres. L'Esport de neu, és un gran motor econòmic per la nostra comarca on es beneficien molts sectors, i per això demanem la responsabilitat de totes i tots, perquè tots puguem gaudir de la pràctica d'aquesta activitat a l'aire lliure, tant la població de la comarca, com els nouvinguts, i el turisme quan sigui permès per al confinament. Entre tots hem de fer possible la temporada de neu 2020 -2021.

Montse López i Amor elegida candidata comarcal d’ER Cerdanya per a les llistes electorals al Parlament de les eleccions del febrer de 2021

Ahir 28 de novembre de 2020 es va celebrar el congrés comarcal de l'executiva d'ER Cerdanya per elegir les persones candidates per anar a les llistes de la demarcació de Girona al Parlament. Montse López i Amor s'ha presentat com a principal candidat comarcal. La militància d'ER Cerdanya ha escollit aquest dissabte Montse López i Amor. Montse López i Amor,veïna de Puigcerdà i nascuda a Palma de Mallorca fa 50 anys, és una persona molt activa i molt compromesa amb el partit. Actualment és secretària de la Dóna a tots els àmbits des de l'executiva local de Puigcerdà, la Comarcal de Cerdanya i de l'Alt Pirineu. A més a més, també porta la Secretaria General de la Comarcal de Cerdanya. Actualment forma part a la vida social i cultural de la Comarca com ara "La Colla Castellera de la Cerdanya" o l'associació "canviadores inclusivos". Per altra part, Lluís Millans i Miró s'ha erigit per tancar la llista comarcal.

La nova executiva comarcal

Som una candidatura paritària i transversal formada per persones de diferents àmbits acadèmics i professionals de la Cerdanya, amb coneixement del partit i del territori comarcal, i amb la voluntat de treballar amb tothom, es a dir des de l'amic d'ERC, al militant de base i els càrrecs electes. El nostre objectiu, al que no estalviarem esforços i al que tots hi estem compromesos, és aconseguir que ERC a Cerdanya parli amb una sola veu, tot i respectant la discrepància, i que tothom se senti representat amb aquesta nova executiva.   Angel Llobell i Martorell. Pesident de la Comarcal. Hola a tothom. Sóc l'Angel Llobell i, arrel del darrer congrés, president de la nova executiva comarcal.  Aprofito per saludar-vos a totes i a tots i oferir-me per qualsevol cosa que necessiteu. A no tardar farem un nou congrés per escollir candidats/es per les properes eleccions al Parlament  de Catalunya on espero saludar-vos en persona. Fins aviat.   Cristina Rotellà i Lasheras. Secretaria d’Organització. Bona tarda a totes i tots. Em dic Cristina Rotellà i Lasheras, tinc 49 anys , vaig néixer a Vilanova de Segrià, i  en fa 17  que visc a Cerdanya. Me n'encarregaré de la Secretaria d’Organització de la Executiva Comarcal.Sóc regidora de Das i vicepresidenta segona al Consell Comarcal de Cerdanya. Sóc una dona transparent, justa, responsable, lleial, feminista i de poble. Tinc moltes coses per donar però sobretot tinc moltes coses per aprendre, per això necessito i espero de la vostra col·laboració i participació amb la nostra recent formació.Les polítiques que més em preocupen són les socials i les mediambientals, encara que tinc present que la resta de polítiques són igual de importants i necessàries. Em poso a la vostra disposició pel que calgui i em sigui possible. Salut.   Montse López i Amor. Secretaria General i Secretaria de la Dóna. Benvolguts companys, dir-vos que em dic Montse López, actual Secretaria de la Dona i Benestar Social de l'Alt Pirineu i Aran i Secretaria General de la Cerdanya, a més de tenir per davant unes eleccions parlamentàries, tenim un altre repte, que hauria de ser més important per nosaltres, que es basa en les aportacions a la millora de la Comarca, som conscients de les mancances que patini'm, però només ame treball i un equip aconseguirem els nostres objectius.

Ins.Pere Borrell

La formació com a clau de millora de la Cerdanya

De fa ja alguns mesos ERC i JERC Cerdanya venim debatent i treballant amb l'objectiu de millorar la formació professional a la nostra comarca. Ampliar l'oferta d'estudis professionals i obrir noves vies formatives adreçades a aturats i persones en actiu i a la petita empresa són els eixos del treball iniciat per ERC i JERC Cerdanya. En aquest sentit. hem realitzat diversos contactes amb el món educatiu i amb sectors empresarials. Pensem  que cal donar majors oportunitats al nostre jovent per trobar noves vies professionals adequades a la demanda dels diferents sectors econòmics i per tant amb majors possibilitats d'inserció en el món laboral un cop finalitzats els estudis professionals. Paral·lelament creiem imprescindible potenciar la formació contínua per millorar la qualitat dels serveis que s'ofereixen a la comarca. Estem convençuts que la millora de la formació és la clau de volta que ha de garantir un futur millor per a la comarca en el seu conjunt, bo i convertint-la en un referent amb prou fortalesa per  innovar i atraure talent. Totes dues coses, a parer nostre, necessàries per millorar les condicions de vida a la comarca i les seves perspectives de futur.  Per tot això estem treballant una proposta concreta arrelada al territori.

PDUA Cerdanya

Esquerra a Cerdanya recolza l’ajornament de l’aprovació del PDUA

La territorial d’ Esquerra Republicana de Catalunya dóna suport a la petició feta pel Síndic de greuges al Conseller de Política territorial de la Generalitat , d’ajornar l’aprovació del Pla Director aeroportuari de l’Aeròdrom de la Cerdanya, que havia de fer la Comissió d’Urbanisme de Catalunya, el passat dia 5 d’Abril. Dita sol·licitud d’ajornar, va ser demanada també pels equips de govern dels Ajuntaments de Das i Fontanals de Cerdanya, directament afectats pel Pla Director, així com per agrupacions de veïns  propers a l’Aeròdrom de la Cerdanya. No acceptem el presumpte interès particular del Síndic, segon resident de la zona, com a motiu principal, com han manifestat alguns grups polítics del Parlament. Des d ‘ERC a la Cerdanya, considerem que, com van manifestar els esmentats Ajuntaments, la tramitació per aprovar aquest Pla Director no ha estat suficientment transparent i participativa, dificultant  que les administracions locals i la gent del territori poguessin incidir en la seva elaboració. Així mateix, considerem  excessivament precipitada, la voluntat d’aprovació sense el coneixement i capacitat de valorar-ho per part del Ajuntaments implicats.

I Campanya Solidaria de Cerdanya

Gran èxit de la "Campanya solidària de Cerdanya"

La Campanya solidària que ha organitzat Esquerra Republicana de Catalunya a la Cerdanya, durant el passat més d’agost s’ha tancat amb una gran satisfacció tant per organitzadors, com col.laboradors. S’han aconseguit recaptar 5 Tones d’aliments, entre el cap de setmana del 3 i 4 d’agost, amb recollida a Puigcerdà , Bellver i els dies 10 i 11 amb recollida a Llívia i Alp. S’han organitzat també diferents accions com són jocs infantils, concerts activitats esportives i lúdiques per ajudar en la recollida d’aliments i  productes de primera necessitat. També s’han recollit 1.700 euros amb unes guardioles distribuïdes per farmàcies de la comarca, en tots els actes de la campanya i en aportacions privades, que han estat cedits a la Creu Roja i Càritas. Moltes gracies a tots els col.laboradors.