Cerdanya

La formació com a clau de millora de la Cerdanya

Ins.Pere Borrell
De fa ja alguns mesos ERC i JERC Cerdanya venim debatent i treballant amb l'objectiu de millorar la formació professional a la nostra comarca. Ampliar l'oferta d'estudis professionals i obrir noves vies formatives adreçades a aturats i persones en actiu i a la petita empresa són els eixos del treball iniciat per ERC i JERC Cerdanya. En aquest sentit. hem realitzat diversos contactes amb el món educatiu i amb sectors empresarials.
Pensem  que cal donar majors oportunitats al nostre jovent per trobar noves vies professionals adequades a la demanda dels diferents sectors econòmics i per tant amb majors possibilitats d'inserció en el món laboral un cop finalitzats els estudis professionals. Paral·lelament creiem imprescindible potenciar la formació contínua per millorar la qualitat dels serveis que s'ofereixen a la comarca.
Estem convençuts que la millora de la formació és la clau de volta que ha de garantir un futur millor per a la comarca en el seu conjunt, bo i convertint-la en un referent amb prou fortalesa per  innovar i atraure talent. Totes dues coses, a parer nostre, necessàries per millorar les condicions de vida a la comarca i les seves perspectives de futur.  Per tot això estem treballant una proposta concreta arrelada al territori.