Cerdanyola del Vallès

Totes les notícies

ERC comença a negociar amb el govern municipal en base a les coincidències programàtiques

Esquerra ha demanat al PSC obrir un procés de negociació per poder executar les propostes del programa electoral durant els propers quatre anys. Properament demanarà també reunir-se amb la resta de grups municipals per explorar punts de coincidència en benefici de Cerdanyola. El Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola felicita Carlos Cordón per la seva investidura del passat 15 de juny i demana portar a la pràctica les bones intencions que va verbalitzar durant el seu discurs d’investidura. En aquest sentit lamenta que el mandat hagi començat amb decisions unilaterals sense tenir en compte la majoria del plenari i amb només el 30% dels vots. Cerdanyola necessita consensos per desencallar els principals problemes que pateix (neteja, manca d’inversions, residus...) així com treball en equip per impulsar els reptes que hem d’abordar per posar la ciutat al lloc que es mereix (UAB, Bellaterra, Centre Direccional...). Esquerra emplaça el nou govern a obrir immediatament un procés de negociació per buscar els punts comuns als programes electorals dels dos partits així com les necessitats d’organització i finançament per poder abordar-los. La gent de Cerdanyola mereix que les bones voluntats expressades pels diferents partits durant la campanya es transformin en treball seriós i urgent que permeti començar accions immediates com un pla de xoc per millorar la neteja i manteniment de la via pública, la millora dels equipaments i serveis públics incloent els manteniment d’escoles públiques i edificis municipals. Altres inversions i projectes hauran de ser incloses en un nou pressupost. En aquest sentit ERC espera que reculli inversions en instal·lacions esportives, parcs i jardins, polítiques d’habitatge, cultura i patrimoni, eixos comercials, energies renovables, etc. ERC espera començar a parlar de pressupost i ordenances fiscals per aportar les seves propostes i no haver d’aprovar els comptes entrat l’any següent o, pitjor encara, prorrogar de nou el pressupost actual.

Esquerra obté més vots que mai en unes eleccions municipals a Cerdanyola

El creixement del 50% dels vots consolida una cinquena regidoria a l’Ajuntament i un segon vocal a la Junta de l’EMD de Bellaterra situant ERC com a destacat primer partit de l’oposició en tots els àmbits. Esquerra va sumar 5.420 vots a les eleccions municipals de diumenge 26 de maig a Cerdanyola. Això suposa guanyar 1.648 suports i créixer un 43’7% respecte les darreres municipals i situa el grup municipal com a segona força al Ple de Cerdanyola amb cinc regidors/es encapçalat per Helena Solà, seguida d’Íñigo Enterria, Montse Nieto (independent), Albert Turon i Carme Pina. A l’Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra els resultats també van ser extraordinaris per a Esquerra que va passar de 124 a 269, un creixement del 127%. Bona part del mèrit el té la feina feta durant quatre anys a la Junta de l’EMD pel vocal ERC, Quim Oltra, així com l’equip que ha anat consolidant a Bellaterra. Mostra d’aquesta confiança són les 354 persones que el van triar per la presidència de l’EMD superant tota la resta de candidats excepte l’actual President. La Secció Local d’ERC a Cerdanyola, l’equip de campanya i les persones que formàvem part de les candidatures volem expressar l’enorme gratitud que sentim per la confiança que signifiquen aquests resultats. Som conscients també de la responsabilitat que reposa en els càrrecs electes per intentar assolir els dos objectius proposats: aplicar les propostes del projecte de ciutat fins on sigui possible i treballar des de Cerdanyola per fer efectiva la República Catalana. Cal fer especial esment totes les persones que, de forma voluntària, han dedicat hores i esforços en una immensa diversitat de tasques que han fet possible fer la campanya electoral acollint-nos estrictament a les limitacions pressupostàries previstes per la llei. Desenes de persones han estat preparant i fent actes, paradetes informatives, encartellant (i desencartellant), embustiant o exercint d’apoderats entre altres.

Vols ser apoderat/da a les eleccions municipals i europees del 26M?

El 26 de maig serà una data clau per a l'independentisme. No només hi ha en joc el govern local sinó també guanyar les institucions de l'àrea metropolitana i demostrar a Europa que l'independentisme democràtic és imparable. Per garantir la netedat del procés electoral necessitem un bon desplegament d'apoderats/des. Si hi pots col·laborar sisplau envia un correu electrònic a cerdanyola@esquerra.cat amb el teu nom, telèfon i DNI. Si ens cal més dades ja us les demanarem individualment. No cal ser militant ni tenir cap vinculació amb Esquerra. Tots els equips comptaran amb una persona responsable de cada col·legi electoral i el suport jurídic d’Esquerra per si hi ha cap dubte durant la jornada de votacions. Més endavant donarem data per la formació i recollida d'acreditacions però mentrestant reserveu-vos aquesta data pel sopar d'apoderats/des:

Esquerra aporta 1.044,30 euros a la Caixa de Solidaritat

La Secció Local d’ERC a Cerdanyola va recollir 453,01€ entre donatius i la venda de llibres i roses a la parada de Sant Jordi. La liquidació de la loteria de Cap d’Any també ha donat un marge de 591,29€. Les dues quantitats s’han ingressat al compte ES31.3025.0001.1814.3361.5996 de la Caixa de Solidaritat. El Jutjat d’Instrucció 13 ha acabat la instrucció de la causa contra l’independentisme pels fets de la tardor de 2017 demanant una fiança de 5,8 milions d’euros a les persones encausades. Si no s’aconsegueix recollir aquesta quantitat en breu, els seran embargades les seves propietats ampliant la penalitat a les seves famílies. Contra la repressió només podem lluitar amb solidaritat. Per aquest motiu, Esquerra a Cerdanyola dedica la recaptació de totes les seves activitats populars a ajudar les persones preses, encausades i represaliades, incloent les seves famílies. Dilluns passat, amb motiu de la diada de Sant Jordi, ERC va muntar una paradeta on es van vendre llibres i roses (que es van exhaurir), a més de posar una urna per recollir donatius per a la Caixa de Solidaritat. El resultat ha donat un marge de 453,01€. La Secció Local també ha liquidat els ingressos per la loteria de la Grossa de Cap d’Any amb un marge de 591,29€. La suma d’aquestes quantitats s’ha ingressat a la Caixa de Solidaritat i ja és el segon any que aquestes activitats dediquen els beneficis a la solidaritat amb les persones represaliades. La Caixa de Solidaritat gestionada inicialment per l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural ara és assumida per l’Associació de Foment de la Caixa de Solidaritat que recull i canalitza la voluntat de solidaritat de milers de persones de la nostra societat per donar suport a les víctimes de la repressió política. La Secció Local fa esforços per recaptar fons en totes les activitats on es dóna l’oportunitat. En aquest sentit s’han destinat a l’Associació Catalana pels Drets Civils els guanys d’activitats com els excedents d’activitats com els autocars organitzat per anar a l’acte a la presó de Lledoners del dia 1 d’octubre, del que ens va portar a la manifestació de Madrid del 16 de març.

Miting "Va de Llibertat" - Cerdanyola del Vallès

VIDEO - Míting "Va de Llibertat" a Cerdanyola del Vallès

El passat dimecres, 17 d’abril, va tenir lloc als Jardins del Museu d’Art de Cerdanyola el míting central de la campanya electoral per a les eleccions generals. Hi van participar el vicepresident de la Generalitat Pere Aragonès i les diputades Ana Surra i Carolina Telechea. El parlament inicial va ser pronunciat per la portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Cerdanyola i candidata a l’alcaldia de la ciutat Helena Solà. Solà va iniciar la seva intervenció assegurant que per a ella seria desitjable que aquestes fossin les últimes eleccions per elegir diputats al Parlament de Madrid e les quals ERC hagués de participar, perquè això voldria dir que finalment s’ha assolit la Independència i la República Catalana. Va continuar, dient, però, que mentre aquest objectiu no s’assoleixi és molt important que ERC sigui present en tots aquells àmbits on es prenen decisions que afecten als catalans. Després de fer una referència a la importància de les pròximes eleccions municipals, que aquest any tindran una transcendència especial degut al moment que viu el país, va tenir també un emocionat record per a tots els presos polítics i exiliats. Ana Surra va parlar sobre la immigració, fenomen que ella coneix molt bé per diversos motius (és un tema que ha treballat molt a fons i ella mateixa és immigrant. Va néixer a l’Uruguai) assegurant que ERC és l’únic partit que ha afrontat aquest tema de forma solvent i seriosa, i que és important que tots els immigrants que viuen a Catalunya rebin la informació necessària com per a poder jutjar com cal aquest fet. Carolina Tedechea (antic militant del PSC i actualment regidora també a l’Ajuntament d’Igualada) va fer especial èmfasi en les causes socials que ERC ha defensat durant els darrers anys al Congrés dels Diputats i que continuarà defensant a la propera legislatura. Va explicar també les circumstàncies i reflexions que la van portar a deixar el PSC i començar a militar a ERC. Va tancar l’acte Pere Aragonès, esmentant com alguns dels principals objectius d’Esquerra al Congrés dels Diputats derogar la reforma laboral o la llei mordassa del ministre Fernández Díaz.

Obertura Republicana es presenta a Cerdanyola

L’Ateneu Republicà presenta el darrer llibre d’Enric Marin i Joan M. Tresserras, Obertura Republicana, divendres 26 a les 18:00h a la sala Enric Granados de la Biblioteca de Cerdanyola. La secció de cultural d’Esquerra a Cerdanyola, l’Ateneu Republicà, presenta divendres el darrer llibre dels professors de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Enric Marin i Joan Manuel Tresserras. Obertura Republicana, Catalunya després del nacionalisme és un assaig sobre el futur polític català que posa l’èmfasi en un ideal republicà que, lluny dels tradicionals estat-nació, està basat en l’assumpció de la sobirania per la ciutadania, el progrés social i la radicalitat democràtica. Segons els autors estem davant tot el contrari d’un replegament nacionalista, anem a un futur d’obertura republicana. La reflexió és doblement pertinent per la novetat editorial i per la imminència de les eleccions al Congrés i el Senat on està en joc el model d’estat i els interlocutors amb qui s’haurà de construir en el futur immediat. La cap de llista a les eleccions municipals, Helena Solà, introduirà la xerrada que anirà a càrrec del professor Enric Marin, professor de la facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, i expresident de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. Marín és veí de Bellaterra i forma part de la llista d’Esquerra a Cerdanyola per a les eleccions municipals del 26 de maig. Secció local d’ERC a Cerdanyola 18 d’abril de 2019

Esquerra Republicana desembarca al MAC per les generals

L’acte central de campanya d’Esquerra per a les eleccions generals es farà dimecres 17 d’abril als Jardins del Museu d’Art de Cerdanyola. Intervindran el vicepresident del govern, Pere Aragonès, les diputades al Congrés, Carolina Telechea i Ana Surra, a més de la candidata a l’alcaldia Helena Solà. Esquerra comptarà amb un acte polític de primer nivell per a la campanya de les eleccions generals a les Corts espanyoles del 28A al centre de Cerdanyola. El dimecres 17 d’abril als jardins del Museu d’Art de Cerdanyola, ERC presentarà dues diputades, Carolina Telechea i Ana Surra, i el vicepresident del govern de la Generalitat i conseller d’Economia, Pere Aragonès acompanyats per la cap de llista d’Esquerra a les eleccions municipals de maig, Helena Solà. La campanya demana el vot per ERC sota el lema «Va de llibertat» i apel·la al paper que pot exercir el partit republicà a les Corts espanyoles per condicionar les possibles majories. Els objectius són evitar l’accés de la ultradreta al govern i condicionar la resta de governs possibles per tal que respectin els valors democràtics així com els valors i llibertats reconeguts a la Declaració dels Drets Humans. La situació d’empresonament del cap de llista i president del partit, Oriol Junqueras, així com de la resta de presos i preses, i les persones exiliades i represaliades després del referèndum reprimit de l’1 d’octubre de 2017 fan d’aquestes eleccions una nova prova de força de l’independentisme i el republicanisme davant uns partits hegemònics que defensen l’status quo de la transició, la monarquia i el règim del 78. La campanya s’afrontarà amb una gran austeritat de mitjans a nivell local i comptant amb la força de desenes de voluntaris i voluntàries per penjar cartells i atendre les paradetes informatives al carrer. Sense aquesta massa social és impossible fer arribar el missatge d’Esquerra a la gent, més encara amb dies festius pel mig. Pere Aragonès és llicenciat en dret i actualment és vicepresident del Govern de la Generalitat i conseller d’Economia.

ERC Cerdanyola acusa el Govern Municipal de negociar el futur del Centre Direccional d’esquenes a la ciutadania i d’ajornar l’aprovació del Pla Director per motius electorals

El dilluns 8 d’abril s’havia d’aprovar al Consell del Consorci Urbanístic del Centre Direccional, la proposta d’aprovació inicial del Pla Director Urbanístic (PDU) del Centre Direccional, elaborat conjuntament pel Consorci, l’Incasol i els tècnics de l’Ajuntament de Cerdanyola. Mitja hora abans de la votació, però, i de forma imprevista, el punt va ser retirat de l’ordre del dia, amb l’excusa de que “no hi havia consens en encaixos d’elements tècnics” entre l’ajuntament i l’Incasòl. Cap dels representants d’aquestes administracions van concretar quins eren els punts de discrepàncies, tot i les preguntes que va formular Íñigo Enterria, representant al Consorci d’ERC de Cerdanyola del Vallès. Curiosament, una setmana abans, a la Comissió Delegada entre govern municipal i l'Incasòl no ens consta que ningú manifestés aquests suposats desacords. Era allà i en aquell moment quan s'hauria d'haver pres la decisió d’apartar de l’ordre del dia aquella aprovació, i no minuts abans de la celebració del consell sense cap explicació raonable, i quan ERC ja havia comunicat el seu vot negatiu a la proposta. Des d’ERC Cerdanyola atribuïm aquesta inesperada i sobtada retirada a motius estrictament electorals. Sembla que els membres de Compromís no es vulguin significar a favor d’un projecte que ells mateixos han treballat conjuntament amb el Consorci, però que és radicalment diferent al que defensaven abans d’entrar al govern, demostrant tant la seva manca de valentia política, com per afrontar aquest problema de forma pública i consensuada.   Centre Direccional. Transparència d’ERC, opacitat del govern   Així, cal recordar ara que al juliol de 2018 ERC va ser l’únic partit que va votar en contra de la proposta d’avanç de planejament. En aquell moment, ja vam exposar públicament els nostres motius, que vam tornar a reiterar en una xerrada pública que es va fer el 30 d’octubre de 2018. D’aquell document es va editar un resum que està disponible online.

Portada del llibre "La República de Mañosa"

L'Ateneu Republicà de Cerdanyola cel.lebrarà el Dia de la República presentant un llibre sobre la República de Mañosa

El proper diumenge, 14 d'abril, l'Ateneu Republicà presentarà públicament el seu segon llibre. Es tracta, en aquest cas, d’una monografia al voltant del monument La República de l’escultor Salvador Mañosa que, des de l’any 2011, presideix la Plaça Sant Ramon. Aquest llibre recull també la trajectòria artística de l’artista, amb especial atenció a la seva vinculació a la Cerdanyola, la seva ciutat natal.   Segons manifesten els responsables de l’Ateneu Republicà, “feia temps que estàvem buscant un tema que ens permetés editar un segon llibre sobre la història del poble. L’experiència de publicar, fa ja més d’un any, els diaris de Ramon Poch sobre la Guerra Civil a Cerdanyola va ser molt gratificant. Fins que, un bon dia, Juan Antonio Hidalgo ens va comentar que sabia que Mañosa estava interessat en fer públics alguns detalls de la construcció del Monument que creia que no estaven gaire clars i que valia la pena que es coneguessin. Es va oferir també a fer la tasca de recerca amb el mateix Salvador, si estàvem interessats en editar el treball. Evidentment, li vam dir que sí”.   De les entrevistes realitzades amb l’escultor, a més de moltes facetes del monument poc conegudes, van acabar sorgint també molts aspectes de la seva biografia que possiblement sorprendran als lectors, com les facetes de Mañosa com dissenyador de cotxes de carreres o  el seu important paper en la carrera esportiva del motociclista Angel Nieto. Presentació presidida per la Maqueta de la República La presentació del llibre, que contarà amb la presència de l’artista, es farà al Bar Grau, el Dia de la República (diumenge, 14 d’abril) a les 18,00 h. Contarà amb la participació d’Albert Turón, president de l’Ateneu Republicà, d’Helena Solà, candidata a l’alcaldia de Cerdanyola per ERC, i del mateix Salvador Mañosa. Com atractiu afegit, durant la presentació l’acte estarà presidit per la maqueta del Monument, que els assistents podran així veure de molt aprop, i que habitualment no és accessible al públic, ja que forma part de la col.