Cerdanyola del Vallès

Totes les notícies

ERC Cerdanyola proposa l’adaptació integral del pressupost municipal per pal·liar els efectes de la COVID-19 a Cerdanyola

L’excepcionalitat de la situació actual i la transformació de la vida a la ciutat, que la pandèmia pel SARS-COV-2 ha suposat, requereix, a criteri d’ERC Cerdanyola, d’una adequació total dels pressupostos. La situació en què ens trobem fa que diàriament s’adoptin mesures de tipus sanitari i econòmic per donar resposta a les necessitats que es van plantejant. Entre elles la situació de confinament, que es preveu llarga, modifica radicalment la vida de les persones. Cerdanyola és i probablement serà una ciutat totalment diferent a la què es preveia quan es van planificar i aprovar els pressupostos municipals. El Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola insta al govern de la ciutat a que modifiqui els pressupostos per tal de fer-los una eina capaç de donar resposta als nous requeriments que es plantejaran els propers mesos i què en el moment de la seva aprovació eren imprevisibles. En conseqüència, el grup municipal, d’acord amb la seva actitud propositiva i de col·laboració permanent, s’ofereix per estudiar els canvis que cal incorporar al pressupost i a donar suport en la materialització d’aquesta modificació i es treballi en la seva aprovació tan bon punt s’estabilitzi la situació sanitària i decaigui l’estat d’alarma. Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola 30 de març de 2020

ERC Cerdanyola proposa una bateria de mesures per fer front als efectes causats per la COVID-19

La gravetat de la situació actual exigeix la col·laboració de tots els partits. És per això que ERC Cerdanyola sol·licita al govern municipal que desenvolupi les mesures que es detallen a continuació per tal de pal·liar els efectes de la crisi provocada per la COVID-19. El Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola sol·licita que es convoquin els òrgans col·legiats de forma virtual mitjançant videoconferència com estan fent altres municipis catalans. La situació de crisi no ha d’impedir, ans al contrari, la participació política, atès que és necessari que les administracions públiques donem resposta a aquesta crisi sanitària i social. En aquest sentit, fa una setmana Esquerra ja va oferir al govern municipal el seu suport per crear una comissió de crisi institucional per abordar les dificultats que vagin sorgint per situar amb rapidesa i eficàcia a l’Ajuntament al costat de totes les persones que ho necessitin ja sigui per motius de salut o bé, per dificultats econòmiques. La transparència del Govern Municipal i la bona comunicació els partits de l’oposició no han de quedar afectades pel treball a distància sinó que, tot al contrari, cal que siguin el més fluides possible. Pel que fa a les mesures publicades a la web municipal, Esquerra urgeix que es facin efectives les següents disposicions: Exempció de les taxes municipals a les activitats econòmiques afectades pel tancament obligatori o la crisi derivada, incloent la taxa de recollida de residus comercials, l’ocupació d’espai públic, la taxa de parades dels mercats. Abonament de les quotes corresponents al període d’aturada de l’activitat dels serveis públics municipals com les escoles bressol, equipaments esportius, i cursos diversos. Més enllà de les mesures que ja ha aprovat el govern local per via de resolució, el Grup Municipal proposa les següents mesures urgents: Salut Fer un seguiment diari dels serveis de salut, centres d’atenció primària i residències sociosanitàries, centres de dia i de gent gran de Cerdanyola per detectar possibles focus d’infecció i atendre les necessitats que puguin presentar.

La loteria de cap d’any d’Esquerra aporta 450€ a la Caixa de Solidaritat

La repressió i la causa general contra l’independentisme no s’atura, tampoc en la situació de crisi actual. Abans del dia 24 de març s’haurà de fer front a 4’5 milions d’euros imposada pel TSJC. La recaptació de les participacions de la loteria de cap d’any puja a 450 euros que s’han ingressat al compte número ES31 3025 0001 1814 3361 5996 de a la Caixa de Solidaritat. Amb aquest gest es vol ajudar a sufragar la fiança imposada pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya de 4.523.666,99€ a Josep Maria Jové i Lluís Salvadó. Si no poden fer front al pagament abans del dia 24 de març, el tribunal embargarà els seus béns, patrimoni personal i familiar, i el seu sou. La situació de crisi sanitària actual, amb les dramàtiques conseqüències econòmiques que ja està tenint, agreuja més encara la cruesa de la repressió contra l’independentisme que ja s’ha convertit en causa general. No només tenim presos i preses polítics sinó s’està intentant ofegar jurídicament i econòmica tota una generació d’independentistes, de tots colors polítics, compromesos amb els drets i llibertats de la nostra societat. Ara mateix és impossible fer actes públics per informar d’aquesta urgència així com per recollir donatius per nodrir la Caixa de Solidaritat. Però els terminis no s’aturen pel que, també des de Cerdanyola, fem una crida a tothom que pugui a posar el seu gra de sorra per tal que la solidaritat venci, un cop més, la repressió. Qui vulgui fer un donatiu pot fer una transferència al compte de la Caixa de Solidaritat on es pot consultar tota la informació i altres formes de col·laboració. Per facilitar les transaccions en ple confinament també s’ha obert un nou canal de Bizum per a recollir aportacions al mòbil de contacte 694 465 281. Secció local d’ERC a Cerdanyola 20 de març de 2020

El Grup Municipal d’ERC proposa una comissió de crisi institucional

Esquerra ofereix tot el seu suport al govern municipal a través d’una comissió permanent que permeti aportar idees i cooperar per afrontar les properes setmanes El Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola entén que la situació d’excepcionalitat actual posa en crisi totes les formes de govern ordinàries. Per poder afrontar les necessitats dels propers dies de la ciutat caldrà unir esforços en favor de les persones, sobretot les més exposades per motius de salut o precarietat econòmica. El govern municipal trobarà dificultats imprevistes que caldrà superar amb la col·laboració de totes les forces polítiques. Esquerra proposa la creació d’una comissió política permanent amb els següents objectius: Consensuar les principals decisions amb afectació directa sobre la ciutat per sostreure-les del debat partidista Compartir la informació disponible, amb les degudes reserves per motius de protecció de dades Aportar propostes d’actuació directament al govern municipal Oferir ajuda en la gestió en els aspectes que l’alcalde vulgui delegar Aquesta comissió estaria formada per una persona de cada partit amb representació, que hauria de ser sempre la mateixa, com ara les portaveus o algú en qui elles deleguin. Les reunions podrien ser diàries de forma telemàtica, i sota la presidència de l’alcalde. Amb aquesta proposta les regidores i regidors, així com tota l’estructura i recursos d’ERC es posen a disposició de la gent de Cerdanyola per alleugerir fins on sigui possible les previsibles dificultats de les properes setmanes. Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola 16 de març de 2020

ERC Cerdanyola suspèn tota activitat pública

És imprescindible activar tots els recursos socials i de solidaritat interpersonal a més de les mesures excepcionals públiques i privades que permetin minimitzar la transmissió de la SARS-COV-2. Per tal de minimitzar les possibilitats de transmissió de la SARS-COV-2, i en compliment de les directrius de les diferents administracions responsables, la Secció Local d’ERC de Cerdanyola suspèn la participació o organització de les activitats públiques previstes, en especial les que ja havien estat anunciades com: Les parades informatives i per recaptar fons per la Caixa de Solidaritat del dissabte 14/03/20 i el diumenge 22/03/20 al matí a la Plaça Abat Oliba. L’atenció al públic al Local Obert dels dimecres de 17:00h a 19:30h a la seu del carrer Sant Ramon 177. Les concentracions dels dijous a les 19:30 davant l’Ajuntament per reclamar la llibertat les persones preses i la fi de la repressió a les exiliades i represaliades per raons polítiques. La Trobada Oberta del dimecres 25/03/20 a les 19:00h, prèvia al Ple Municipal de dijous 26. Seguint política adoptada per Esquerra Republicana de Catalunya, a més de suspendre els actes públics com la trobada municipalista del 21 de març, les reunions necessàries es faran per videoconferència i es posposaran els congressos territorials. El partit també està preparat per implementar el teletreball de tots els seus treballadors en el cas que aquesta sigui la recomanació del Govern de la Generalitat. Pel que fa a les paradetes per recaptar fons per la Caixa de Solidaritat, cal recordar que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya exigeix 4,5 milions d’euros a Jové i Salvadó acusats d’organitzar el referèndum de l’1 d’octubre. El termini acaba el 24 de març. ERC Cerdanyola aportarà els 450€ recollits amb les participacions de la loteria de la Grossa de Cap d’Any i convida a totes les persones col·laborar amb aquesta eina de suport a totes les persones encausades i reprimides per motius polítics.

Dones d’ERC Cerdanyola es consolida amb veu pròpia

El grup de dones de la Secció Local de Cerdanyola assumirà dinàmiques pròpies de treball i comunicació pública per avançar, més encara, en la feminització del partit. La presència de dones a ERC ha crescut de forma clau els darrers quatre anys a Cerdanyola. En militància s’ha passat del 10% al 30% i ja es supera el 50% de persones vinculades amb la figura «d’amigues» a la Secció Local. Això ha permès que la meitat de l’executiva local siguin dones des de la darrera renovació, al novembre de 2019, amb càrrecs de responsabilitat com la Secretaria d’Organització. També el grup municipal compta amb tres dones de les cinc regidories obtingudes al maig de 2019, Helena Solà (portaveu), Montse Nieto i Carme Pina, així com una de les dues vocalies a l’EMD de Bellaterra a càrrec de Laura Batalla. Aquest creixement ha permès anar més enllà de la tradicional Secretaria de Dones que es preveu als estatuts d’Esquerra. Es vol consolidar un grup de treball local compost per dones d'esquerres, progressistes, amb l’objectiu bàsic d’assolir la plena igualtat de drets entre dones i homes. El nucli d’aquest equip ja havia treballat per incloure la visió de gènere al programa electoral de les municipals de 2019 i ara es proposa defensar activament les següents activitats: Fer propostes feministes en àmbits com el laboral, de salut, o d’educació impulsant mesures de prevenció de violència de gènere i de lgtbifòbia. Col•laborar amb les diverses entitats que treballin per la plena igualtat dona-home. Organitzar tallers i activitats adreçades sobretot a sectors de població més vulnerables (adolescents, immigrants o dones en risc d' exclusió social). Posar en marxa una bústia de queixes/suggeriments i vehicular-les als estaments on es puguin resoldre. Les dones d’Esquerra conviden a totes aquelles que vulguin fer sentir la seva perspectiva de gènere a participar en aquest nou grup ja sigui aportant les seves propostes activament, participant a les activitats proposades o simplement seguint-les a les xarxes pròpies que han activat.

Cerdanyola acull el Congrés Comarcal d’Esquerra al Vallès Occidental

ERC renova l’Executiva Comarcal i les persones delegades al Consell Nacional. Dues militants de Cerdanyola han estat triades per als òrgans polítics que es sotmetien a votació, Helena Solà formarà part de l’Executiva Comarcal i Marina Sureda serà Consellera Nacional per la comarca. Divendres 7 de febrer Cerdanyola va acollir la celebració del Congrés Comarcal d’ERC del Vallès Occidental amb la participació de més de 120 militants incloent el senador Bernat Picornell, de Sant Cugat, i el diputat al Parlament de Catalunya, Marc Sanglas de Sant Llorenç Savall, a més d’alcaldes, alcaldesses i la majoria de regidors i regidores electes als 23 municipis de la comarca. A les 19:00h començava al Teatre de l’Ateneu de Cultura un acte formal on es va repassar la gestió política i econòmica dels darrers quatre anys, marcada pel referèndum de l’1 d’octubre de 2017 i fins a 8 campanyes electorals que ha suposat un gran esforç personal a la militància. El congrés va servir per escollir la nova executiva comarcal que renova l’alcalde de Vacarisses, Toni Massana, al capdavant d’un equip paritari i rejovenit. La portaveu del Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola, Helena Solà, entra al màxim òrgan de direcció política comarcal amb la vocalia de medi ambient. També corresponia al congrés comarcal escollir 4 persones per formar part del Consell Nacional d’ERC, màxim òrgan de direcció política del partit entre congressos. Entre les escollides destaca Marina Sureda, secretària d’organització de la Secció Local de Cerdanyola fins a la darrera renovació. L’acte es va tancar amb un parlament del Diputat Marc Sanglas que va valorar la situació política nacional i va esperonar la comarca a seguir la línia de creixement i bons resultats dels darrers anys, conscient de l’esforç i dedicació de tantes i tantes persones. L’acte va tenir diversos moments per al record de les persones preses, exiliades i represaliades així com per la Montse Ribera, regidora de Montcada i Reixac, que ens va deixar el setembre passat.

ERC Cerdanyola sol·licita al govern que obri un nou període de negociació dels pressupostos per arribar a un major consens

En aquesta proposta d'aprovació dels pressupostos hi ha informes jurídics que avalen l'admissió a tràmit de les al·legacions que ERC va presentar contra l'aprovació inicial i que podrien motivar l'anul·lació dels pressupostos. El passat dilluns 20 de gener vam ser coneixedors de la intenció del govern municipal per a portar al ple ordinari de gener un acord pel qual s'anul·la la convocatòria del ple del 30 de desembre de 2019, i per la qual cosa també s'anul·la l'acord que va aprovar els pressupostos municipals de l'any 2020. Per aquest motiu el govern torna a proposar que el ple aprovi els mateixos pressupostos que es va aprovar inicialment, sense admetre a tràmit cap petició, ni al·legació presentada per l'oposició. La repetició del ple ve motivada perquè es proposarà admetre el recurs que contra la convocatòria urgent d'aquell ple van presentar els partits de l'oposició ERC, Guanyem i C’s. Cal recordar que els regidors i regidores van ser informats només 30 minuts abans que tingués lloc el ple de la seva convocatòria i no va ser fins llavors que es va posar a la seva disposició la documentació adient. Tal i com vam argumentar en el seu dia, i ara s'ha reconegut, no hi havia cap motivació que justifiqués la convocatòria de caràcter urgent i extraordinària del ple, i aquesta només responia als particulars interessos polítics del govern municipal. Com a denúncia d'aquesta utilització partidista dels òrgans municipals per interessos aliens als de la ciutat, els partits de l'oposició vam marxar del ple i no vam votar la proposta d'aprovació dels pressupostos, que va ser aprovada amb els vots del govern del PSC, de Comuns i de JxC. La paradoxa és que en aquesta proposta d'aprovació dels pressupostos, al contrari que l'anterior, hi ha informes jurídics que avalen l'admissió a tràmit de les al·legacions que ERC va presentar contra l'aprovació inicial i que podrien motivar l'anul·lació dels pressupostos si s'aprovessin.

Esquerra defensa l’Escola Les Fontetes com una eina clau pel barri i per la cohesió a Cerdanyola

La situació actual és fruit de dècades de mala planificació. Cal pensar quin mapa escolar necessita Cerdanyola a curt i mig termini atenent no només a l’escolarització sinó a la funció de reequilibri social i educativa de les institucions docents. Hi ha eines com els instituts-escola o la fusió de dues escoles d’una línia en una de dues que podrien ser útils per combatre el fet que a Cerdanyola tenim una de les majors segregacions escolars de Catalunya. El perill de tancament de l’Escola Les Fontetes, a partir del possible tancament el curs que ve de la línia de P3, és una amenaça per a la viabilitat de tot el barri i per a la cohesió social de Cerdanyola. La Secció Local d’Esquerra refusa el tancament de la línia de P3 a l’Escola Les Fontetes i acusa els governs de la darrera dècada de falta de planificació a nivell municipal permetent cronificar els problemes de segregació que pateix aquesta escola i negant-se a executar polítiques d’educació que prioritzin l’escola pública de qualitat. El cas concret de Les Fontetes és un exemple de deixadesa des del manteniment físic de les instal·lacions fins a la mala planificació que va permetre construir l’Escola Collserola enmig del parc del Turonet i completament d’esquenes a la comunitat educativa. La falta de polítiques de redistribució de l’alumnat sobrevingut també ha provocat que aquest s’acumulés a certes escoles, entre elles la de Les Fontetes, agreujant les dificultats docents i de gestió per l’esforç afegit que suposa. Si parlem de planificació, el previsible tancament a que es veuria abocada l’Escola Les Fontetes si es suprimeix el grup de P3 generarà en poc temps altres problemes que caldrà afrontar i que ara no es tenen en compte. El primer és que és una escola que no només acull infants de Cerdanyola sinó que dona servei a Ripollet i Montcada. ERC exigeix que la mancomunitat de municipis, que si té competències en àmbit d’educació, intervingui per valorar les conseqüències d’aquest possible tancament i intervingui per evitar-ho.