Cerdanyola del Vallès

Totes les notícies

Esquerra defensa la integració tarifària de Cerdanyola amb el conjunt de l’Àrea Metropolitana de Barcelona

A l’Executiva oberta de dimecres s’ha explicat com beneficiarà a tota la ciutadania, encara que no siguin usuaris del transport públic, a més de resoldre dubtes sobre el seu cost i els altres serveis que es prestaran. ERC ha dedicat bona part de l’ Executiva Oberta que fa els dimecres abans del Ple municipal a aclarir dubtes i explicar els beneficis que comporta la integració tarifària de Cerdanyola amb els 36 municipis de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) on es podrà viatjar amb un títol de transport d’una zona. S’ha fet especial èmfasi en explicar que no només serà un estalvi per a la gran majoria d’usuaris de transport públic si no que també hi sortirà guanyant tots els cerdanyolencs, siguin o no usuaris d’aquest servei. Segons han explicat els regidors Helena Solà i Íñigo García de Enterría, el primer benefici que comporta és la reducció a la meitat del cost del bitllet per als usuaris que es desplacen cap a Barcelona i la resta de municipis metropolitans. Per exemple, una persona que agafi el transport públic per anar cada dia a la Barcelona s’estalviarà uns 40€ mensuals que són més de 400€ anuals. A aquest clar benefici n’hi van afegir altres, entre els quals es podrien destacar els següents: 1) Anar a Sabadell seguirà costant el mateix. Cerdanyola es manté a la Zona 2 de transport públic i anar a qualsevol destí d’aquesta zona es podrà fer amb un títol de transport de una sola zona. El canvi és que en formar part de l’AMB, els 18 municipis que s’hi integren també podran viatjar en transport públic dins de l’entorn metropolità amb bitllets d’una zona. Baixa el cost per a la majoria d’usuaris que van a Barcelona però no puja en cap dels altres trajectes actuals. 2) El previsible increment d’usuaris del transport públic permetrà reduir la circulació de vehicles privats, millorar la fluïdesa del trànsit rodat i disminuir la contaminació ambiental, en benefici de totes les persones que vivim i treballem a l’entorn metropolità.

Moció al Ple de Cerdanyola per al planejament i ordenació urbanística de la ciutat amb perspectiva de gènere

Al ple municipal del mes d'octubre, ERC de Cerdanyola presenta una moció que té com a objectiu promoure el planejament i ordenació urbanística de la ciutat amb perspectiva de gènere. Les ciutats estan dissenyades, en gran part, "a mesura dels homes". En molts sentits, el disseny urbanístic no dona resposta a les necessitats específiques de les dones. Aquest és un fenòmen que fa temps que s'estudia en diversos països, on ja s'ha començat a donar resposta, aplicant polítiques públiques més acurades a l'hora de dissenyar els espais públics. Amb aquesta moció, defensem la necessitat de que, aquí, també es comencin a aplicar aquesta mena de polítiques. A més, ERC Cerdanyola presenta, també, conjuntament amb diversos grups polítics, les següents mocions. De dues d'elles, presentades conjuntament amb tota l'oposició, ja us hem informat detalladament en un altre post. - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS CANDIDATURA DE PROGRÉS, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA, CIUTADANS, PARTIT POPULAR, CONVERGÈNCIA I UNIÓ, INICIATIVA PER CATALUNYA-VERDS I EL REGIDOR NO ADSCRIT PER AGILITZAR L’APROVACIÓ DEL REGLAMENT DE SEGONA ACTIVITAT DE LA POLICIA LOCAL. - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS CONVERGÈNCIA I UNIÓ, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA, COMPROMÍS PER CERDANYOLA I EL REGIDOR NO ADSCRIT AMB MOTIU DEL PRIMER ANIVERSARI DE L’1-O. - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS DE CONVERGÈNCIA I UNIÓ, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA, CANDIDATURA DE PROGRÉS, PARTIT POPULAR, CIUTADANS I INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS SOBRE L’AMIANT - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS CONVERGÈNCIA I UNIÓ, CANDIDATURA DE PROGRÉS, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA, CIUTADANS, PARTIT POPULAR, INICIATIVA CATALUNYA VERDS I EL REGIDOR NO ADSCRIT PER RESOLDRE LA SITUACIÓ D’ESTANCAMENT EN QUÈ ES TROBA L’EXPEDIENT D’APROVACIÓ INICIAL DE MODIFICACIÓ DE L’ORDENANÇA NÚM. 43 I 46 - MOCIÓ PRESENTADA PELS GRUPS MUNICIPALS ICV-EUIA, ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA, PARTIT POPULAR, CONVERGÈNCIA I UNIÓ, CANDIDATURA DE PROGRÉS I CIUTADANS PER REALITZAR LA REPARACIÓ INTEGRAL DELS LAVABOS DE L’EDIFICI DE PRIMÀRIA DE L’ESCOLA BELLATERRA PER PART DE L’AJUNTAMENT DE CERDANYOLA DEL VALLÈS

ERC Cerdanyola organitza un autocar per anar a la presó de Lledoners pel primer aniversari de l’empresonament de Junqueras i Turull

Dijous 1 de novembre farà un any de l’empresonament del president d’ERC, Oriol Junqueras, i del conseller Josep Turull. ERC organitza un acte de suport als presos i preses davant la presó de Lledoners i organitza un autocar des de Cerdanyola obert a tothom. La Secció Local d’Esquerra participarà dijous 1 de novembre a l’acte de suport als presos polítics amb motiu del primer aniversari de l’empresonament del President del partit i Vicepresident del Govern de la Generalitat, Oriol Junqueras. Degut a que s’espera una afluència massiva, i per evitar col·lapses als accessos el partit ha demanat a les Seccions Locals que organitzin autobusos per arribar a la presó de Lledoners, a Sant Joan de Vilatorrada (Bages). De Cerdanyola està confirmat que surti un autocar (si hi ha demanda podrien ser dos) a les 15:30h de l’Ateneu de Cultura, per arribar amb temps als actes convocats a les 17:00h. L’arribada a Cerdanyola està prevista per les 20:00h. El cost del viatge s’ha fixat en 5€ anar i tornar tot i que si hi ha superàvit es donarà a l’Associació Catalana pels Drets Civils per tal d’ajudar les famílies de les persones represaliades. Tot i que la gestió dels autocars ha estat coordinada per la Secció Local d’Esquerra, la participació és oberta a totes les persones que desitgin participar als actes previstos a Lledoners. Qui tingui interès en venir en autocar només ho ha de demanar a cerdanyola@esquerra.cat indicant un nom de contacte i les persones que hi assistiran. Es confirmarà la reserva per estricte ordre d’arribada dels correus. En cas que hi hagi demanada es valorarà contractar un segon autocar. Finalment no podem si no denunciar l’actual situació actual de repressió, vulnerant els drets i llibertats bàsics per poder dir que vivim en un estat de dret. L’existència de preses i presos polítics, exiliats i la pressió judicial sobre activistes per motius ideològics ens esperonen, més encara, en la lluita per la República.

Executiva Oberta d'ERC - Cerdanyola. Tema central: Zona 1 de Transport Públic

Com ja és habitual, el dimecres anterior al Ple Municipal es fa al local d'ERC - Cerdanyola una executiva oberta a la qual estàn convidats tots els nostres militants i simpatitzants així com, de fet, qualsevol persona interessada en la política local de Cerdanyola i en conéixer amb més detall les nostres postures referents als temes d'actualitat i, molt especialment, a aquells temes que es tractaràn al plenari. Aquest proper dimecres, 24 d'octubre farem una d'aquestes executives, a les 19:00 h. Aquesta vegada, el tema estrella de la mateixa serà tot el que comporta que Cerdanyola passi a formar part de la Zona 1 de Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. És, sens dubte, un dels temes dels que més s'ha parlat durant els propers dies. Des d'ERC considerem que aquest canvi és francament positiu per a la ciutat. No és, encara, la solució òptima però des del nostre punt de vista és un important pas endavant. Si voleu tenir més informació sobre aquest tema o sobre la resta de punts que es tractaràn dijous al Ple us esperem, aquest dimecres, al nostre local.

ERC Cerdanyola presenta, conjuntament amb la resta de l'oposició, dos mocions per superar la paràlisi del govern municipal

L’oposició de l’Ajuntament de Cerdanyola (PSC, ERC, C’s, PP, PDCAT, ICV-EUIA i regidor no adscrit) presenta en bloc dos mocions per superar la paràlisi del govern municipal en tramitar diversos expedients.      Cerdanyola del Vallès, 22/10/2108 (Nota de premsa conjunta de tots els grups de l'oposició) - Tots els grups de l'oposició de l'Ajuntament de Cerdanyola (PSC, ERC, C’s, PP, PDCAT, ICV-EUIA i regidor no adscrit) s'han posat d'acord per presentar conjuntament dues mocions al Ple Municipal del mes d'octubre. Aquestes dues mocions seran votades per 20 dels 25 regidors. El govern local, per tant, es veurà obligat a posar-les en marxa, seguint el mandat  del vot conjunt de l'oposició, que considera que, com a representants del 80 % del plenari, es veuen obligats a prendre un cop més la iniciativa per desbloquejar temes importants per a la ciutadania.   Els partits de l'oposició han decidit dur a terme aquesta iniciativa després de constatar el que consideren una total paràlisi del govern municipal encapçalat per Carles Escolà.   Les dues mocions fan, de fet, referència a mesures ja anteriorment aprovades al Ple i que fins ara no s'han executat.   La primera fa referència al REGLAMENT DE SEGONA ACTIVITAT DE LA POLICIA LOCAL. Al desembre de 2016 es va aprovar inicialment  aquest reglament. Al ple del passat mes d’abril, i degut a la inacció del govern local, es va tornar a portar al Ple una moció, que va ser aprovada per unanimitat, donant un termini de tres mesos al govern per portar al Plenari l’aprovació definitiva. Cosa que encara no s'ha fet. A aquesta nova moció que es presenta ara se sol·licita a la Secretaria Municipal l’emissió, en el termini de deu dies hàbils, de l’informe preceptiu respecte de les al·legacions que es van presentar a l’aprovació inicial del reglament de segona activitat. Se sol·licita també a l’alcalde que posi a disposició dels regidors i regidores del plenari tota la documentació relativa a l’expedient del reglament de segona activitat de la Policia Local, així com l’informe de secretaria sol·licitat al primer acord.

Esquerra adverteix que és imprescindible convocar places de policia local a Cerdanyola davant la manca d’agents

Cerdanyola hauria de tenir 84 policies locals, actualment n'hi ha 63 i amb la llei que entra en vigor al gener és previsible que en marxin 10, deixant el servei sota mínims. Esquerra va presentar una moció al ple de març instant la convocatòria urgent de 4 places d’agent per a la policia local. Passats set mesos, la situació del cos s’ha agreujat pel que fa a la falta de personal i, a més, està previst que entri en vigor al gener una normativa que permeti jubilar-se als 59 anys. En poc temps la plantilla podria reduir-se a un 63% del previst si no es convoquen noves places. Cal que el govern actual convoqui les noves places per incorporar-se a l’Institut de Seguretat Pública per la promoció del setembre de 2019, que comporta 9 mesos d'acadèmia. Si aquesta oposició l’ha de convocar un nou govern sorgit de les properes eleccions, els aspirants que aprovin el curs del setembre de 2020 no sortiran en pràctiques a reforçar el servei fins al juny de 2021 per ser funcionaris de ple dret al juny de 2022. Mentrestant cal resoldre un altre problema greu. La policia local de Cerdanyola no és un destí atractiu per als funcionaris policials ja que el sou està per sota de la mitjana d’altres policies metropolitanes. Treballar amb mancances d’efectius i de comandaments també genera disfuncions que repercuteixen en l’ambient de treball i perjudiquen compaginació de la vida personal i laboral. A més, altres elements estructurals com la mateixa prefectura de la policia local no són les adequades per la correcta prestació del servei. La precarietat d’efectius no permet que es faci formació interna, limita la disponibilitat d’efectius per a serveis de prevenció i educació, i complica la concessió de drets com les vacances o permisos. No cal dir que en aquestes circumstàncies no es pot ni plantejar ampliar el servei per cobrir les demandes ciutadanes com les expressades per Bellaterra i que alguns serveis bàsics com les entrades i sortides de les escoles cal cobrir-los forçosament amb agents cívics.

ERC Cerdanyola, a "Cims X la Llibertat"

Ahir, una nodrida representació de militants i simpatitzants d'ERC a Cerdanyola del Vallès va participar a "Cims X La Llibertat", l'acció esportiva i reivindicativa en benefici de l'Associació Catalana dels Drets Civils i que tenia com a objectiu conscienciar de la injustícia que representa la situació dels nostres presos, exiliats i represaliats polítics, així com transmetre el nostre suport incondicional tant a ells com a les seves famílies. L'activitat convocada consistia en una ascensió simultània a 18 cims de la nostra terra directament pels nostres presos, exiliats i represaliats polítics. Des de Cerdanyola va sortir un autobús ple d'amics de diverses entitats, i també persones a nivell individual, que vam pujar fins al Castell de Montgrí. Altres, que per diversos motius d'agenda no van poder sumar-se a l'expedició "oficial", van fer altres cims o es van afegir a la inicativa "Cim-0". Des d'aquí, de tot cor, gràcies a tots per la vostra implicació.

La manca de política d'organització interna del Govern Local fa perillar les ordenances fiscals pel 2019

No hi ha polítiques municipals d’organització ni estratègies de recursos humans. La manca de previsió bloqueja els serveis i atura les tramitacions. A més, Compromís no és exigent amb els procediments i les formes com ho exigia quan era a l’oposició. La inexistent política d'organització interna de l'ajuntament per part de Compromís per Cerdanyola va frustrar que el ple passat s'aprovés l'ampliació de la tarifació social en relació als serveis públics d'educació, esports, cultura, joventut i dels prestats a les instal·lacions del Parc Esportiu Municipal Guiera. Tal i com va advertir al ple passat la portaveu d'ERC a l'ajuntament, Helena Solà, el fet que encara no s'hagi resolt com implementar les noves funcions de la tresorera municipal en la tramitació dels expedients, pot fer que la modificació de les ordenances fiscals, que s'haurien d'actualitzar i modificar per l'any 2019, tampoc es puguin aprovar a temps. Les ordenances fiscals regulen els ingressos mitjançant tributs que cobra l'ajuntament, com poden ser, per exemple, l'IBI, l'IAE, residus o d'altres taxes municipals. Cal recordar que per l'any 2018 el govern també va ser incapaç d'aprovar el gruix d'aquestes ordenances fiscals però, si llavors va ser per no pactar un text consensuat, per l'any 2019 la seva no aprovació pot esdevenir per qüestions de legalitat en la tramitació dels expedients. ERC de Cerdanyola del Vallès entén que no es pot permetre dur uns expedients per la seva aprovació al ple de forma incomplerta i sense haver seguit amb els tràmits i procediments legalment establerts. Procediments legals que Compromís per Cerdanyola va ser escrupolosament curós d'exigir, com no pot ser d'una altra manera, quan era a l'oposició, però ara sembla haver oblidat complir amb allò que abans reclamava per d'altres. Aquest no és un fet aïllat, durant els més de 3 anys de govern de Compromís de Cerdanyola en solitari no ha estat capaç de dur a terme cap estratègia de recursos humans i organització per a millorar tant les condicions de treball del personal municipal, com els sistemes organitzatius interns imprescindibles per a oferir un bon servei a la ciutadania.

ERC promou que Cerdanyola entri a la Zona 1 de transport públic

Els títols de transport més usats a Cerdanyola costaran la meitat. Esquerra aprovarà l’ampliació de la Zona 1 de transport públic per diversos municipis a l’Àrea Metropolitana de Barcelona. ERC ha promogut, com a part del govern de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que Cerdanyola passi a formar part de la Zona 1 en el mapa de transport públic a partir de l’1 de gener de 2019, juntament amb la resta de ciutats metropolitanes. Aquest fet comportarà una important reducció en el preu dels bitllets de transport dins dels trajectes de la primera corona, en especial els que tenen origen o destinació a la ciutat de Barcelona. Actualment les dues estacions de RENFE de Cerdanyola (Centre i UAB) tenen més de 20.000 viatgers diaris, que juntament amb els desplaçaments diaris a les estacions de FGC de Bellaterra i de la Universitat Autònoma (més d’11.000 viatgers), i les xarxes interurbanes d’autobusos ( més de 6.000 viatgers/dia), configuren una demanda en transport públic molt important gran part de la qual es beneficiarà de les noves tarifes. Helena Solà, que com consellera de l'Àrea Metropolitana participarà el dia 16 d’octubre en el consell metropolità que sotmetrà a aprovació inicial la futura integració tarifària, considera que “és una bona notícia que Cerdanyola formi part de la zona 1, i que s’hagi definit correctament com serà l’aportació econòmica que això suposa pel municipi. El nostre model continua sent la TMobilitat, en el qual pagues per la distància real i la freqüència que es fa ús del transport públic, però fins que aquesta s’implementi hem de donar la benvinguda a l’abaratiment del preu del transport públic. Esperem que augmenti l’ús del transport púbic i una disminució dels desplaçaments en vehicle privat, pels efectes positius que això tindrà en la salut i en la cura del medi ambient per la rebaixa d’emissions de contaminants”. Cal tenir present que aquesta integració tarifària vindrà acompanyada amb l’aplicació del tribut metropolità que gravarà als propietaris de béns immobles.