Cerdanyola del Vallès

ERC Cerdanyola sol·licita al govern que obri un nou període de negociació dels pressupostos per arribar a un major consens

En aquesta proposta d'aprovació dels pressupostos hi ha informes jurídics que avalen l'admissió a tràmit de les al·legacions que ERC va presentar contra l'aprovació inicial i que podrien motivar l'anul·lació dels pressupostos.

El passat dilluns 20 de gener vam ser coneixedors de la intenció del govern municipal per a portar al ple ordinari de gener un acord pel qual s'anul·la la convocatòria del ple del 30 de desembre de 2019, i per la qual cosa també s'anul·la l'acord que va aprovar els pressupostos municipals de l'any 2020. Per aquest motiu el govern torna a proposar que el ple aprovi els mateixos pressupostos que es va aprovar inicialment, sense admetre a tràmit cap petició, ni al·legació presentada per l'oposició.

La repetició del ple ve motivada perquè es proposarà admetre el recurs que contra la convocatòria urgent d'aquell ple van presentar els partits de l'oposició ERC, Guanyem i C’s. Cal recordar que els regidors i regidores van ser informats només 30 minuts abans que tingués lloc el ple de la seva convocatòria i no va ser fins llavors que es va posar a la seva disposició la documentació adient. Tal i com vam argumentar en el seu dia, i ara s'ha reconegut, no hi havia cap motivació que justifiqués la convocatòria de caràcter urgent i extraordinària del ple, i aquesta només responia als particulars interessos polítics del govern municipal. Com a denúncia d'aquesta utilització partidista dels òrgans municipals per interessos aliens als de la ciutat, els partits de l'oposició vam marxar del ple i no vam votar la proposta d'aprovació dels pressupostos, que va ser aprovada amb els vots del govern del PSC, de Comuns i de JxC.

La paradoxa és que en aquesta proposta d'aprovació dels pressupostos, al contrari que l'anterior, hi ha informes jurídics que avalen l'admissió a tràmit de les al·legacions que ERC va presentar contra l'aprovació inicial i que podrien motivar l'anul·lació dels pressupostos si s'aprovessin. Tot i això, el govern no té previst modificar res, no vol acceptar cap de les propostes que l'oposició ha presentat basant-se en uns motius tècnics que han quedat refutats per un informe jurídic contundent que posa de manifest els vicis de nul·litat que pateix la proposta.

Entenem que el govern del PSC pot tenir assegurada la majoria de vots per aprovar la seva proposta si li voten a favor els mateixos partits que el passat 30 de desembre, però aquesta possibilitat vindria a reflectir una forma de governar de visió curta i estreta, sense voler veure els beneficis d'acords amplis que beneficien la ciutat, permeten una millor governabilitat de l'ajuntament i allunyen possibles impugnacions dels pressupostos.

ERC considera que, acreditat que en aquests moments no cal precipitar-se en l'aprovació immediata dels pressupostos quan aquests pateixen de diverses causes de nul·litat, cal obrir un nou període de negociació amb l'oposició per intentar arribar a majors i més amplis consensos. En aquest sentit, ERC torna a posar sobre la taula les propostes que va fer en el seu dia al govern i que cap d'elles van ser acceptades, com, per exemple: actuacions inversores en més barris i per diferents conceptes (per exemple a Tiana Pont Vell, Montflorit, Gorgs, Bellaterra...); millores en la mobilitat urbana; actuacions concretes immediates (carril bici, nova línia de bus,...) i la modificació del planejament urbanístic en tot l'àmbit de la carretera de Barcelona per a què esdevingui un eix cívic i comercial; millora i canvis en els models de gestió dels serveis públics municipals (en especial les Escoles Bressol Municipals); l'adquisició de patrimoni; revisar la organització i la gestió dels recursos humans municipals; o millores en l'àmbit de la transparència.

Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola
27 de gener de 2020