Cerdanyola del Vallès

Dones d’ERC Cerdanyola es consolida amb veu pròpia

El grup de dones de la Secció Local de Cerdanyola assumirà dinàmiques pròpies de treball i comunicació pública per avançar, més encara, en la feminització del partit.

La presència de dones a ERC ha crescut de forma clau els darrers quatre anys a Cerdanyola. En militància s’ha passat del 10% al 30% i ja es supera el 50% de persones vinculades amb la figura «d’amigues» a la Secció Local. Això ha permès que la meitat de l’executiva local siguin dones des de la darrera renovació, al novembre de 2019, amb càrrecs de responsabilitat com la Secretaria d’Organització. També el grup municipal compta amb tres dones de les cinc regidories obtingudes al maig de 2019, Helena Solà (portaveu), Montse Nieto i Carme Pina, així com una de les dues vocalies a l’EMD de Bellaterra a càrrec de Laura Batalla.

Aquest creixement ha permès anar més enllà de la tradicional Secretaria de Dones que es preveu als estatuts d’Esquerra. Es vol consolidar un grup de treball local compost per dones d'esquerres, progressistes, amb l’objectiu bàsic d’assolir la plena igualtat de drets entre dones i homes. El nucli d’aquest equip ja havia treballat per incloure la visió de gènere al programa electoral de les municipals de 2019 i ara es proposa defensar activament les següents activitats:
  • Fer propostes feministes en àmbits com el laboral, de salut, o d’educació impulsant mesures de prevenció de violència de gènere i de lgtbifòbia.
  • Col•laborar amb les diverses entitats que treballin per la plena igualtat dona-home.
  • Organitzar tallers i activitats adreçades sobretot a sectors de població més vulnerables (adolescents, immigrants o dones en risc d' exclusió social).
  • Posar en marxa una bústia de queixes/suggeriments i vehicular-les als estaments on es puguin resoldre.
Les dones d’Esquerra conviden a totes aquelles que vulguin fer sentir la seva perspectiva de gènere a participar en aquest nou grup ja sigui aportant les seves propostes activament, participant a les activitats proposades o simplement seguint-les a les xarxes pròpies que han activat. Podeu contactar amb el grup de dones a:

Secció Local d’ERC a Cerdanyola
03 de març de 2020