Cerdanyola del Vallès

Confinem els cotxes, recuperem la ciutat! També a Cerdanyola

ERC signa el manifest i proposa accions concretes per canviar l’espai públic i la mobilitat a la ciutat per sortir de la crisi mirant al futur.

La Secció Local d’ERC de Cerdanyola signa el manifest «Confinem els cotxes, recuperem la ciutat!» que ja té el suport d’unes 500 entitats i 6.000 persones individuals. Aquesta campanya reclama que la sortida d’aquesta crisi no sigui un retorn a la situació anterior sinó que ens permeti corregir les els hàbits nocius que tenim com a societat. En el cas de les ciutats hem pogut comprovar com la disminució dels cotxes permetia millorar enormement la qualitat de vida assolint el nivells més baixos de contaminació mai registrats.

Esquerra fa anys que treballa per aplicar els principis d’aquest manifest a Cerdanyola i ha incorporat propostes en aquest sentit entre les que destaquem:
- Crear eixos de vianants a tots els barris
- Vianantització de l’eix Avinguda Catalunya – Sant Ramon
- Supressió d’una filera d’aparcaments en favor dels vianants al Psg. Cordelles
- Regular tot Cerdanyola Zona 30 excepte els eixos principals
- Vianantitzar els entorns escolars en horaris d’entrada i sortida quan es reprenguin les classes.
- Carril bici al carrer Francesc Layret per connectar el centre amb l’estació de RENFE
- Carril bici a Serragalliners per connectar amb la Universitat Autònoma de Barcelona
- Carrils bus a Av. Primavera – Rotonda Guiera i a la Ronda Serraparera
- Obrir noves sortides de les andanes directes al carrer desde l’estació de RENFE per separar fluxos de sortida i entrada d’usuaris

Aquests canvis d’ús de l’espai públic han d’anar acompanyats amb millores al transport públic que son reclamacions històriques d’ERC Cerdanyola com
- Tramvia UAB – Cerdanyola – Ripollet – Montcada enllaçant els barris amb quatre estacions de tren, serveis públics i polígons industrials (aquest eix es pot servir amb bus segregat mentre no es fa la inversió en el tramvia)
- Millora de freqüències i recorreguts dels autobusos urbans i interurbans
- Reforma integral de la carretera de Barcelona per convertir-la en un carrer urbà i comercial amb espai per a vianants i bicicletes, incloent la connexió amb carril bici amb Ripollet, Montcada i Barberà.
- Abandonar projectes faraònics com el Túnel d’Horta i descatalogar infraestructures viàries com el Vial Interpolar.

Més enllà de canviar els models de mobilitat, la crisi actual ens ha de fer replantejar l’ús que fem de l’energia i avançar cap a les fonts renovables, reduir la generació de deixalles amb l’objectiu «Residu Zero», conscienciar-nos de la necessitat del consum conscient i de proximitat, o impulsar l’economia social i solidària, entre altres.

Amb aquesta nota, l’Executiva Local fa una crida a totes les persones compromeses amb una mobilitat sostenible i amb la preservació del medi ambient a signar aquest manifest a la web: https://www.recuperemlaciutat.com/

Executiva Local d’ERC a Cerdanyola
18 de maig de 2020

• Confinem els cotxes, recuperem la ciutat