Cerdanyola del Vallès

ERC presenta cinc mocions al primer ple ordinari després de la COVID-19

El Grup Municipal d’ERC reclama la redacció d’un nou Pla de Mobilitat Urbana així com una millora dels aparcaments soterrats i en zona blava en suport al comerç i restauració local.
Les tres les mocions que han estat consensuades amb Junts per Cerdanyola i Guanyem condemnen el terrorisme d’estat dels GAL, defensen la llibertat d’expressió per penjar banderes no oficials a l’Ajuntament i exigeixen el pagament dels ERTO endarrerits.

Dijous 25 de juny es tornarà a celebrar un ple ordinari a Cerdanyola, encara en format de videoconferència, pel que l’oposició reprèn la possibilitat de presentar mocions així com de formular precs i preguntes. En aquesta ocasió el Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola aporta cinc propostes, tres de les quals conjuntament amb altres partits.

Mobilitat

L’actual Pla de Mobilitat Urbana (PMU) ha quedat obsolet per diversos motius i, en qualsevol cas, hauria acabat la seva vigència aquest any 2020. Sense entrar en les dificultats de tramitació del pla anterior, és evident que cal una nova mirada de futur per canviar la forma en que ens movem prioritzant el transport públic i desplaçant el cotxe privat, que a més haurà de ser elèctric. La redacció del PMU és imprescindible per planificar les inversions necessàries i necessita un temps d’estudi i tramitació prou llarg com per calgui iniciar els treballs amb urgència.

Esquerra també demana una revisió dels aparcaments de rotació, tant en superfície (zona blava) com als pàrquings soterrats. Cal millorar el servei per tal que sigui útil al comerç local i l’activitat de restauració en uns moments de crisi important per aquests sectors però també en que s’ha demostrat més que mai la necessitat del comerç i serveis de proximitat. Entre altres propostes es demana estudiar aplicar la zona blava a l’aparcament de l’antic escorxador, crear zones blaves només de matí o tarda segons les necessitats reals, revisar les campanyes de descomptes vinculades al comerç, o millorar els sistemes de pagament i senyalització.

Mocions conjuntes

En una moció conjunta, ERC, Guanyem i Junts per Cerdanyola proposem condemnar el terrorisme d’estat ara que un document de la CIA ha establert vincles entre aquesta grup terrorista i l’expresident de l’estat espanyol, Felipe González. La proposta demana també que s’obri una investigació parlamentària.

El ple s’haurà de pronunciar també en relació a la sentència del Tribunal Suprem que prohibeix de fet l’exhibició de banderes i símbols no oficials a la façana dels ajuntaments. Els mateixos tres partits volem defensar el compromís amb la pluralitat ideològica i denunciar l’atac a la llibertat d’expressió i el pluralisme polític que suposa la sentència.

Si bé s’està restablint la normalitat en molts àmbits és desgraciadament vigent que moltes persones que estan patint un ERTO no han cobrat encara les seves prestacions per un mal funcionament administratiu. ERC, Guanyem i Junts proposarem al Ple Municipal que insti el govern espanyol a finalitzar els tràmits necessaris així com donar dades territorialitzades a nivell de municipi dels treballadors afectats.

Les mocions són la principal mecanisme democràtic dels partits a l’oposició per tal d’incidir en el govern de la ciutat i expressar la voluntat política dels partits no inclosos al govern.

Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola
24 de juny de 2020