Cerdanyola del Vallès

80 aniversari de l'afusellament de Lluís Companys

Avui fa 80 anys que els guanyadors de la Guerra Civil van afusellar el Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys i Jover. El van afusellar per, textualment, "ser el President de la Generalitat, ministre de la República i responsable dels fets realitzats a Catalunya". El van afusellar el feixistes sublevats en un cop d’estat contra l’ordre constitucional republicà. Avui encara trobem els seus hereus controlant les peces claus de l’estat des d’un règim del 78 que no permet la lliure expressió dels drets que proclama.

Vuitanta anys més tard de la seva mort, davant un monument que es retorça de dolor amb els peus descalços sobre la terra, recordem que la defensa de la llibertat no es pot donar mai per acabada. I és cert, la llibertat té un preu, però és molt més car rendir-se davant el feixisme i les tiranies que ens volen oprimits.

Que aquest monument, que ha esdevingut símbol de Cerdanyola, ens recordi cada dia el valor de totes aquelles persones represaliades per defensar la democràcia i els valors republicans de llibertat, igualtat i fraternitat.

Visca la República!
Visca Catalunya!