Cerdanyola del Vallès

Esquerra referma el compromís amb l’eradicació de l’amiant i la lluita contra els abocadors a Cerdanyola

Juli Fernández i Helena Solà, candidats d’ERC a les eleccions del 14F al Parlament van valorar els principals problemes ambientals de la ciutat.

Cerdanyola del Vallès pateix des de fa dècades dos problemes de contaminació greus que afecten la salut de les persones i el medi ambient. El primer és la presència d’amiant provinent de la històrica fàbrica de fibrociment Uralita i els abocaments que es van fer durant anys per tot el municipi, a més de l’ús massiu dels productes que contenen aquest material i que encara és present a moltes construccions. També els abocadors de tota mena, controlats o no, que es van mantenir actius a la nostra ciutat fins fa ben poc han deixar una herència tòxica difícil de gestionar.

El primer candidat d’Esquerra al Parlament pel Vallès Occidental, Juli Fernández, ha fet una visita a Cerdanyola on ha conegut de primera ma aquestes problemàtiques i el repte que suposa donar-los una solució. Ha guiat la visita la portaveu del Grup Municipal d’ERC, Helena Solà, que ha estat designada per la FMC a la Comissió per a l’eradicació de l’amiant a Catalunya.

Esquerra sempre ha estat al costat de la gent defensant el medi ambient per tal que les persones puguem gaudir d’una vida plena i saludable. En aquest sentit la Secció Local i el Grup Municipal d’ERC s’han significat reiteradament en la lluita contra els abocadors i per la retirada de les restes d’amiant que periòdicament afloren a Cerdanyola, incloent espais especialment sensibles com les escoles o espais públics. La visita ha servit per constatar, un cop més, que les administracions públiques hauran de treballar coordinadament per resoldre uns problemes ambientals que són prioritaris per a la nostra ciutat.

Secció Local d’ERC a Cerdanyola
11 de febrer de 2021