Cerdanyola del Vallès

Una oportunitat d’exercir el nostre dret a vot: 26 de maig de 2019

Les persones majors d’edat procedents de la Unió Europea i de països amb conveni també poden votar el proper 26 de maig. Cal presentar una sol·licitud per constar al cens electoral abans del 15 de gener, o del 30 de gener si es té ciutadania europea.

El proper 26 de maig hi haurà una jornada electoral per triar els nostres representants als Ajuntaments i al Parlament Europeu on, com és habitual, podran votar totes les persones adultes amb nacionalitat espanyola. Es podrà comprovar que es consta al cens electoral a la ciutat on s’està empadronat, com és habitual.

El que no és tant conegut és que també poden votar totes les persones majors de 18 anys amb nacionalitat d’un país de la Unió Europea (a les europees i a les municipals) així com els originaris d’alguns altres països amb conveni de reciprocitat (només als comicis municipals). Els països amb conveni i ciutadans a Cerdanyola són: Noruega, Equador, Bolívia, Colòmbia, Xile, Perú, Paraguai, Islàndia, Nova Zelanda i Corea del Sud. Per poder exercir aquest dret cal ser major d’edat i estar empadronat.

Si s’és d’un estat de la Unió Europea: cal manifestar la voluntat d’exercir el dret a vot i el termini per inscriure’s acaba el 30 de gener.

Si s’és d’un estat amb conveni de reciprocitat: cal tenir autorització de residència i haver viscut a Espanya durant 5 anys (només 3 en el cas de Noruega). En aquests casos el termini per inscriure’s al registre de votants acaba el 15 de gener.

Per més informació o ajuda en la tramitació de les sol·licituds (veure documents adjunts) podeu enviar un correu electrònic a ciutadania@esquerra.cat o venir presencialment al local d’Esquerra dilluns de 11:00 a 13:00 i dimecres de 17:00 a 19:00, al carrer Sant Ramon 177 de Cerdanyola on us assessorarem.

El dret a vot és un dels fonaments de la democràcia i un pilar dels valors republicans junt amb la llibertat, la igualtat i la solidaritat. Exercir-lo és una de les formes de fer realitat la participació política i fer arribar la nostra veu amb força allà on es prenen les decisions que ens afecten.

Des d’Esquerra demanem també que feu arribar aquesta informació a totes aquelles persones que conegueu que els pugui interessar i, pel motiu que sigui, no els arribi la nostra comunicació. Gràcies!

Secció Local d’ERC a Cerdanyola
9 de gener de 2019