Cerdanyola del Vallès

Conferència sobre drets civils i exili polític a càrrec del Lama Thubten Wangchen, membre del Parlament Tibetà a l’Exili

El proper dijous, 17 de gener, a les 19 h., el Lama Thubten Wangchen (parlamentari tibetà a l’Exili, fundador de la Casa del Tibet a Barcelona i representant del Tibet a Espanya) pronunciarà a l’Ateneu de Cerdanyola del Vallès una conferència sobre Drets Civils i Exili Polític. Durant l’acte també es presentarà el seu llibre “Lluny del Tibet”. Escrit en col·laboració amb María Teresa Pous i amb pròleg del Dalai Lama, al llibre s’explica la seva vida. Des de la mort de la seva mare a un camp de treball xinès quan ell tenia només 4 anys als seus anys fent de captaire a la Índia per poder sobreviure fins que el govern indi el recollí i li donà educació.

L’acte ha estat organitzat per l’Ateneu Republicà (secció cultural d’ERC a Cerdanyola, que durant els darrers anys ha organitzat a la ciutat diverses conferències i activitats culturals) per respectar el desig del Lama de no participar en actes directament organitzats per partits polítics i és obert a tothom.

L’acte també comptarà amb la intervenció de:

• El director de cinema Jordi Carot.Entre d’altres projectes, Carot és co-director del documental Earth Sutra (estrenat al 2017). Centrat en la vida dels personatges de l’exili tibetà a Índia i Nepal el projecte va comptar amb la col·laboració de personalitats tant rellevants com el propi Dalai Lama, entre molts d’altres.

• Àngel Solà, estudiós de Dharma i del ‘mindfulness’,i coneixedor de la realitat del Tibet.

• Helena Solà, candidata d’ERC a l’alcaldia de Cerdanyola,que moderarà el col·loqui que tindrà lloc després de la presentació.