Cerdanyola del Vallès

Esquerra Republicana desembarca al MAC per les generals

L’acte central de campanya d’Esquerra per a les eleccions generals es farà dimecres 17 d’abril als Jardins del Museu d’Art de Cerdanyola. Intervindran el vicepresident del govern, Pere Aragonès, les diputades al Congrés, Carolina Telechea i Ana Surra, a més de la candidata a l’alcaldia Helena Solà.

Esquerra comptarà amb un acte polític de primer nivell per a la campanya de les eleccions generals a les Corts espanyoles del 28A al centre de Cerdanyola. El dimecres 17 d’abril als jardins del Museu d’Art de Cerdanyola, ERC presentarà dues diputades, Carolina Telechea i Ana Surra, i el vicepresident del govern de la Generalitat i conseller d’Economia, Pere Aragonès acompanyats per la cap de llista d’Esquerra a les eleccions municipals de maig, Helena Solà.

La campanya demana el vot per ERC sota el lema «Va de llibertat» i apel·la al paper que pot exercir el partit republicà a les Corts espanyoles per condicionar les possibles majories. Els objectius són evitar l’accés de la ultradreta al govern i condicionar la resta de governs possibles per tal que respectin els valors democràtics així com els valors i llibertats reconeguts a la Declaració dels Drets Humans. La situació d’empresonament del cap de llista i president del partit, Oriol Junqueras, així com de la resta de presos i preses, i les persones exiliades i represaliades després del referèndum reprimit de l’1 d’octubre de 2017 fan d’aquestes eleccions una nova prova de força de l’independentisme i el republicanisme davant uns partits hegemònics que defensen l’status quo de la transició, la monarquia i el règim del 78.

La campanya s’afrontarà amb una gran austeritat de mitjans a nivell local i comptant amb la força de desenes de voluntaris i voluntàries per penjar cartells i atendre les paradetes informatives al carrer. Sense aquesta massa social és impossible fer arribar el missatge d’Esquerra a la gent, més encara amb dies festius pel mig.

Pere Aragonès és llicenciat en dret i actualment és vicepresident del Govern de la Generalitat i conseller d’Economia. Té una extensa trajectòria política des de jove que l’ha portat a la responsabilitat actuals d’adjunt a la presidència en el lideratge d’un partit que té el president, Oriol Junqueras, empresonat i la secretària general, Marta Rovira, a l’exili.

Carolina Telechea és advocada i va militar al PSC si bé, ja representant ERC, és regidora a l’Ajuntament d’Igualada des de 2015 i diputada al Congrés des de 2016.

Ana Surra, nascuda a l’Uruguai, es va haver d’exiliar pel cop d’estat de 1973 passant per Xile, Panamà, Bèlgica, París fins que es va establir a Barcelona el 1998. Candidata a les llistes de Junts pel Sí de 2015 va ser escollida diputada al Congrés per ERC el 2016.

Helena Solà és mestra i ha estat vinculada a moviments socials i de voluntariat. Amb ella de cap de llista per Cerdanyola Esquerra ha passat de no tenir representació a l’ajuntament a tenir quatre regidors i es presenta com a cap de llista per a les eleccions municipals del 26 de maig per aconseguir l’alcaldia.

En cas de pluja, l’acte es farà igualment al MAC si bé a la sala Blues i amb un aforament limitat a 120 persones per motius de seguretat.

A part dels actes pròpiament electorals, Esquerra muntarà paradeta a la fira de Sant Jordi el dia 23 d’abril a la plaça Abat Oliba, conjuntament amb Jovent Republicà. La recaptació de la venda de llibres i roses es destinarà a la caixa de solidaritat de l’Associació Catalana pels Drets Civils, liderada per familiars i amics de presos, preses i persones represaliades.

També en el context de Sant Jordi, la secció cultural d’ERC a Cerdanyola, Ateneu Republicà, presentarà el llibre d’Enric Marin i Joan M. Tresserras, «Obertura Republicana, Catalunya després del nacionalisme» el divendres 26 d’abril a les 18:00h a la sala Enric Granados de la Biblioteca de Cerdanyola.

Secció local d’ERC a Cerdanyola
13 d’abril de 2019