Cerdanyola del Vallès

VIDEO - Míting "Va de Llibertat" a Cerdanyola del Vallès

Miting "Va de Llibertat" - Cerdanyola del Vallès
El passat dimecres, 17 d’abril, va tenir lloc als Jardins del Museu d’Art de Cerdanyola el míting central de la campanya electoral per a les eleccions generals. Hi van participar el vicepresident de la Generalitat Pere Aragonès i les diputades Ana Surra i Carolina Telechea. El parlament inicial va ser pronunciat per la portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Cerdanyola i candidata a l’alcaldia de la ciutat Helena Solà.

Solà va iniciar la seva intervenció assegurant que per a ella seria desitjable que aquestes fossin les últimes eleccions per elegir diputats al Parlament de Madrid e les quals ERC hagués de participar, perquè això voldria dir que finalment s’ha assolit la Independència i la República Catalana. Va continuar, dient, però, que mentre aquest objectiu no s’assoleixi és molt important que ERC sigui present en tots aquells àmbits on es prenen decisions que afecten als catalans. Després de fer una referència a la importància de les pròximes eleccions municipals, que aquest any tindran una transcendència especial degut al moment que viu el país, va tenir també un emocionat record per a tots els presos polítics i exiliats.

Ana Surra va parlar sobre la immigració, fenomen que ella coneix molt bé per diversos motius (és un tema que ha treballat molt a fons i ella mateixa és immigrant. Va néixer a l’Uruguai) assegurant que ERC és l’únic partit que ha afrontat aquest tema de forma solvent i seriosa, i que és important que tots els immigrants que viuen a Catalunya rebin la informació necessària com per a poder jutjar com cal aquest fet.

Carolina Tedechea (antic militant del PSC i actualment regidora també a l’Ajuntament d’Igualada) va fer especial èmfasi en les causes socials que ERC ha defensat durant els darrers anys al Congrés dels Diputats i que continuarà defensant a la propera legislatura. Va explicar també les circumstàncies i reflexions que la van portar a deixar el PSC i començar a militar a ERC.
Va tancar l’acte Pere Aragonès, esmentant com alguns dels principals objectius d’Esquerra al Congrés dels Diputats derogar la reforma laboral o la llei mordassa del ministre Fernández Díaz. Així com seguir defensant la necessitat de que els catalans puguin decidir, de forma lliure, i en un referèndum, el seu futur.

Durant el míting (que podeu veure íntegrament en aquest vídeo) es va poder sentir també a Oriol Junqueras mitjançant enregistraments sonors.

• Míting "Va de Llibertat" a Cerdanyola del Vallès