Cerdanyola del Vallès

Esquerra obté més vots que mai en unes eleccions municipals a Cerdanyola

El creixement del 50% dels vots consolida una cinquena regidoria a l’Ajuntament i un segon vocal a la Junta de l’EMD de Bellaterra situant ERC com a destacat primer partit de l’oposició en tots els àmbits.

Esquerra va sumar 5.420 vots a les eleccions municipals de diumenge 26 de maig a Cerdanyola. Això suposa guanyar 1.648 suports i créixer un 43’7% respecte les darreres municipals i situa el grup municipal com a segona força al Ple de Cerdanyola amb cinc regidors/es encapçalat per Helena Solà, seguida d’Íñigo Enterria, Montse Nieto (independent), Albert Turon i Carme Pina.

A l’Entitat Municipal Descentralitzada de Bellaterra els resultats també van ser extraordinaris per a Esquerra que va passar de 124 a 269, un creixement del 127%. Bona part del mèrit el té la feina feta durant quatre anys a la Junta de l’EMD pel vocal ERC, Quim Oltra, així com l’equip que ha anat consolidant a Bellaterra. Mostra d’aquesta confiança són les 354 persones que el van triar per la presidència de l’EMD superant tota la resta de candidats excepte l’actual President.

La Secció Local d’ERC a Cerdanyola, l’equip de campanya i les persones que formàvem part de les candidatures volem expressar l’enorme gratitud que sentim per la confiança que signifiquen aquests resultats. Som conscients també de la responsabilitat que reposa en els càrrecs electes per intentar assolir els dos objectius proposats: aplicar les propostes del projecte de ciutat fins on sigui possible i treballar des de Cerdanyola per fer efectiva la República Catalana.

Cal fer especial esment totes les persones que, de forma voluntària, han dedicat hores i esforços en una immensa diversitat de tasques que han fet possible fer la campanya electoral acollint-nos estrictament a les limitacions pressupostàries previstes per la llei. Desenes de persones han estat preparant i fent actes, paradetes informatives, encartellant (i desencartellant), embustiant o exercint d’apoderats entre altres. També totes les persones que han assumit responsabilitats i prenent decisions encertades en aspectes clau com la confecció del programa, comunicació, gestió de recursos, planificació política i jurídica, i el mateix lideratge d’equips encapçalat per l’Helena Solà. Sense tot aquest treball en equip hauria estat impossible teixir el projecte, comunicar-lo i aconseguir tant bon resultat.

Els resultats d’Esquerra ens omplen de satisfacció ja que consoliden la feina feta i un camí de creixement que encara té molt potencial. També és cert que els resultats globals fan guanyador a Cerdanyola el PSC i, amb tota probabilitat, Carlos Cordón com a alcalde. Des d’ERC li desitgem sort i encerts en aquest nou mandat pel bé de Cerdanyola i la seva gent. Conscients de les diferències que separen els nostres partits en temes nacionals, el Grup Municipal d’ERC seguirà fent una oposició responsable i oberta a treballar els temes clau de ciutat on puguem arribar a acords. Allà on ens trobem amb diferències programàtiques, ideològiques o respecte de com cal garantir els drets i llibertats polítiques, mantindrem tota la contundència necessària sense perdre les formes i el respecte que caracteritzen la nostra lluita. Seguirem l’exemple de fermesa del President d’ERC Oriol Junqueras, i la resta de presos polítics, sense fer ni un pas enrere en la defensa de la independència i la construcció de la República des de totes les institucions possibles.

I finalment, cal insistir que el projecte d’Esquerra, tant a nivell local com a nivell nacional, té l’objectiu en un horitzó molt més enllà dels mandats polítics de quatre anys. Estem convençuts que Cerdanyola té un potencial enorme i ens comprometem a treballar-lo en benefici de la seva gent. Tant compromesos com ho estem amb els valors republicans de llibertat, igualtat i fraternitat que fonamenten la nostra voluntat d’independència i llibertat, personal i col·lectiva per als Països Catalans. Els propers quatre anys treballarem per ser dignes mereixedors de la vostra confiança i pel nostre projecte comú, que confiem sigui cada dia de més gent. Anem per feina!

Secció Local d’ERC Cerdanyola
Equip de campanya #26M