Cerdanyola del Vallès

ERC comença a negociar amb el govern municipal en base a les coincidències programàtiques

Esquerra ha demanat al PSC obrir un procés de negociació per poder executar les propostes del programa electoral durant els propers quatre anys. Properament demanarà també reunir-se amb la resta de grups municipals per explorar punts de coincidència en benefici de Cerdanyola.

El Grup Municipal d’ERC a Cerdanyola felicita Carlos Cordón per la seva investidura del passat 15 de juny i demana portar a la pràctica les bones intencions que va verbalitzar durant el seu discurs d’investidura. En aquest sentit lamenta que el mandat hagi començat amb decisions unilaterals sense tenir en compte la majoria del plenari i amb només el 30% dels vots. Cerdanyola necessita consensos per desencallar els principals problemes que pateix (neteja, manca d’inversions, residus...) així com treball en equip per impulsar els reptes que hem d’abordar per posar la ciutat al lloc que es mereix (UAB, Bellaterra, Centre Direccional...).

Esquerra emplaça el nou govern a obrir immediatament un procés de negociació per buscar els punts comuns als programes electorals dels dos partits així com les necessitats d’organització i finançament per poder abordar-los. La gent de Cerdanyola mereix que les bones voluntats expressades pels diferents partits durant la campanya es transformin en treball seriós i urgent que permeti començar accions immediates com un pla de xoc per millorar la neteja i manteniment de la via pública, la millora dels equipaments i serveis públics incloent els manteniment d’escoles públiques i edificis municipals.

Altres inversions i projectes hauran de ser incloses en un nou pressupost. En aquest sentit ERC espera que reculli inversions en instal·lacions esportives, parcs i jardins, polítiques d’habitatge, cultura i patrimoni, eixos comercials, energies renovables, etc. ERC espera començar a parlar de pressupost i ordenances fiscals per aportar les seves propostes i no haver d’aprovar els comptes entrat l’any següent o, pitjor encara, prorrogar de nou el pressupost actual.

Conscients que alguns dels reptes pendents no es podran resoldre immediatament, Esquerra ofereix el seu projecte i capacitat de treball per desencallar temes com el Centre Direccional, el nou contracte de recollida de residus, la millora del transport públic, o reconduir les relacions amb l’EMD de Bellaterra. Confiem en la responsabilitat de tots els grups municipals per elaborar conjuntament propostes amb clau local, viables, basades en el consens i amb perspectiva de ciutat més enllà dels cicles electorals.

En aquest sentit, el Grup Municipal d’ERC obrirà una roda de contactes amb la resta de partits per tal de donar a conèixer els objectius que es planteja per aquest mandat i buscar les coincidències que permetin avançar pels camins del consens i la cooperació.

Comença un període de quatre anys on ERC exercirà el rol de primer partit de l’oposició amb responsabilitat vers la gent de Cerdanyola i amb fidelitat al projecte presentat a les urnes sent absolutament contundents en la defensa dels valors republicans i la democràcia.

Anem per feina amb ma estesa, però també ferma.

Grup Municipal d’ERC Cerdanyola
Cerdanyola a 22 de juny de 2019