Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Manifest 11 de Setembre 2019

L'Onze de setembre de 1714 el cinquè Felip de Borbó va arrasar Barcelona després de més d'un any de setge. Tres-cents anys més de de prohibicions, d'expoli i de genocidi cultural no han pogut acabar amb una identitat que milions de persones sentim pròpia. La Diada de Catalunya no és una festa, per molt que alguns la vulguin folcloritzar. L'Onze de Setembre és un dia per honorar els que van donar la vida per llaurar un futur millor als que han de venir.

Mà estesa, mà ferma

Cerdanyola té nou govern, en minoria, que encara necessita consensos per desencallar els principals problemes que pateix la ciutat amb un treball seriós i urgent. Esperem un pla de xoc per millorar la neteja i manteniment de la via pública, i per la millora dels equipaments i serveis públics incloent els manteniment d’escoles públiques i edificis municipals. A ERC ja tenim la vista posada en un nou pressupost en el que considerem imprescindible que es facin inversions en instal·lacions esportives, parcs i jardins, polítiques d’habitatge, cultura i patrimoni, eixos comercials, energies renovables, etc.

Manifest per la retirada de la pancarta "Llibertat presos polítics"

Manifest unitari dels partits i entitats sobiranistes llegit a la concentració del dia 17/06/2019 a les 20:00h davant l'Ajuntament de Cerdanyola en protesta per la retirada del balcó del consistori de la pancarta amb el lema "Llibertat presos polítics": Avui el balcó de l’Ajuntament ja no té penjada la pancarta demanant la llibertat dels presos polítics. Des d’aquí volem fer arribar al nou alcalde, Carlos Cordón, i a tota la gent de Cerdanyola les següents reflexions: Cerdanyola té molts problemes i molt greus.

Discurs del ple d'investidura 16/06/2019

Bon dia, Fa un moment els regidors i regidores d’ERC hem promès obligats per llei, i per imperatiu legal, una constitució espanyola caduca. Una constitució d’un estat que té a l’Oriol Junqueras, a la Carme Forcadell, al Josep Rull, al Jordi Turull, al Raúl Romeva, a la Dolors Bassa, al Quim Forn, al Jordi Sánchez i al Jordi Cuixart a la presó sense haver estat condemnats. Un estat que té també a la Marta Rovira, la Clara Ponsatí, el Carles Puigdemont, la Meritxell Serret, el Toni Comín, el Lluís Puig i l’Anna Gabriel, a l’exili.

I s’acaba la campanya...

Diumenge 26 els i les veïnes de Bellaterra estem cridats a votar. Triarem qui liderarà la EMD en els propers 4 anys. Potser anirem a Sant Cugat, potser ens quedarem a Cerdanyola, potser seguirem aspirant a la independència. Sigui on sigui que acabem, aquells que assumim responsabilitats polítiques hem de treballar per millorar la vida dels i les veïnes de Bellaterra. Esquerra Republicana de Bellaterra ho  ha fet durant 4 anys.

Quim Oltra

I continua la campanya....

Queden pocs dies pel dia 26, quan decidirem a qui donem suport a l’EMD i l’Ajuntament. Les diferents forces polítiques premem per escampar el nostre missatge. Avui unes poques hem participat del debat de Bellaterra diari. No hi érem totes... Tots fem propostes de cara a futur i qui ostenta el govern presumeix dels èxits assolits. Bé, potser no, perquè no es pot presumir gaire. Es continuen prometent les mateixes coses que ara fa 4 anys (i algunes de fa 8).

Quim Oltra

Sí, estem d’eleccions. Ho estem tots.

Llegeixo la propaganda electoral de GxB a la seva revista mensual, el Tot Bellaterra. Sí, estem d’eleccions. Tots. Però hi ha coses que més enllà de les eleccions no són sostenibles i no puc evitar dir-hi la meva Per una Bellaterra amb Pilones. Pilones, denunciades pel reglament de GxB del 2014 per que el síndic de greuges diu que el reglament de GxB de 2011 no és correcte. I tornades a pujar en base al reglament del 2011 després d’anular el del 2014 (que era bo fins que l jutge diu que no).

Helena Solà

Una llista per anar per feina

Tan important és el projecte que volem per Cerdanyola com l’equip humà que ha de portar-lo a terme. El passat 27 de febrer l’assemblea d’ERC aprovava la llista amb la que ens presentem a les properes eleccions del 26 de maig. Es tracta d’ una llista “cremallera”, en la que s’ alterna homes i dones, anant més enllà de la relació 60/40 marcada per llei i amb una presència important de persones independents, 5 de les 10 primeres ho són, com a mostra d’obertura i transversalitat.

Albert Turon

Noves energies a Cerdanyola

Les ciutats estan canviant. Bé, potser la nostra no encara, però sigui quin sigui el nou govern municipal té per endavant reptes que haurà d’afrontar sí o sí. Els residus que generem a tones cada dia i no reciclem... La mobilitat impossible i caríssima en cotxe privat... La contaminació ambiental pel fum dels motors... El canvi clau vindrà de l’energia. El consum d’electricitat i de combustibles per als vehicles és absolutament irracional.