Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Quim Oltra

Què ens passa als partits polítics?

Dues prèvies: Per si algú encara no ho ha notat, estem en (pre)campanya. I aquest any serà divertida, perquè coincideixen (a banda d'un munt d'autonòmiques que no ens afecten de manera directa) les municipals i les europees. Yuhu. I ves que no ens caiguin unes estatals. Yuhu Yuhu. Anava a titular aquest escrit amb un títol pompós com: Què li cal a Bellaterra? Però a mesura que l'he anat escrivint i reescrivint i donant voltes a tot plegat he decidit canviar el títol.

Albert Turon

Il·lusió o realitat

La publicitat ho sap. La il·lusió serveix per vendre hipoteques, cotxes, viatges i polítics. És una força tant poderosa com la gana, el desig o la bogeria. Però què és la il·lusió? Les tres primeres accepcions del Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans parlen d’error dels sentits, d’engany d’aparença i d’esperança sense fonament real. No és fins la quarta que defineix com engrescament que s’experimenta amb l’esperança o la realització d’alguna cosa.

Cerdexit

Com el Brexit, la iniciativa d'annexió a Sant Cugat és la suma d'un malestar i d'uns desitjos. Alhora, és un bon reflex del caràcter dels i les habitants de Bellaterra: s'arremanguen i es posen a treballar per Bellaterra.   El malestar generalitzat de la població és evident des de fa anys. Les diferents forces polítiques no hem estat capaces de revertir-lo i algunes l'han esperonat. És el resultat de manca de capacitat, d'interès i de visió de futur.

Secció Local d'ERC a Cerdanyola

Unitat o uniformitat

Darrerament ens pregunten a Esquerra si aniríem a les eleccions municipals de l’any que ve en una llista unitària independentista. Entenem la bona voluntat que mou aquesta proposta i els dos arguments que es repeteixen amb diferencies de matís. Però comencem pel principi. El primer objectiu d’Esquerra és assolir la República. És l’objectiu fundacional del nostre partit, per això hi hem deixat la pell físicament, per això som un dels partits que té membres a presó i a l’exili, i per això fem costat a tothom que rema en aquesta direcció, siguin o no militants d’ERC.

Retrocedir per agafar embranzida

Davant la iniciativa de treure una publicació periòdica en paper per parlar de l'actualitat a Bellaterra, ens podríem preguntar moltes coses: Cal? Tanta actualitat hi ha a Bellaterra? Ja hi ha qui ho fa això, no? Ja s’ho han pensat bé? Tothom va al digital i ara tornen al paper?    No sé si cal, potser no hi ha tanta actualitat a Bellaterra. Però el mitjà és la notícia, i sempre és bo que hi hagi quantes més opinions millor sobre una realitat sempre complexa.

Grup Municipal

Un pla d'inversions necessari que arriba tard

El passat 30 de juny es va aprovar el Pla d’Inversions del 2018 que, ara, s’haurien d’executar a Cerdanyola. Un Pla que, si s’aplica correctament, pot comportar importants millores a la ciutat i apaivagar la manca d’inversions executades els darrers anys. Des d’un primer moment, ERC va anunciar que  donaria el seu suport a la proposta del govern, que en general consideràvem positiva, si s’acceptaven un seguit d’esmenes que crèiem imprescindibles, com: estendre a més barris les actuacions en la via pública (voreres, enllumenat, mobilitat, mobiliari urbà i arbrat); millor control del contracte de neteja viària i recollida de residus; ampliar servei de teleassistència; recuperació poder adquisitiu treballadors municipals; reforma nau de Mafinsa per a rocòdrom i espai per entitats; compra d’una nau per la brigada; recuperació del patrimoni arquitectònic.

Albert Turon

Seguim endavant, més que mai

La gent hem agafat les regnes del nostre destí i això ha somogut els vells fantasmes que pensàvem enterrats. Els representants polítics poden tornar a ser represaliats només per complir el seu mandat democràtic. Avui tenim el President Puigdemont detingut i el President d’ERC, Oriol Junqueras a presó, per no dir tots els presos i exiliats. I els que vindran... Però Catalunya ja no tornarà enrere.

Grup Municipal

Donar comptes, obligació del govern

Discutir un pressupost per al 2018 a l’abril ja demostra que no s’estan fent bé les coses. Segons la liquidació hi ha 22 milions d’€ que no s’han executat. Encara és més greu el que passa amb les inversions on només s’ha fet un 11% del previst. És més, s’han fet modificacions de crèdit 20 milions d’€, sense ser capaços d’executar ni el pressupost inicial. Això comporta demanar a la ciutadania un major esforç fiscal per desprès deixar un romanent enorme i una ciutat que ja està patint la manca d’inversions i manteniment.

Quina llàstima

El darrer episodi de ciutat que més crida l'atenció és la intoxicació de 5 infants i 1 monitora dimarts 30 de gener a les piscines de Can Xarau a causa d'una avaria al sistema dosificador de clor. No és el primer cop que es produeixen problemes d'aquest tipus i ens indiquen que alguna cosa no va com hauria d'anar. Si es vol, és una expressió més d'allò que està succeint al PEM Guiera o del trist abandonament d'una important inversió com és la de les pistes de Tennis del carrer Riu Sec.