Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Manifest 11 de setembre de 2020 - Cerdanyola

Tornarem a vèncer! Avui no és dia de celebració sinó de record per honorar totes aquelles persones, moltes d'elles anònimes, que han donat tot el que tenien per donar un futur millor a la societat que estimen i per agraïr-los que ens han posat a les portes d'un futur millor. Des dels homes i les dones que lluitaven als bastions de Barcelona, passant per anys foscos de resistència cultural, guerra civil i la negra postguerra fins als que defensàveu la democràcia amb els vostres cossos l'ú d'octubre d'ara fa tres anys.

Montse Nieto

Un nou curs

Per a moltes persones el veritable inici de l’any és ara. Comença el setembre i la productivitat augmenta, nous projectes professionals, nous reptes per la ciutat i un nou curs acadèmic, progrés, canvis, tot plegat una agenda carregada de noves oportunitats. Passa què una de les grans afectacions de la situació pandèmica que estem vivint és la incertesa i amb dubtes i inseguretat és ben difícil abordar nous reptes amb la il·lusió i l’empenta que caldria.

Quim Oltra

“10 anys d’EMD…”

Se’m fa difícil escriure unes poques línies sobre l’aniversari de la nostra EMD que m’ha demanat Bellaterra Diari. Difícil per què dubto si tinc prou perspectiva alhora que si la meva visió és massa esbiaixada pel fet de ser oposició. Veure’m si me’n surto… Comencem amb la perspectiva: L’existència d’una EMD a Bellaterra és sens dubte una cosa bona. Dona resposta a una reclamació de singularitat pròpia que ha tingut Bellaterra des de molt abans de l’existència de l’EMD, la institucionalitza en base al principi de subsidiarietat.

Carril bici a Francesc Layret

La mesura de mobilitat més necessària, ràpida d’aplicar i barata a Cerdanyola és un carril bici entre l’Ajuntament i la biblioteca. Cal facilitar anar en bici a l’estació de RENFE de l’Av. Catalunya i amb aquesta connexió s’hi podria arribar en menys de cinc minuts des de quasi tota la ciutat. La zona de vianants del carrer Sant Ramon ha afavorit molt l’ús de la bicicleta i enllaça amb els carrils bici cap a Banús i cap a Sant Cugat.

Helena Solà

Després de les mascaretes haurem d’agafar les caputxes?

Està clar que la COVID19 ha provocat un gran impacte en diversos àmbits com la salut, l’economia o el medi ambient, però també ha provocat un fort impacte psico-social. Des de la Psicologia Social Crítica i més concretament, en David Pere Martínez Oró, doctor en Psicologia Social, fa una previsió distòpica sobre com serà la nostra societat post-pandèmia. Aquesta visió fonamentada en la Doctrina del shock de la Naomi Klein, preveu que lluny de millorar com a societat, la pandèmia provocarà una resignificació de l’ordre social, en la que anem cap a una societat més autoritària on perdrem drets individuals i col·lectius.

Grup Municipal

Retorn al passat

L’actual partit del govern es va presentar a les eleccions amb un candidat d’aparador i un programa pobre, però hem de reconèixer que no van enganyar ningú amb el lema de campanya «Recuperem Cerdanyola». Efectivament durant aquest any hem pogut veure com es recuperaven tot tipus de dinàmiques pròpies de les antigues majories del PSC. Només arribar van recuperar el glifosat tot menyspreant el mandat democràtic del ple, atenció, que ells mateixos havien votat a favor.

Montse Nieto

Nova normalitat

Avui és el 56è dia de confinament, probablement la situació més increïble que hem viscut. El què al principi semblava una aturada ha anat canviant fins a convertir-se en un ritme, gairebé podríem dir frenètic. A nivell emocional, vull dir, són molts dies convivint amb la por al contagi, a les complicacions, amb la tristíssima pèrdua d’éssers estimats, amb la buidor de la soledat, de no poder acompanyar, de què no ens acompanyin, la felicitat d’estar sans, de què els pares estiguin sans, de què els fills estiguin sans, de l’amor, de compartir taula diària amb els de casa, amb el plaer de cuinar pels altres, dels riures, de l’alegria de la música, de les llistes compartides amb els amics, dels vídeos felicitant als què han fet anys, els jocs de taula, de les xarxes, d’assolir els reptes que s’han fet virals, de l’aspiració acomplida de teletreballar, de les tutories i les classes virtuals.

Grup Municipal

La COVID-19 ara i demà

La situació actual exigeix lideratge i determinació en la presa de decisions que han de ser ràpides i eficaces. Cal afrontar dos reptes: la immediatesa de la crisi sanitària i la crisi econòmica derivada que ja ha començat. Defensem millorar i ampliar les mesures actuals de prevenció i lluita contra el virus. Les economies familiars comencen a estar devastades, el comerç i autònoms necessiten tot el suport institucional.

Albert Turon

Arriba el cotxe elèctric... compartit!

Albert Turon

La nostra generació ha estat la primera de la humanitat que ha associat de forma natural la idea de llibertat amb tenir cotxe o moto propis. La publicitat ens han promès gaudir d’uns paisatges, uns amors i unes emocions que l’experiència s’entesta a desmentir cada dia als embussos, als semàfors i als nostres pulmons. És un error evident, però tot i així no podem viure sense el nostre cotxe.