Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Albert Turon

Arriba el cotxe elèctric... compartit!

Albert Turon

La nostra generació ha estat la primera de la humanitat que ha associat de forma natural la idea de llibertat amb tenir cotxe o moto propis. La publicitat ens han promès gaudir d’uns paisatges, uns amors i unes emocions que l’experiència s’entesta a desmentir cada dia als embussos, als semàfors i als nostres pulmons. És un error evident, però tot i així no podem viure sense el nostre cotxe.

Grup Municipal

Pressupostos esperpèntics

Presumir de fer les coses bé té un problema: que primer cal fer les coses bé. Després d’un ple esperpèntic, vulnerant greument drets de treballadores i de regidors, el govern del PSC va haver de tornar a sotmetre a votació el pressupost.  Esperàvem trobar pistes sobre la política en relació als serveis públics. Quina serà la forma definitiva de gestió del PEM Guiera o de les Escoles Bressol? No hi ha una partida important destinada a la creació d’habitatge públic.

Helena Solà

Jo si que vull pagar el tribut metropolità.

Jo no sóc usuària de les escoles bressol, ni de les residències per a la gent gran. Tampoc sóc usuària de l’escola de música i pràcticament no utilitzo el transport públic. Hi ha molts serveis públics dels que no en sóc usuària però això no fa que no els vulgui pagar. Al contrari. Amb els nostres impostos paguem la sanitat, l’educació, la baixa mèdica,... i paguem tots aquests serveis en siguem usuaris o no.

Montse Nieto

El corró

Vet aquí que una vegada, Cerdanyola va ser recuperada pels seus governants, homes d’ordre què, després d’uns anys, tornaren a la vila amb la intenció de restablir la pau, la convivència i el benestar que els seus habitants mereixien. En arribar van trobar les arques ben plenes. Les dures imposicions del regne i la inacció dels seus predecessors van fer que els diners no manquessin i els carrers van començar a omplir-se d’obra i d’obrers.

Albert Turon

Al feixisme no se’l convenç, se’l combat.

Una minoria intolerant ha perdut la vergonya i voldria que tothom perdéssim la dignitat, torna el feixisme. Ara bé, un titular tant altisonant, provocatiu, fins i tot bel·licós que ens empeny a passar a l’acció, en boca dels demòcrates, no vol dir rebaixar-se a les baralles estúpides de bar. El combat que hem de tornar a guanyar és el de les idees i dels drets. Evidentment ens hem de protegir dels escamots feixistes armats com els d’Artós i dels incontrolats portats sovint per la força de l’alcohol.

Helena Solà

L’Espanya que ens avergonyeix

Fa tres setmanes coneixíem la sentència del tribunal suprem que condemnava a un total de 100 anys de presó a 9 membres del govern de Catalunya i a dos representants d’entitats pel referèndum de l’1O. Una sentència injusta i escandalosa que vulnera drets fonamentals i que hauria de ser una vergonya per qualsevol democràcia i que és la vergonya d’Europa. Aquesta sentència, com les càrregues de l’1O contra persones que cívicament i pacífica votaven, han fet més independentistes que els propis partits independentistes.

Montse Nieto

100 dies i jo pensava...

És tradicional fer una avaluació dels 100 primers dies després d’un canvi, especialment si el canvi és polític i és un costum ben curiós tenint en compte el poc mètode d’anàlisi que s’aplica a les polítiques públiques. Més que una avaluació el què es fa és propaganda, tafaneig o crítica, en funció del lloc que s’ocupa, com a observadors o com actors. Poca cosa més. Posar-s’hi en política venint del sector públic és fer un màster de perseverància, treball i frustració.

Manifest 11 de Setembre 2019

L'Onze de setembre de 1714 el cinquè Felip de Borbó va arrasar Barcelona després de més d'un any de setge. Tres-cents anys més de de prohibicions, d'expoli i de genocidi cultural no han pogut acabar amb una identitat que milions de persones sentim pròpia. La Diada de Catalunya no és una festa, per molt que alguns la vulguin folcloritzar. L'Onze de Setembre és un dia per honorar els que van donar la vida per llaurar un futur millor als que han de venir.

La política de Schrödinger

El millor resultat de la història d’ERC a les municipals és un èxit però també una decepció ja que no ens permet entrar al govern. Un govern que té la bona notícia que ha baixat el deute però que té milions d’inversions endarrerides que llastren la nostra ciutat. Com a partit som independentistes però alguns s’entesten a convèncer-nos que en realitat som unionistes. Cosa semblant passa als que demanen unitat i generen partits que divideixen el vot.