Cerdanyola del Vallès

Carme Pina

Fem pinya

Carme Pina

Malauradament hem de continuar parlant de la Covid-19. A qui de nosaltres no ens ha tocat de prop: un familiar, els pares d´un amic, una veïna del barri... A més de les pèrdues humanes, veiem dins la nostra ciutat la pèrdua de comerços. A tots els barris s´estan tancant locals comercials, heu observat quants comerços han baixat la persiana al vostre barri? Ben aviat arribarà la campanya de Nadal i a les nostres mans estarà que aquest fenomen s´aturi, cal donar una oportunitat al nostre comerç local, potenciant-lo al màxim.

Grup Municipal

Cal que l'ajuntament actuï urgentment davant la crisi econòmica

Plou sobre mullat, el nou rebrot de la COVID-19 torna a agreujar la crisi sanitària, social i econòmica quan encara no ens n'havíem sortit. El maig entitats i partits polítics vam treballar per consensuar 109 mesures per fer front a la crisi. Però han passat 5 mesos i el PSC ni ha convocat la taula per a fer el seguiment, ni ha implementat cap eina per avaluar el seu compliment. El que sí hem pogut comprovar és que els ajuts aprovats arriben tard i no són suficients per donar respostes a la nova situació.

Íñigo Enterria

L'estat de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

En els darrers anys, i el 2020 no en serà l'excepció, l'execució dels pressupostos municipals està molt lluny d'allò desitjable. M'intento explicar: s'aproven uns pressupostos expansius, amb una recaptació prevista per a fer molta despesa i unes inversions milionàries, però després la ciutadania complim amb els nostres deures (paguem els tributs) i l'administració no compleix amb les seves previsions (destinar als serveis públics els diners recaptats).

Albert Turon i Vilaseca

Cerdanyola atrapada en el temps

L’últim carril bici es va fer l’any 2012, per anar a Sant Cugat. Encara no es pot anar en bicicleta a la UAB amb seguretat. Menys encara a Bellaterra. Connectar el centre amb la RENFE per Francesc Layret? Una il·lusió. Fer pàrquings de bici segurs? Un somni. Ampliar els Bicibox? Parleu amb l’AMB que... Ni una de les teulades dels edificis públics de Cerdanyola tenen instal·lacions energia solar fotovoltaica.

Helena Solà

Tornarem a vèncer (I com ho farem)

Helena Solà

L’1 d’octubre ha esdevingut tot un símbol del moviment independentista, però l’1O ha estat molt més que això. Ha estat una gran lliçó de la que hem après dels encerts i dels errors i això ens ha permès a ERC traçar la ponència estratègica que la Marta Rovira i l’Oriol Junqueras recullen al seu llibre Tornarem a vèncer (I com ho farem). Dos pilars fonamentals que van fer possible l’èxit de l’1O van ser la unitat estratègica i la resposta de la ciutadania.

Manifest 11 de setembre de 2020 - Cerdanyola

Tornarem a vèncer! Avui no és dia de celebració sinó de record per honorar totes aquelles persones, moltes d'elles anònimes, que han donat tot el que tenien per donar un futur millor a la societat que estimen i per agraïr-los que ens han posat a les portes d'un futur millor. Des dels homes i les dones que lluitaven als bastions de Barcelona, passant per anys foscos de resistència cultural, guerra civil i la negra postguerra fins als que defensàveu la democràcia amb els vostres cossos l'ú d'octubre d'ara fa tres anys.

Montse Nieto

Un nou curs

Per a moltes persones el veritable inici de l’any és ara. Comença el setembre i la productivitat augmenta, nous projectes professionals, nous reptes per la ciutat i un nou curs acadèmic, progrés, canvis, tot plegat una agenda carregada de noves oportunitats. Passa què una de les grans afectacions de la situació pandèmica que estem vivint és la incertesa i amb dubtes i inseguretat és ben difícil abordar nous reptes amb la il·lusió i l’empenta que caldria.

Quim Oltra

“10 anys d’EMD…”

Se’m fa difícil escriure unes poques línies sobre l’aniversari de la nostra EMD que m’ha demanat Bellaterra Diari. Difícil per què dubto si tinc prou perspectiva alhora que si la meva visió és massa esbiaixada pel fet de ser oposició. Veure’m si me’n surto… Comencem amb la perspectiva: L’existència d’una EMD a Bellaterra és sens dubte una cosa bona. Dona resposta a una reclamació de singularitat pròpia que ha tingut Bellaterra des de molt abans de l’existència de l’EMD, la institucionalitza en base al principi de subsidiarietat.

Albert Turon

Carril bici a Francesc Layret

La mesura de mobilitat més necessària, ràpida d’aplicar i barata a Cerdanyola és un carril bici entre l’Ajuntament i la biblioteca. Cal facilitar anar en bici a l’estació de RENFE de l’Av. Catalunya i amb aquesta connexió s’hi podria arribar en menys de cinc minuts des de quasi tota la ciutat. La zona de vianants del carrer Sant Ramon ha afavorit molt l’ús de la bicicleta i enllaça amb els carrils bici cap a Banús i cap a Sant Cugat.