Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Estem en un atzucac

La política és l’art de fer possible l’impossible. No se quina ment preclara va encunyar aquesta frase, però la trobo brillant. No obstant, pel mateix motiu no puc negar que la política també pot ser l’art de fer impossible allò possible. Hi ha moltes maneres de fer política, moltes. Dins del marc de la legalitat i la ètica, totes són legítimes, potser no totes correctes, o efectives, però legítimes.

Albert Turon

Un enorme camí per recórrer

Dels meus avis en recordo poques coses. A més estic segur que estan distorsionades com ara uns horts que mitifico i una guerra civil que no em van explicar. En tot cas tinc clar que eren fills d'un mon pagès que aterrava als pobles industrials de fa cent anys. És una foto borrosa en blanc i negre amb els vestits de diumenge. Molts que encara ara arrosseguen mites d'aquell passat que ens entorpeixen el camí més que no ens ajuden.

Grup Municipal d'ERC a Cerdanyola

Serem el que vulguem ser, ens ho hem guanyat

Catalunya ha dit de forma clara, contundent i pacífica què vol. Mereix i s’ha guanyat la pròpia sobirania. Tornem a oferir diàleg sense més condicions que el respecte a la voluntat popular i a les llibertats fonamentals. Intentin manipular aquests fets, però no infravalorin la intel·ligència de la gent com alguns ens tenen acostumats. La història és coneguda, des de la recollida de firmes contra l’Estatut, passant pel “cepillo” infame del Guerra, fins a dinamitar un estatut aprovat pel Parlament, el Congrés i aprovat.

Quim Oltra

Poc espai, per uns quants temes i molts matisos...

Les pilones segueixen donant problemes, no per que la EMd no en tingui la competència sinó per què l’actual govern s’ha caracteritzat per la política de fets consumats, i clar, per sort el nostre sistema garantista permet que els ciutadans/es i institucions reclamem allò que no ens sembla bé. Potser negociant ens estalviaríem diners i temps i solucionaríem problemes, no? Ja tenim acord parlamentari pel centre mèdic!! Fals.

El valor de la ciutat

El cert és que la fragmentació política del plenari podria haver estat una oportunitat per incorporar més sensibilitats i limitar el poder del govern de torn. Aquestes virtuts no s'han manifestat. El que estem patint és un desordre que abona el segrest de solucions i la justificació de la ineficiència. Una ciutat bruta, amb mancances greus a l'espai urbà i que perd prestigi. Una Cerdanyola que no ha sabut generar eixos comercials dinàmics, que ha descuidat els polígons industrials i que no ha prestat atenció al seu model econòmic.

Participació real

Tots els partits diuen que volen una major participació ciutadana. Tots prometen major transparència i informació, d’una banda, i escoltar i atendre les inquietuds presentades de l’altra. Però Cerdanyola ha descobert amb una enorme decepció que la «nova política» manté les velles formes i no aplica solucions efectives. Sense anar més lluny, al darrer Consell de Comunicació no es va poder celebrar per falta de quòrum i el regidor Jaumandreu admetia textualment «els consells no funcionen».

Grup Municipal d'ERC a Cerdanyola

Pota sense ferradura fa mal i no dura

Els grans canvis sempre són difícils i si no són difícils és que no són grans canvis. Ser fidels al que els ciutadans ens van encarregar a les eleccions municipals no deixarà de ser la nostra prioritat i això passa per acabar amb maneres de governar amb les que els cerdanyolencs han desconnectat fa molts anys. Que tot segueixi igual o pitjor però que els qui governin siguin uns altres no és consol per a ningú amb dos dits de front.

De l’ara i del després

L’actualitat a Bellaterra és més candent del que els tranquils carrers podrien fer pensar; les entitats es mouen i s’organitzen més enllà del que el calendari de festivitats reglades obliga. I això està bé. En els propers mesos es posarà a valoració de veïns i veïnes la proposta de nou conveni que s’està treballant a instàncies del Parlament de Catalunya. Una proposta a moltes mans entre representats de la EMD i del govern de Cerdanyola i que permetrà una millora molt significativa de les competències i el finançament de la EMD.

Grup Municipal d'ERC a Cerdanyola

Espai públic: repte i oportunitat

Cerdanyola és una ciutat amb assignatures pendents. Algunes són pendents de fa molt de temps i d'altres van sorgint. I cal anar-les encarant i superant per fer de la nostra una ciutat millor per viure-hi. Una d'aquestes assignatures pendents és l'espai públic. I és una de les més importants a afrontar, perquè al final l'espai públic és quelcom que afecta el dia a dia de la ciutadania i a la qualitat de vida de la nostra ciutat.