Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

I s’acaba la campanya...

Diumenge 26 els i les veïnes de Bellaterra estem cridats a votar. Triarem qui liderarà la EMD en els propers 4 anys. Potser anirem a Sant Cugat, potser ens quedarem a Cerdanyola, potser seguirem aspirant a la independència. Sigui on sigui que acabem, aquells que assumim responsabilitats polítiques hem de treballar per millorar la vida dels i les veïnes de Bellaterra. Esquerra Republicana de Bellaterra ho  ha fet durant 4 anys.

Quim Oltra

I continua la campanya....

Queden pocs dies pel dia 26, quan decidirem a qui donem suport a l’EMD i l’Ajuntament. Les diferents forces polítiques premem per escampar el nostre missatge. Avui unes poques hem participat del debat de Bellaterra diari. No hi érem totes... Tots fem propostes de cara a futur i qui ostenta el govern presumeix dels èxits assolits. Bé, potser no, perquè no es pot presumir gaire. Es continuen prometent les mateixes coses que ara fa 4 anys (i algunes de fa 8).

Quim Oltra

Sí, estem d’eleccions. Ho estem tots.

Llegeixo la propaganda electoral de GxB a la seva revista mensual, el Tot Bellaterra. Sí, estem d’eleccions. Tots. Però hi ha coses que més enllà de les eleccions no són sostenibles i no puc evitar dir-hi la meva Per una Bellaterra amb Pilones. Pilones, denunciades pel reglament de GxB del 2014 per que el síndic de greuges diu que el reglament de GxB de 2011 no és correcte. I tornades a pujar en base al reglament del 2011 després d’anular el del 2014 (que era bo fins que l jutge diu que no).

Helena Solà

Una llista per anar per feina

Tan important és el projecte que volem per Cerdanyola com l’equip humà que ha de portar-lo a terme. El passat 27 de febrer l’assemblea d’ERC aprovava la llista amb la que ens presentem a les properes eleccions del 26 de maig. Es tracta d’ una llista “cremallera”, en la que s’ alterna homes i dones, anant més enllà de la relació 60/40 marcada per llei i amb una presència important de persones independents, 5 de les 10 primeres ho són, com a mostra d’obertura i transversalitat.

Albert Turon

Noves energies a Cerdanyola

Les ciutats estan canviant. Bé, potser la nostra no encara, però sigui quin sigui el nou govern municipal té per endavant reptes que haurà d’afrontar sí o sí. Els residus que generem a tones cada dia i no reciclem... La mobilitat impossible i caríssima en cotxe privat... La contaminació ambiental pel fum dels motors... El canvi clau vindrà de l’energia. El consum d’electricitat i de combustibles per als vehicles és absolutament irracional.

Grup Municipal

Volem una ciutat més neta, cal un ajuntament ben gestionat

El govern vol augmentar el contracte de neteja quasi un milió d'euros anual més a una filial de Ferrovial. Tot sense que durant el 2018 es controlés que els més de 7 milions anuals que costa el contracte actual es paguessin sobre serveis efectivament prestats. Fa tres mesos que hem demanat informació de tot plegat i no tenim resposta. Urgeix millorar la neteja a Cerdanyola però no regalant diners sense control.

Quim Oltra

Què ens passa als partits polítics?

Dues prèvies: Per si algú encara no ho ha notat, estem en (pre)campanya. I aquest any serà divertida, perquè coincideixen (a banda d'un munt d'autonòmiques que no ens afecten de manera directa) les municipals i les europees. Yuhu. I ves que no ens caiguin unes estatals. Yuhu Yuhu. Anava a titular aquest escrit amb un títol pompós com: Què li cal a Bellaterra? Però a mesura que l'he anat escrivint i reescrivint i donant voltes a tot plegat he decidit canviar el títol.

Albert Turon

Il·lusió o realitat

La publicitat ho sap. La il·lusió serveix per vendre hipoteques, cotxes, viatges i polítics. És una força tant poderosa com la gana, el desig o la bogeria. Però què és la il·lusió? Les tres primeres accepcions del Diccionari de l’Institut d’Estudis Catalans parlen d’error dels sentits, d’engany d’aparença i d’esperança sense fonament real. No és fins la quarta que defineix com engrescament que s’experimenta amb l’esperança o la realització d’alguna cosa.

Cerdexit

Com el Brexit, la iniciativa d'annexió a Sant Cugat és la suma d'un malestar i d'uns desitjos. Alhora, és un bon reflex del caràcter dels i les habitants de Bellaterra: s'arremanguen i es posen a treballar per Bellaterra.   El malestar generalitzat de la població és evident des de fa anys. Les diferents forces polítiques no hem estat capaces de revertir-lo i algunes l'han esperonat. És el resultat de manca de capacitat, d'interès i de visió de futur.