Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Carril bici a Francesc Layret

La mesura de mobilitat més necessària, ràpida d’aplicar i barata a Cerdanyola és un carril bici entre l’Ajuntament i la biblioteca. Cal facilitar anar en bici a l’estació de RENFE de l’Av. Catalunya i amb aquesta connexió s’hi podria arribar en menys de cinc minuts des de quasi tota la ciutat. La zona de vianants del carrer Sant Ramon ha afavorit molt l’ús de la bicicleta i enllaça amb els carrils bici cap a Banús i cap a Sant Cugat.

Helena Solà

Després de les mascaretes haurem d’agafar les caputxes?

Està clar que la COVID19 ha provocat un gran impacte en diversos àmbits com la salut, l’economia o el medi ambient, però també ha provocat un fort impacte psico-social. Des de la Psicologia Social Crítica i més concretament, en David Pere Martínez Oró, doctor en Psicologia Social, fa una previsió distòpica sobre com serà la nostra societat post-pandèmia. Aquesta visió fonamentada en la Doctrina del shock de la Naomi Klein, preveu que lluny de millorar com a societat, la pandèmia provocarà una resignificació de l’ordre social, en la que anem cap a una societat més autoritària on perdrem drets individuals i col·lectius.

Retorn al passat

L’actual partit del govern es va presentar a les eleccions amb un candidat d’aparador i un programa pobre, però hem de reconèixer que no van enganyar ningú amb el lema de campanya «Recuperem Cerdanyola». Efectivament durant aquest any hem pogut veure com es recuperaven tot tipus de dinàmiques pròpies de les antigues majories del PSC. Només arribar van recuperar el glifosat tot menyspreant el mandat democràtic del ple, atenció, que ells mateixos havien votat a favor.

Montse Nieto

Nova normalitat

Avui és el 56è dia de confinament, probablement la situació més increïble que hem viscut. El què al principi semblava una aturada ha anat canviant fins a convertir-se en un ritme, gairebé podríem dir frenètic. A nivell emocional, vull dir, són molts dies convivint amb la por al contagi, a les complicacions, amb la tristíssima pèrdua d’éssers estimats, amb la buidor de la soledat, de no poder acompanyar, de què no ens acompanyin, la felicitat d’estar sans, de què els pares estiguin sans, de què els fills estiguin sans, de l’amor, de compartir taula diària amb els de casa, amb el plaer de cuinar pels altres, dels riures, de l’alegria de la música, de les llistes compartides amb els amics, dels vídeos felicitant als què han fet anys, els jocs de taula, de les xarxes, d’assolir els reptes que s’han fet virals, de l’aspiració acomplida de teletreballar, de les tutories i les classes virtuals.

La COVID-19 ara i demà

La situació actual exigeix lideratge i determinació en la presa de decisions que han de ser ràpides i eficaces. Cal afrontar dos reptes: la immediatesa de la crisi sanitària i la crisi econòmica derivada que ja ha començat. Defensem millorar i ampliar les mesures actuals de prevenció i lluita contra el virus. Les economies familiars comencen a estar devastades, el comerç i autònoms necessiten tot el suport institucional.

Albert Turon

Arriba el cotxe elèctric... compartit!

Albert Turon

La nostra generació ha estat la primera de la humanitat que ha associat de forma natural la idea de llibertat amb tenir cotxe o moto propis. La publicitat ens han promès gaudir d’uns paisatges, uns amors i unes emocions que l’experiència s’entesta a desmentir cada dia als embussos, als semàfors i als nostres pulmons. És un error evident, però tot i així no podem viure sense el nostre cotxe.

Pressupostos esperpèntics

Presumir de fer les coses bé té un problema: que primer cal fer les coses bé. Després d’un ple esperpèntic, vulnerant greument drets de treballadores i de regidors, el govern del PSC va haver de tornar a sotmetre a votació el pressupost.  Esperàvem trobar pistes sobre la política en relació als serveis públics. Quina serà la forma definitiva de gestió del PEM Guiera o de les Escoles Bressol? No hi ha una partida important destinada a la creació d’habitatge públic.

Helena Solà

Jo si que vull pagar el tribut metropolità.

Jo no sóc usuària de les escoles bressol, ni de les residències per a la gent gran. Tampoc sóc usuària de l’escola de música i pràcticament no utilitzo el transport públic. Hi ha molts serveis públics dels que no en sóc usuària però això no fa que no els vulgui pagar. Al contrari. Amb els nostres impostos paguem la sanitat, l’educació, la baixa mèdica,... i paguem tots aquests serveis en siguem usuaris o no.

Montse Nieto

El corró

Vet aquí que una vegada, Cerdanyola va ser recuperada pels seus governants, homes d’ordre què, després d’uns anys, tornaren a la vila amb la intenció de restablir la pau, la convivència i el benestar que els seus habitants mereixien. En arribar van trobar les arques ben plenes. Les dures imposicions del regne i la inacció dels seus predecessors van fer que els diners no manquessin i els carrers van començar a omplir-se d’obra i d’obrers.