Cerdanyola del Vallès

Totes les opinions

Llàstima, Cerdanyola no és Pontevedra

Albert Turon i Vilaseca

Un veí de Pontevedra li va preguntar al seu alcalde per què no podia aparcar el cotxe al seu carrer. Li va respondre amb una altra pregunta: «Si vostè es compra una vaca, també em demanarà un tros de carrer per posar-la?». Pontevedra és ara una ciutat el doble de gran que Cerdanyola on els cotxes aparquen a les afores i la circulació està restringida a 30km/h. Van començar fa 20 anys i ara són un exemple a seguir.

#14F

Des d’ERC fem una lectura àmplia dels resultats de les eleccions d’aquest diumenge: hem guanyat els independentistes i hem guanyat les esquerres. L’independentisme, amb ERC al capdavant, ha aconseguir 74 diputats, la qual cosa suposa el 54’8% del parlament, front els partits unionistes que només sumen 53 diputats, essent el 39%. Els Comuns, amb 8 diputats i el 5’9% dels vots, no s’acaben de definir en aquest nou escenari polític que exigeix avançar sense apriorismes cap a un país diferent.

Montse Nieto

La Cerdanyola que no serà

Ja tenim el pressupost del 2021 aprovat inicialment. La hisenda pública és un tema pesat i avorrit ja d’entrada però les coses com són, programar en què gastarem els diners i controlar que no en gastem més ni menys és un exercici de responsabilitat per a tothom. Aquest any, per exemple, qui ens ho havia de dir, les planificacions s’han vist alterades i les prioritats han hagut de canviar i alguns diners no s’han pogut gastar per increïble que sembli tot i la necessitat urgent d’ajudar a famílies i petites empreses, doncs bé, al nostre ajuntament hi ha uns mínims que tot i ser necessaris no s’han pogut realitzat i s’han produït el què s’anomena romanents.

Carme Pina

Fem pinya

Carme Pina

Malauradament hem de continuar parlant de la Covid-19. A qui de nosaltres no ens ha tocat de prop: un familiar, els pares d´un amic, una veïna del barri... A més de les pèrdues humanes, veiem dins la nostra ciutat la pèrdua de comerços. A tots els barris s´estan tancant locals comercials, heu observat quants comerços han baixat la persiana al vostre barri? Ben aviat arribarà la campanya de Nadal i a les nostres mans estarà que aquest fenomen s´aturi, cal donar una oportunitat al nostre comerç local, potenciant-lo al màxim.

Grup Municipal

Cal que l'ajuntament actuï urgentment davant la crisi econòmica

Plou sobre mullat, el nou rebrot de la COVID-19 torna a agreujar la crisi sanitària, social i econòmica quan encara no ens n'havíem sortit. El maig entitats i partits polítics vam treballar per consensuar 109 mesures per fer front a la crisi. Però han passat 5 mesos i el PSC ni ha convocat la taula per a fer el seguiment, ni ha implementat cap eina per avaluar el seu compliment. El que sí hem pogut comprovar és que els ajuts aprovats arriben tard i no són suficients per donar respostes a la nova situació.

Íñigo Enterria

L'estat de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès.

En els darrers anys, i el 2020 no en serà l'excepció, l'execució dels pressupostos municipals està molt lluny d'allò desitjable. M'intento explicar: s'aproven uns pressupostos expansius, amb una recaptació prevista per a fer molta despesa i unes inversions milionàries, però després la ciutadania complim amb els nostres deures (paguem els tributs) i l'administració no compleix amb les seves previsions (destinar als serveis públics els diners recaptats).

Albert Turon i Vilaseca

Cerdanyola atrapada en el temps

L’últim carril bici es va fer l’any 2012, per anar a Sant Cugat. Encara no es pot anar en bicicleta a la UAB amb seguretat. Menys encara a Bellaterra. Connectar el centre amb la RENFE per Francesc Layret? Una il·lusió. Fer pàrquings de bici segurs? Un somni. Ampliar els Bicibox? Parleu amb l’AMB que... Ni una de les teulades dels edificis públics de Cerdanyola tenen instal·lacions energia solar fotovoltaica.

Helena Solà

Tornarem a vèncer (I com ho farem)

Helena Solà

L’1 d’octubre ha esdevingut tot un símbol del moviment independentista, però l’1O ha estat molt més que això. Ha estat una gran lliçó de la que hem après dels encerts i dels errors i això ens ha permès a ERC traçar la ponència estratègica que la Marta Rovira i l’Oriol Junqueras recullen al seu llibre Tornarem a vèncer (I com ho farem). Dos pilars fonamentals que van fer possible l’èxit de l’1O van ser la unitat estratègica i la resposta de la ciutadania.

Manifest 11 de setembre de 2020 - Cerdanyola

Tornarem a vèncer! Avui no és dia de celebració sinó de record per honorar totes aquelles persones, moltes d'elles anònimes, que han donat tot el que tenien per donar un futur millor a la societat que estimen i per agraïr-los que ens han posat a les portes d'un futur millor. Des dels homes i les dones que lluitaven als bastions de Barcelona, passant per anys foscos de resistència cultural, guerra civil i la negra postguerra fins als que defensàveu la democràcia amb els vostres cossos l'ú d'octubre d'ara fa tres anys.