ERC Cervelló

Aquest cap de setmana s’ha celebrat la consulta per decidir el futur del projecte de la nova pedrera a Cervelló. Els resultats han estat aclaparadors en favor de l’opció del No, que ha aconseguit 1037 vots, un 85% sobre el total, mentre que les opcions del Sí i M’abstinc han estat molt inferiors i s’han quedat en un 14% i 1% respectivament. La participació ha estat del 1225 vots, un 16% del cens.

consulta, pedrera, cervelló
Esquerra Republicana de Cervelló celebrem amb gran alegria la decisió que aquest cap de setmana ha pres el poble, i és que en paraules del regidor i portaveu del grup municipal Josep Ramon Mut: “des d’un principi ens hem mostrat en contra del projecte, per les seves conseqüències nefastes pel medi ambient i a la salut dels veïns i veïnes. Que ara haguem pogut aturar el projecte del PSC que comptava amb el suport de CiU és una gran victòria per Cervelló”.

El regidor Albert Racaj ha explicat que els resultats donen la raó a la posició d’Esquerra Republicana, que va votar en contra a la celebració de la consulta: “com ja vam explicar, la protecció al medi ambient és un punt que tots els partits portàvem al programa electoral i per tant fer una consulta sobre un tema que tanta gent té clar era malbaratar els recursos”. I apunta que “hagués estat més intel·ligent destinar els 4.097 € que ha costat la consulta a preguntar sobre temes polèmics com la requalificació urbanística de la Bòbila, que preveu la construcció de 370 habitatges nous a l’entrada del poble”.

A partir d’ara Esquerra Republicana demanarà a l’Alcalde José Ignacio Aparicio que es faci seu el no a la pedrera i que per tant al proper ple voti en contra del canvi d’ús del terrenys que permetrien l’activitat extractiva en una zona d’Especial Interès Natural (PEIN).